Brieven, gesprekken, LinkedIn? Het topic voor baanzoekenden!
- Ravelijne
Re: Brieven, gesprekken, LinkedIn? Het topic voor baanzoeken
Dude! Dat is balen. Ik ga nog even heel hard duimen dat een gesprekje de boel oplost!
- thaliya
Dat is inderdaad goed balen! Ik hoop ook dat het gesprekje nog iets oplevert
And sometimes, when we shine, by walking with our heads held high (even when we are crawling),
we give permission for others to find their own path of erotic authenticity as well - Lee Harrington
we give permission for others to find their own path of erotic authenticity as well - Lee Harrington
- skaoot
Dat is stom ook, als ene baas iets besluit zonder precies te weten wat er speelt. Succes!
Ik heb vandaag weer paar stagelijntjes uitgeworpen, en een daarvan lijkt me eigenlijk best wel heel tof. Is in Eindhoven (en helaas niet direct naast station) maar dat moet dan maar. Duimen dat ze positief reageren plus dat het te combineren is dan met werk! Duim duim duim...
Ik heb vandaag weer paar stagelijntjes uitgeworpen, en een daarvan lijkt me eigenlijk best wel heel tof. Is in Eindhoven (en helaas niet direct naast station) maar dat moet dan maar. Duimen dat ze positief reageren plus dat het te combineren is dan met werk! Duim duim duim...
This heart gets stronger, this skin gets thicker, this mouth gets louder (Danko Jones)
Oh a shiny squirrel in your pants!
Oh a shiny squirrel in your pants!
Wat balen, hoop dat het nog aangepast kan worden. Heel veel sterkte!!
Hoop dar het gesprek van de 'bazen onderling' wat opleverde.
Hoop dar het gesprek van de 'bazen onderling' wat opleverde.
- eireann
- Site Admin
Wat balen dat je contract niet verlengd wordt. Hopelijk heeft het gesprek tussen de bazen onderling voor jou een positief resultaat.
- eireann
- Site Admin
Thanks
Moet wel zeggen, het zijn geen loze woorden, hij is echt goed z'n best voor me aan het doen. Voelt fijn.

Moet wel zeggen, het zijn geen loze woorden, hij is echt goed z'n best voor me aan het doen. Voelt fijn.
**Self Rescuing Princess**
Heel fijn dat hij zo achter je staat. Hoop dat hij er wat uit kan slepen voor je
Zal voor je duimen :-)
Zal voor je duimen :-)
- Daantje
- Contacteer:
In hoeverre is het nog relevant om kennis van software op je CV te zetten? Toen ik voor het laatst solliciteerde (en in de tak waar ik nu werk nog steeds) was een spreadsheet kunnen maken nog wel iets noemenswaardigs. Vermeld je alleen nog dingen die verband houden met de functie waarop je solliciteert (indesign voor grafici, wordpress voor onlinecontent functies e.d.) en gaat men er tegenwoordig van uit dat iedereen met een officepakket overweg kan?
Volg mijn Transitieblog: fadinggender.nl
- kitten
Nee, kennis en ervaring met Office wordt soms genoemd als functie-eis en hoort dus ook op je CV als je het hebt. Daar gaat men niet vanuit. En terecht, want een vakje kunnen vullen in Excel en dat laten optellen met een ander vakje is niet hetzelfde als formules en draaitabellen kunnen maken.
- Daantje
- Contacteer:
Draaitabellen weet ik dan weer niets van. Maar ik kan wel wat meer dan een celletje laten optellen met een ander celletje.
- kitten
- Daantje
- Contacteer:
Draaitabellen moet ik ook wel in een dag door kunnen hebben. Het is gewoon gegevens weergave/analyse op een zinvolle manier uit een berg ruwe data. Een van de redenen dat ik mijn blog als boek wil gaan opmaken is ook vooral de basis van dtp erin te krijgen. Als het even kan met Indesign zodat ik een instap heb in de Adobe familie. Kijken of ik dat tijdens een 30 dagen trialperiode voor elkaar ga krijgen.
