Het Groot Vrouwelijke Ongemakken Topic
Re: Het Groot Vrouwelijke Ongemakken Topic
Dat is wel heel apart ja, maar gelukkig ben je nu ongesteld en kan je weer beginnen. Maar waarom moest je eigenlijk wachten? Had je zoveel pillen vergeten in te nemen dat het logischer was om de cyclus natuurlijk af te maken?
Xay schreef:Dat is wel heel apart ja, maar gelukkig ben je nu ongesteld en kan je weer beginnen. Maar waarom moest je eigenlijk wachten? Had je zoveel pillen vergeten in te nemen dat het logischer was om de cyclus natuurlijk af te maken?
Ik was de pil twee keer na mijn pauzeweek vergeten, heb de morning after pil gebruikt en op advies van de huisarts gewacht met het beginnen aan een nieuwe strip tot de komst van een bloeding. Deze heeft echter inplaats van een paar dagen ruim 5.5 week op zich laten wachten.
- kitten
Vandaag is de héle wereld stóm!
Wassie eigenlijk al 2 dagen. Maar het eind (en de oorzaak...) is in zicht.

Hmm... ik ga toch maar weer eens die nonamer van microgynon 30 proberen
Heb voor 3 maanden meegekregen, ben ik niet tevreden kan ik alsnog de oude halen.

-
Succes! Ik heb er hele slechte ervaringen mee maar ik hoop dat hij jou niet teveel nare bijwerkingen geeft!
Bij mij lijkt de pil niet te werken..ik had eerst Stediril 30 (1 doosje) en daarna het merkloze Ethinylestradiol/Levonorgestrel..beide zijn hetzelfde als microgynon 30, probleem was dat ik de pil kon slikken en ik terwijl ik nog de laatste week van de strip moest slikken al bloed verloor, kleine beetjes maar dan nog dat hoort niet, 1 keer de pil doorgeslikt 5 weken blijven bloeden. Slikte deze variant anderhalf jaar, dus naar de huisarts uitgelegd dat ik al ongesteld wordt terwijl ik de pil nog aan het slikken ben. Zwaardere pil (cileste) gekregen daarmee ben ik nu pas aan mijn tweede strip bezig en motdomme ik moet nog tot donderdag de pil slikken en dan op maandag ongesteld worden maar nee hoor mijn lichaam heeft besloten vanaf zondag dus al mooi bloed te verliezen...nu twijfel ik dus want dat had ik bij die eerste pil ook in het begin bij het eerste doosje..en mijn huisarts is type takkewijf dus daar heb ik ook niet veel zin om weer naar toe te gaan...
- JerryM
andere huisarts zoeken.
Echt, waarom blijven bij een huisarts (of tandarts) waar je geen vertrouwensband mee hebt?
Echt, waarom blijven bij een huisarts (of tandarts) waar je geen vertrouwensband mee hebt?
"You see this? This is what you want, but you can't have.... unless I let you."
- STM
"You can't trust everything you read on the internet."
- Abraham Lincoln
- STM
"You can't trust everything you read on the internet."
- Abraham Lincoln
omdat ik mijn oude huisarts gewoon wil hebben alleen die zit een uur verderop en dat is niet handig!
maar ik denk dat ik in hetzelfde gebouw gewoon een andere ga nemen ja
maar ik denk dat ik in hetzelfde gebouw gewoon een andere ga nemen ja
- phedre
- Contacteer:
en mdat je tegenwoordig helaas niet meer zo makkelijk kunt switchen van huisarts en tandarts ivm overvolle praktijken en zo en zorgverzekeringen die daar moeilijk in doen
Het voordeel van slechte tijden is dat er altijd iets positiefs is om naar uit te kijken
- tessie
- Contacteer:
Ik begreep van mijn huisarts dat je lichaam ook moet wennen aan een nieuwe pil, dus dat je pas na 3 maanden eigenlijk kan zeggen of ie 'werkt' voor jou...
uhuh die vorige was kennelijk niet goed want die heb ik anderhalf jaar gehad en die werkte in het midden van het gebruik prima aan het begin ook wennen idd en daarna waardeloos.. heb de bijsluiter en het internet ook er nog maar eff op nageslagen en idd kan zelfs 3 tot 6 maanden duren met dit soort bloedinkjes..*ongeduldig is gewoon*
- kitten
Maar issie verder wel veilig? Ik heb voor de kids jaaaren microgynon 30 geslikt zonder enige problemen.
- Voleuse
Jaaa hij werkt ook wel in de zin van dat je niet zwanger wordt, maar je lichaam kan soms door de overgang van de ene op de andere conceptie van slag raken, en dat moet je dan niet wijten aan 'die nieuwe pil werkt niet'. Aldus mijn huisarts.
I need you to press me down before my body flies away from me ~ Tune yards, Powa
nou ja, ik zie het wel.. Deze die ik nu heb gekregen is eigenlijk hetzelfde als de vorige, alleen met een ander naampje. Prima, als het niet net als 5 jaar geleden problemen gaat geven. Gelukkig vonden ze het geen probleem als ik bij problemen wel die andere kwam halen. De huisarts waar ik daarvoor van de pil ben veranderd(weer van deze terug naar microgynon 30) ging er compleet tegen in "want het kon absoluut niet zo zijn dat je er meer klachten van krijgt, het is immers hetzelfde!" Nou leuk dat het hetzelfde zou moeten zijn, maar blijkbaar is er toch echt iets anders aan wat die extra klachten gaf toen.
Ik vind het opzich wel de moeite om het nu weer te proberen, er is wel weer 5 jaar overheen gegaan en mijn hele cyclus is veranderd door het langdurige gebruik. Dus ik ben benieuwd.
Ik vind het opzich wel de moeite om het nu weer te proberen, er is wel weer 5 jaar overheen gegaan en mijn hele cyclus is veranderd door het langdurige gebruik. Dus ik ben benieuwd.

-
Even een mopper.. ik ben ongesteld en heb daardoor totaal geen energie, ik heb buikpijn en een zere rug en het ergste is dat ik nu al tegen een migraine aanval aan zit maar het wil nog niet door zetten. (Meestal heb ik migraine op de dag dat ik weer met de pil begin) maar het heeft nu nog geen zin om mn medicijnen in te nemen tegen migraine zolang het niet echt doorzet want dan helpen ze gewoon niet. Maar ik heb dus al wel de hele dag dat ik mn zicht niet goed kan focussen en daardoor gaat lezen lastig en ben ik draaierig. En mn nek en schouders zitten weer eens compleet vast. dat is voor mij een heel duidelijk teken dat er migraine aankomt. En ik heb lichte zeurderige hoofdpijn allemaal klachten die lastig zijn maar net niet genoeg om mezelf echt ziek te vinden. Wel gewoon ff bagger bij elkaar. Ik moet nog ff volhouden tot na het weekend dan is alles weer gewoon. Waarom moeten wij vrouwen zoveel last hebben van onze hormonen ELKE MAAND WEER! #stom #eindemopper