Je zal inderdaad verwachten dat in nederland, het land van regels, normen en afspraken, de wetgeving wel behoorlijk zal zijn. Echter volgens de bouwwetgeving zijn de eisen voor minimale ventilatie minder dan de hoeveelheid lucht die je nodig hebt om te overleven. De verplichte co meting is dus geen extra veiligheid maar absolute noodzaak. (voor de moeders; in nederland worden niet/nauwelijks volgens de *minimale* eisen gebouwd)colet schreef:
Inderdaad zijn er behoorlijke veiligehiedsnormen wat betreft ventilatie.
Jeejtje, Tweejtje & Threejtje
- Heerscher-vd-nacht
Re: Het WS-babytopic
Penny: "Where are you going?"
Sheldon: "wherever the music takes me, kitten."
Sheldon: "wherever the music takes me, kitten."
- juffie
- Site Admin
Ik heb op diverse kdv's gewerkt, zo tussen 2003 en 2006 en daar heb ik echt wel meegemaakt dat zeker 8 kindjes tegelijk op 1 slaapkamer sliepen hoor. Zoals colet al aangeeft, de eisen zijn veranderd, maar dat was toen gewoon zo. Een kdv met een capaciteit voor 15 kindjes met 2 slaapkamers, you do the math. Babytjes lagen vaak met iets minder kindjes omdat ze minder baby's tegelijk met een bepaald aantal leidsters mogen hebben en die vaak andere slaaptijden hebben, maar de peuters lagen echt met veel kindjes tegelijk te slapen.puppie schreef:Om even heel flauw een klein stukje uit je tekst te halen... In welk kdv slapen de kindjes met z'n 10'en op een kamer?!juffie schreef:Ik wil zeker niet beweren dat een kindje door buiten slapen *dus* niet meer ziek wordt, maar ik denk dat met 10 kindjes op een slaapzaal met minimale ventilatie de kwaliteit een stuk beroerder is dan buiten.
Waar mijn kinderen naar toe gaan staan er 4 bedjes per slaapkamer en zijn ze vaak niet eens allemaal "bezet"
Volgens mij moeten kdv's (tegenwoordig) ook best aan een behoorlijk aantal eisen voldoen.
Dus, het kan heel goed zijn dat dat nu niet meer mag hoor, maar toen heb ik dat vaak genoeg gezien.
MILF 

- juffie
- Site Admin
Er zitten inderdaad 2 wieltjes onder (idee kruiwagen), maar als het aan mij ligt zou ik er dan 4 wieltjes (met een 'slot') onder willen hebben.phedre schreef:maar juffie.. wa tik me dus afvraag.. hoe praktisch zijn die huisjes? hoe makkelijk verplaatsbaar/draaibaar.. naar de zon toe/van de zon af.. in de wind of juist uit de wind... paar meter naar voren of juist naar achteren omdat het zonnetje schijnt.. dat soort dingen? Want dat deed ik met de wagen dus wel... altijd ff checken hoe de zon stond, de wind en wagen daarnaar draaien.
MILF 

Wat wet- en regelgeving betreft in Nederland ben ik het met je eens dat e.e.a. wel behoorlijk is doorgeschoten.colet schreef:Meiden, moeders en alle meelezende en stille mannen
Het lijkt mij zalig! In één woord zalig, heerlijk....wat zullen je longen zich vullen met frisse lucht!
eeenaantal jaren geleden ging men in de kinderopvang zich wat meer richten op Reggio Emilia en de skandinavische aanpak. Natuurlijk kun je daar de nodige voor - en nadelen van opnoemen. Laten we het erop houden dat in ieder geval de betere dingen al gekopieerd worden in NEderland. Alleen zijn onze richtlijnen qua veiligheid soms ietwat ...ehm...overdreven. (ik zal het netjes houden vanavond)
Het lijkt erop dat 'men' werkelijk alles heel veilig wil hebben zodat er geen risico's zouden zijn voor de kids.
Daar zitten ook nadelen aan hoorde ik een tijdje geleden in een televisieprogramma. De kids zouden als gevolg daarvan geen gevaren onderkennen omdat ze altijd in een veilige omgeving vertoefd hebben.
Laatst was ik een gezondheidscentrum waar van alles onderdak heeft; huisarts, fysio, zuigelingenzorg etc. Werkelijk alles wat maar een risico zou kunnen zijn voor jonge kinderen was met zachte materialen beschermd, het kwam op mij echt over als overdreven.
Soms krijg ik de indruk dat we in een soort claimcultuur terecht zijn gekomen, als jouw kind elders iets overkomt dat men gelijk een rechtszaak gaat beginnen...
En wat frisse buitenlucht aangaat, daarvoor moet je natuurlijk niet in de stad wonen. Maar niet iedereen met kinderen heeft die keuze.
- juffie
- Site Admin