- eireann
- Site Admin
Draaitabellen zijn ruk! Ik heb het trucje nog niet kunnen vinden 

**Self Rescuing Princess**
-
Ik moet ook weer solliciteren. Eind oktober loopt mijn contract af en deze gaat niet verlengd worden ivm reorganisatie binnen ons bedrijf. Het is echt verschrikkelijk kut want ik wil er niet weg mn shopmanager wil me niet weg hebben en mn regiomanager zei letterlijk dat andere bedrijven wel heel stom moeten zijn om me niet aan te nemen want ik ben volgens hun een hele goede werknemer en fijne collega. Maar helaas heb ik daar geen ruk aan en heb ik gewoon de pech dat mn contract verlengd moet worden naar een vast contract en dat vanaf afgelopen week de contracten niet meer verlengd worden omdat er ongeveer 60 winkels gaan sluiten in Nederland en er dus gewoon teveel personeel is. Vandaag heb ik het uwv gebeld voor wat info en nu voelt het toch ineens allemaal echt. Ik moet ineens grote beslissingen maken. Ik wil al jaren verhuizen richting Brabant. Ineens is nu het moment om daar te gaan solliciteren. We (de hele poly) moeten ineens gaan beslissen wat we met onze toekomst gaan doen. (En ik geloof dat we daar wel redelijk over uit zijn) maar het moet ineens NU en dat is best eng en ook wel tof maar ook heel eng.
Maar ook wat wil ik qua baan? Ik werk al jaren in de detailhandel en dat vind ik echt wel tof. Maar ik ben het werken op de vrijdagavond en de zaterdag (en in brbant ws ook de zondag) ook wel een beetje zat. Maar ik heb geen idee wat ik met mijn skills uit de detailhandel nog meer kan gaan doen. Heeft iemand een idee hoe ik daar achter kan komen? Waar en hoe en bij wie ik bijvoorbeeld een goede beroepentest kan doen. Ik vind communiceren met andere mensen heel erg tof. Ik vind het ook tof om mensen te helpen/adviseren. Ik heb geen zin om bij een helpdesk te gaan zitten en de hele dag te moeten bellen en naar gezeur/negatieve verhalen te moeten luisteren (het werkt niet, het is stuk, ik heb een hoge rekening, ik wil een betalingsregeling enz). Daar ga ik zelf niet blij van worden. En ik wil toffe collega's maar daar moet je maar net een beetje mazzel mee hebben geloof ik. En vrijetijdselectronica vind ik leuke branche. (denk aan telefoons, laptops, tablets, camera's, spelcomputers enz)
Ik heb al een bord gemaakt waarop ik aan het brainstormen ben. Maar al het advies is welkom
Maar ook wat wil ik qua baan? Ik werk al jaren in de detailhandel en dat vind ik echt wel tof. Maar ik ben het werken op de vrijdagavond en de zaterdag (en in brbant ws ook de zondag) ook wel een beetje zat. Maar ik heb geen idee wat ik met mijn skills uit de detailhandel nog meer kan gaan doen. Heeft iemand een idee hoe ik daar achter kan komen? Waar en hoe en bij wie ik bijvoorbeeld een goede beroepentest kan doen. Ik vind communiceren met andere mensen heel erg tof. Ik vind het ook tof om mensen te helpen/adviseren. Ik heb geen zin om bij een helpdesk te gaan zitten en de hele dag te moeten bellen en naar gezeur/negatieve verhalen te moeten luisteren (het werkt niet, het is stuk, ik heb een hoge rekening, ik wil een betalingsregeling enz). Daar ga ik zelf niet blij van worden. En ik wil toffe collega's maar daar moet je maar net een beetje mazzel mee hebben geloof ik. En vrijetijdselectronica vind ik leuke branche. (denk aan telefoons, laptops, tablets, camera's, spelcomputers enz)
Ik heb al een bord gemaakt waarop ik aan het brainstormen ben. Maar al het advies is welkom