OV-chipkaart (geen gezwets)

Voor niet-bdsm topics die wel voor serieuze discussies bedoeld zijn.
Plaats reactie
eireann
Site Admin

Re: OV-chipkaart (geen gezwets)

Bericht door eireann »

Niet dat je gek was, wel dat je je beperkte tot klagen zonder gefundeerde informatie mee te geven. En die begint nu binnen te komen.
**Self Rescuing Princess**
oeps2

Bericht door oeps2 »

**kucht**
phedre

Bericht door phedre »

ik vond constateren dat ik 200% prijsverhoging had geconstateerd op rit Den Helder - Hoorn ook al redelijk concreet hoor:) maar idd... hoe meer mensen gebruik maken van dit wangedrocht, hoe meer van dit soort info beschikbaar komt.
eireann
Site Admin

Bericht door eireann »

Ik had het ook tegen oeps phedre :)

Voor mij komt het goedkoper uit, en makkelijker. sorry :crownless:

20% meer is wel VEEL, maar bedoelen ze dat 20% van de reizigers meer moeten betalen of dat van de reizigers die meer moeten betalen dit het bedrag met 20% verhoogt?

De chip zelf vind ik erg makkelijk. Jammer dat ik hem ben kwijtgeraakt, dat wel. Met saldo ook. (gebeurde me ook altijd met die lange strippenkaarten.... nooit met de kleine)
oeps2

Bericht door oeps2 »

eireanne schreef:Niet dat je gek was, wel dat je je beperkte tot klagen zonder gefundeerde informatie mee te geven. En die begint nu binnen te komen.
de fundatie was daar in de opgegeven links
die gaak niet allemaal uittikken want das copyright :hypocrite:
:clown:
Peter^
Contacteer:

Bericht door Peter^ »

@eireanne: "20% meer is wel VEEL, maar bedoelen ze dat 20% van de reizigers meer moeten betalen of dat van de reizigers die meer moeten betalen dit het bedrag met 20% verhoogt?"

Het laatste. Ik heb zelf een keer gehad dat ik met de chipknip 30% duurder uit was.
JJV

Bericht door JJV »

.. ik heb dus 'even' geen maandkaart ( die verliep èrg convenient vlak voor de vakantie)

dusss. bedrag op de chip geflikkerd
.. en maandag dus .. met geluk.. een tram te pakken
dat geluk bleek bij de halte en in de tram .. dit was de tram 'ervoor' .. dus alle haltes waren redelijk .. vol
bij't uitstappen dus al dringend door een vol gangpad
.. en kon ik mn kaart dus niet vinden
keuzes.. zoeken en de halte missen
.. of uitstappen en 4 euro voor't ritje dokken

terugweg.. eerste tram die goede richting ook maar een 'beetje' inging gepakt..
op de dam uitgestapt .. wachten op iemand die ook lastig andere trams kon vinden (mn 'goede' tram pas na ruim 10 minuten langs zien rijden) .. en uiteindelijk doordat mn afgesproken persoon ook vertraging had.. de overstaptijd weer ..verstreken

dus al met al 3x betaald voor heen en terug .. met een totaal van toch wel t dubbele wat ik had moeten betalen gok ik.
(hmja, sneeuwtroep en overmacht maandag .. maar eh.. ik ben nu gewaarschuwd)
~\v/~
eireann
Site Admin

Bericht door eireann »

Het is wel even wennen om uit-te-bliepen inderdaad, ik vergeet het steeds bijna. Gelukkig bewaar ik hem altijd op dezelfde plek dus zoeken hoeft niet. Wel jammer dat ik hem laatst NAAST m'n broekzak had gestopt (hij is dus op de grond gevallen.... met nog veel saldo er op)
JJV

Bericht door JJV »

kaartjes gaan stuk in mn broekzak
ik heb ook een vast plekje... Aleen zitten daar meer kaartjes in

..en lukte t in t gedrang niet goed er in te kijken (zonder risico de zooi in een volle tram te laten flikkeren)
~\v/~
eireann
Site Admin

Bericht door eireann »

ah zo'n openklap kaartjes ding. Kan je die niet dicht en al voor het poortje houden? Zie genoeg mensen met een portomonee formaat handtas zwaaien naar die poortjes. (als het kaartje als buitenste zit?

Ik sta vaak al half buiten en dan 'oh jee'! bliep!
JJV

Bericht door JJV »

dat wordt pirouetje springen (heuptasje rechter heup)

..en niet slim, want ik heb 2 van die dingen
~\v/~
Bitemarks

Bericht door Bitemarks »

Ik heb 'm altijd gewoon in mijn portemonnee zitten. Niet eens aan de buitenkant, eerder in 't midden.
Alleen de Arriva poortjes hebben daar wel eens problemen mee, maar die van het GVB en de NS doen het er prima op.

Je zou ook zo'n winterjas met skipasvakje in de mouw aan kunnen trekken... kun je helemaal snel langsbliepen ;)
Was, meint ihr, will aus mir werden
.Gutes oder boses?
Therapy?
juffie
Site Admin

Bericht door juffie »

Of eventueel zo'n pasjes houder aan een keycord?
MILF :grin_ani:
Peter^
Contacteer:

Bericht door Peter^ »

Aan die optie van juffie heb ik ook al gedacht. Ik had de kaart zelf op m'n hand in m'n handschoen gestopt. Dan even hand tegen lezer houden. Alleen weigerde mijn kaart opeens (geen effect). Toen buschauffeur zag war ik 'm had, verteld hij dat de kaart waarschijnlijk te warm geworden was. Later deed ie het wel weer.

Vanmorgen artikel in De Gelderlander gelezen dat mensen wordt afgeraden om OV chipkaart te gebruiken, omdat a. de strippenkaart nog tot oktober gebruikt kan worden, b. het reizen met de OVchipkaart in veel gevallen duurder is.
Waarschijnlijk betaal je zo ook voor de keren dat de apparatuur kapot is en je dus gratis kunt rijden.
Peter^
Contacteer:

Bericht door Peter^ »

Uit persbericht van ROVER:
"ROVER hekelt geldklopperij ov-chipkaart
De oudste ov-chipkaarten, uit 2005, verliezen binnenkort hun ‘technische’ geldigheid. De ov-bedrijven willen van deze reizigers prompt geld zien: of u maar weer even een nieuwe kaart á 7,50 wilt kopen. En wel op tijd graag, want onmiddellijk na de ‘ten hoogste tot’-datum wordt uw chipkaart bedorven verklaard en bent u op z’n minst een deel van uw reissaldo kwijt."
Plaats reactie