Ik heb ons kindje net gevoeld!

Het was net alsof Jeejtje me rechts onderin mijn buik hééél lichtjes kriebelde.
*Tissues zoeken gaat*
#hormonen
MILF 

- tessie
- Contacteer:

En over die kinderwagens. Zo'n ouderwetse wagen lijkt me dus echt helemaal niks he. Groot en lomp en moeilijk bestuurbaar. Doe mij maar mijn quinny hoor. Binnen 2 minuten om te bouwen van wandelwagenbak naar maxicosi of buggyzitting. Waarbij je de buggyzitting zowel met gezicht naar jou toe of van je af kan doen. En met 1 hand te besturen

Erwt2 past overigens nog steeds in de wandelwagenbak, en ze is een half jaar. En over een maandje ongeveer zit ze stevig genoeg voor de buggyzitting, dus dan kan ze als dat nodig is daar gewoon in, en die kan ook in ligstand, dus niks mis mee hoor

- tessie
- Contacteer:
Ooww en om ook nog even een baby verhaal van mijn baby te delen: Erwt2 is dus nu een half jaar, dus ze mag aan de bijvoeding! Dat doen wij ook a la Rapley, en ze heeft als eerste broccoli gehad. Dat ging super goed, ze ging er gelijk op sabbelen enzo, super knap!! Daarna heeft ze nog een keer broccoli gehad, en gister en vandaag mango. Maar mango vond ze maar niks, en daar keek ze echt heel vies bij als ze eraan likte. En moeilijk vast te houden ook, ondanks mijn creatief gesneden vormpjes 
Maar vind het zo stoer, mijn kleine baby gewoon al aan het vaste voedsel!!!

Maar vind het zo stoer, mijn kleine baby gewoon al aan het vaste voedsel!!!
- kitten
@dbj: rechtzaken is toch meer Amerika hoor.
@tessie: zo'n ouderwetse wandelwagen is ook vooral mooi en romantisch. Een Quinny stuurt fijner idd, maar veert weer stugger en ze zijn, ja, gewoon heel standaard. Iedereen heeft al een Quinny. Ik heb graag iets anders dan iedereen en ik vond dit dus echt geweldig. Per wandeling werd ik zeker 3x gevraagd hoe oud die was, of ik er zelf in had gelegen enz enz, plus complimentjes dat men het zo mooi vond. Hij reed niet heel moeilijk hoor, maar niet zo soepel als een Quinny, nee.
Rapleyheb ik alleen met Jongste echt gedaan, al kreeg Middelste ook vrij vroeg al een complete broodkorst in d'r knuistjes. Ik heb er ook foto's van, helemaal geweldig!!
@juffie:
kriebeltjes!!
@tessie: zo'n ouderwetse wandelwagen is ook vooral mooi en romantisch. Een Quinny stuurt fijner idd, maar veert weer stugger en ze zijn, ja, gewoon heel standaard. Iedereen heeft al een Quinny. Ik heb graag iets anders dan iedereen en ik vond dit dus echt geweldig. Per wandeling werd ik zeker 3x gevraagd hoe oud die was, of ik er zelf in had gelegen enz enz, plus complimentjes dat men het zo mooi vond. Hij reed niet heel moeilijk hoor, maar niet zo soepel als een Quinny, nee.
Rapleyheb ik alleen met Jongste echt gedaan, al kreeg Middelste ook vrij vroeg al een complete broodkorst in d'r knuistjes. Ik heb er ook foto's van, helemaal geweldig!!

