het beweeg-topic
- skaoot
Re: het beweeg-topic
Nog niet nagedacht over waar ik mn sleutels ga laten... Geen idee of broek zakkken heeft :S
This heart gets stronger, this skin gets thicker, this mouth gets louder (Danko Jones)
Oh a shiny squirrel in your pants!
- Crownless
Ik vind het fijn dat Evy tegen me aan kletst en dat je niet hoeft na te denken. De muziek luister ik niet echt naar. Gaat me meer om de beat.
Maar ik ben mentaal best een quiter. Ik weet dat ik les een had gekund als ik mezelf echt gepusht had (of bij voorkeur, iemand anders). Maar ik had wel spierpijn, dus ik vat dat maar op dat ik toch voorbij mijn comfortzone ben gegaan.
Maar ik ben mentaal best een quiter. Ik weet dat ik les een had gekund als ik mezelf echt gepusht had (of bij voorkeur, iemand anders). Maar ik had wel spierpijn, dus ik vat dat maar op dat ik toch voorbij mijn comfortzone ben gegaan.
If history repeats itself, I'm so getting a dinosaur!
- madeleine
Het klinkt heel flauw, maar het enige wat helpt is langzamer lopen, zo langzaam dat je er niet van buiten adem raakt. Zeker bij de eerste lessen had ik de neiging véél te hard van start te gaan, en het dan niet vol te houden. Spierpijn is ook zo'n teken. Het duurt ff voor je een tempo hebt wat goed bij je past...
En dat is bij mij heel langzaam, zeker als je kijkt hoe lang het duurt voordat ik een gemiddelde bejaarde met rollator heb ingehaald.
Maar goed, daarom noem ik het ook hobbelen en geen hardlopen.
Het hielp mij wel omdat ik makkelijker de volgende les oppak, als ik van de vorige geen last heb...
Ik heb een rare BH maat, en mijn sportbh komt dus ook uit de lingeriewinkel...
Tessie, ik denk dat iedereen dat wel voelt bij de eerste keer naar de sportschool. Dat vond ik ook de grootste drempel.. knap dat je toch gaat...
En dat is bij mij heel langzaam, zeker als je kijkt hoe lang het duurt voordat ik een gemiddelde bejaarde met rollator heb ingehaald.

Maar goed, daarom noem ik het ook hobbelen en geen hardlopen.

Het hielp mij wel omdat ik makkelijker de volgende les oppak, als ik van de vorige geen last heb...
Ik heb een rare BH maat, en mijn sportbh komt dus ook uit de lingeriewinkel...
Tessie, ik denk dat iedereen dat wel voelt bij de eerste keer naar de sportschool. Dat vond ik ook de grootste drempel.. knap dat je toch gaat...
Life hurts! (thank God i'm a masochist)
- tessie
- Contacteer:
Grinnn, ik 'ren' ook super langzaam! Herkenbaar dus! Maar evy zegt toch steeds dat het geen wedstrijd is. Vind het wel jammer dat als ik dan een half uur kan rennen, dat ik niet aan de vijf km kom, maar ja.
En ik ben echt zenuwachtig voor de sportschool, heb er buikpijn van. Wat ik dan weer suf vind, want hallo, zoooo eng is het ook weer niet.
En ik ben echt zenuwachtig voor de sportschool, heb er buikpijn van. Wat ik dan weer suf vind, want hallo, zoooo eng is het ook weer niet.
- Crownless
Ja, ik vond eerste keer sportschool ook eng. En mijn moeder ook. Die zei 'ja, daar sta ik dan, tussen alle strakke lijven in trendy kleding terwijl ik in no time een kop als een tomaat heb en aan alle kanten zweet.'.
Toen zei ik 'ja, dat heb ik ook, maar ik hou mezelf voor dat ik naar de sportschool ga om mooi te worden, niet om mooi te zijn.'.
Mijn moeder zei later nog dat ze daar zoveel aan gehad heeft, dus misschien helpt het jou ook, als mantra.
Overigens vond ik de eerste keer rennen ook eng. Het is toch een beetje hobbelen. Maar een beetje spierpijn (wat ik had) vind ik wel fijn, dan heb ik het gevoel dat ik iets gedaan heb.
Toen zei ik 'ja, dat heb ik ook, maar ik hou mezelf voor dat ik naar de sportschool ga om mooi te worden, niet om mooi te zijn.'.
Mijn moeder zei later nog dat ze daar zoveel aan gehad heeft, dus misschien helpt het jou ook, als mantra.

Overigens vond ik de eerste keer rennen ook eng. Het is toch een beetje hobbelen. Maar een beetje spierpijn (wat ik had) vind ik wel fijn, dan heb ik het gevoel dat ik iets gedaan heb.
If history repeats itself, I'm so getting a dinosaur!
- tessie
- Contacteer:
Dat is idd een goede mantra, thanx Crownless, die ga ik onthouden!
Eerste keer rennen vond ik ook eng. En toen ik opnieuw ging beginnen vond ik het óók eng. Ik ben gewoon een bangerd denk ik. Achteraf valt het altijd ook gewoon mee, maar vantevoren........
Eerste keer rennen vond ik ook eng. En toen ik opnieuw ging beginnen vond ik het óók eng. Ik ben gewoon een bangerd denk ik. Achteraf valt het altijd ook gewoon mee, maar vantevoren........
- Voleuse
(ik vind tessie en Crownless al best mooie vrouwen, maar goed
)

I need you to press me down before my body flies away from me ~ Tune yards, Powa
- tessie
- Contacteer:

- tessie
- Contacteer:

Oke, de conditietest was dramatisch, maar dat was te verwachten, maar daarna was het leuk en ging het best wel goed. En de instructeur zei dat mn conditie hem wel meeviel, na die testuitslag haha!
Maandagavond weer!
- Toran
De sportschool waar wij rondlopen doet het ook zo, tessie. Erg prettig, motiverend en laagdrempelig. En het helpt ook dat er niet alleen maar afgetrainde mensen rondlopen...
Hoe vaak ga je sporten?
Hoe vaak ga je sporten?
"Just erotic. Nothing kinky. It's the difference between using a feather and using a chicken."
— Terry Pratchett (Eric)
— Terry Pratchett (Eric)
- tessie
- Contacteer:
Ik ben van plan om in elk geval 3 keer per week te gaan :-)
- cinderella
Net les twee van start2run gelopen. In een keer uit, niet echt moeilijk, maar ik kwam deze keer wel met een flink rood hoofd thuis.
toen doet er nu niet meer toe
- cinderella
Het rode hoofd blijft. Eerste keer 3 minuten hardlopen ging goed, 2e keer weer zo rood als een biet. Maar de derde les heb ik nu ook in een keer uitgelopen. Ik vond het trouwens best koud, vanwege de regen.
toen doet er nu niet meer toe
- skaoot
Bikkel, met regen blijf ik binnen!
Eens kijken of ik zo eens in actie kom en een eerste les ga proberen...
Eens kijken of ik zo eens in actie kom en een eerste les ga proberen...
This heart gets stronger, this skin gets thicker, this mouth gets louder (Danko Jones)