Beestje haar recept voor gâteau à la faisselle et au citron:
400 grammes de faisselle égouttée
4 oeufs
150 grammes de sucre blond de canne
Zeste d'un citron
Battre la faisselle avec les oeufs, ajouter le sucre et le zeste.
Verser dans un moule rond de diamètre 20 à 22 (utiliser du papier cuisson).
Enfourner à 175°C pour 30 à 45 minutes (le gâteau doit être gonflé et doré, il retombe à la sortie du four).
Oh, sorry.
Vertaling:
Cake van faisselle (Franse verse roomkaas) met citroen.
- 400 gram uitgelekte(!) faisselle (in de Belgische supermarkt? ik had een verpakking van 500gr, heb em in een dunne doek gewikkeld en in een zeef boven een bakje in de koelkast een nacht laten uitlekken, korter kan vast ook). We gaan nog experimenteren met andere roomkaasachtigen.
- 4 eieren (ik heb 5 eieren gebruikt)
- 150 gram rietsuiker (ik heb 50 gr zelfgemaakte vaniellesuiker gebruikt en 100 witte basterdsuiker, andere soorten suiker gaan vast ook goed, iets meer of iets minder vast ook, zoetstoffen weet ik niet, ik denk dat suiker wel belangrijk is voor de structuur?)
- zest van 1 (bio) citroen (ik heb maar de helft gebruikt, mijn citroen was onrijp en leek bitter, ik was bang dat dat de smaak zou beinvloeden, acheraf gezien had het er best in gekunt)
- snufje zout (eigen toevoeging)
Meng de faisselle met de eieren, voeg suiker en zest (en zout) toe.
Giet het in een ronde bakvorm met 20 à 22 cm diameter (gebruik bakpapier). En doe ‘em in de oven op 175°C voor 30 tot 45 minuten (de taart moet opgeblazen zijn en goudbruin, hij zakt in als je ‘em uit de oven haalt).
I'm whelmed. Not overwhelmed, not underwhelmed, just the right amount of whelmed.