@juffie:

- juffie
- Site Admin
Wij zijn vrijdag naar babydump (wat een naam) geweest en hebben daar een wagen uitgezocht. Opa betaalt, dus wilden we toch graag een nieuwe. We hadden er een gekregen, maar die was best groot en zwaar. En dat was niet handig qua formaat auto en mijn rug.
We moeten hem nog definitief gaan bestellen, dat doen we een keer als we mijn vader en zijn vrouw meenemen om te kijken, maar als het aan ons ligt gaat het deze worden:
3 in 1, wandelwagen, buggy en maxi-cosi onderstel in een. Hij rijdt als een zonnetje en we zijn er gewoon heel erg blij mee.
En, erg mooi cadeau ook van mijn vader!
We moeten hem nog definitief gaan bestellen, dat doen we een keer als we mijn vader en zijn vrouw meenemen om te kijken, maar als het aan ons ligt gaat het deze worden:

3 in 1, wandelwagen, buggy en maxi-cosi onderstel in een. Hij rijdt als een zonnetje en we zijn er gewoon heel erg blij mee.
En, erg mooi cadeau ook van mijn vader!
MILF 

- puppie
Mooie wagen juffie!
- thaliya
BabyN is ook aan de 'solids'. Cerelac (soort van Bambix) en daarnaast wat er op het menu staat; van brood en brocolli tot banaan en rijsteprakjes. Hij vindt alles lekker.
Maar GATVER wat zijn de poepluiers vies nu. Ik wil mijn gele mosterd terug!
Maar GATVER wat zijn de poepluiers vies nu. Ik wil mijn gele mosterd terug!
And sometimes, when we shine, by walking with our heads held high (even when we are crawling),
we give permission for others to find their own path of erotic authenticity as well - Lee Harrington
we give permission for others to find their own path of erotic authenticity as well - Lee Harrington
Waar dat denk ik mee te maken heeft.. we hebben maar 1-2 kindjes per gezin. Dus als er dan eentje van het dak afvalt omdat er geen kinderslot op het raam zat.. of het drinkt een litertje allesreiniger omdat het zo op limonade leek.. Dan ben je direct je enige kind kwijt.. of als je er 2 hebt, direct de helft van je kinderen in één klap.dwangbuisjongen schreef: Het lijkt erop dat 'men' werkelijk alles heel veilig wil hebben zodat er geen risico's zouden zijn voor de kids.
Mensen die zelf ouder zijn zeggen tegen me dat het niet zo werkt, dat het niet uitmaakt hoeveel kinderen je hebt, dat je hetzelfde voelt als je er eentje verliest. En er zijn inderdaad gezinnen waarbij een moeder zich helemaal focussed op een kind dat er niet meer is, en niet meer kan genieten van de kinderen die er nog wel zijn. Aan de andere kant zullen er ook ouders zijn die een enig kind verliezen en dat kunnen verwerken. Maar over het algemeen denk ik toch.. als je een kind verliest.. en je hebt er meer.. dan moet je door, sterk zijn voor de rest, genieten van de rest ook al treur je om die ene. Als je enige kind wat overkomt, dan heb je niets meer. Dus ik denk dat we wel beschermender zijn over kleine gezinnen.
- juffie
- Site Admin
Ik denk dat dat onzin is. Ik denk dat ouders sowieso hun kinderen willen beschermen en ze bij wijze van spreken in een glazen kastje willen zetten om maar te voorkomen dat ze iets overkomt.
Ik denk dat het geen bal uitmaakt of je nou een, twee, of tien kinderen hebt. Ouders willen voor alles voorkomen dat hun meest kostbare bezit, hun kinderen, iets overkomt. En dat de dingen waardoor kinderen in het verleden omkwamen, dat soort huis-tuin-en-keukenongelukjes, willen voorkomen.
Ik denk dat het geen bal uitmaakt of je nou een, twee, of tien kinderen hebt. Ouders willen voor alles voorkomen dat hun meest kostbare bezit, hun kinderen, iets overkomt. En dat de dingen waardoor kinderen in het verleden omkwamen, dat soort huis-tuin-en-keukenongelukjes, willen voorkomen.
MILF