Alle dingen des collars

MrsLolSMurfin

Re: Alle dingen des collars

Bericht door MrsLolSMurfin »

een collar is voor mij een eigendoms bewijs, maar hoeft niet perse een halsband te zijn.
ik geef zoiets niet snel, meestal als ik zo'n jaar in een d/s zit vind ik het tijd voor een collar.
het kan van alles zijn, en zoals al gezegd ook voor mij geldt dat de echte collar om het hart zit en niet tastbaar hoeft te zijn.

maaaaaaaaaaaar ik ben wel heel super blij met de gave rvs collar die john zelf heeft gemaakt.
doordat hij hem zelf heeft gemaakt heeft het voor mij nog meer waarde en het is er geen van 30 in een dozijn maar een uniek stuk :D

ik zal de collar hier vast al hebben laten zien, maar doe het nog wel een keer.
meeting 12 sept 09 collar (3)bewerkt.jpg
meeting 12 sept 09 collaring (11)bewerkt.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
MrsLolSMurfin

altertjevolvragen schreef:mijn meester en ik hebben het er al over gehad dat een collar toch wel leuk zou zijn maar ik zit wel met een probleempje, een allergie, het metaal moet of echt zilver of echt goud (en we haten goud dus dat word het niet) of chirurgisch staal zijn. dus nu luid mijn vraag: waar kunnen we terecht voor zulke collars?
ik zelf heb ook een metaal allergie maar rvs blijk ik toch wel te verdragen.
en dat kan je even testen met b.v een ringetje of armband van rvs, maar let wel op niet alles wat ze rvs noemen is dat ook echt, in de zin van hoogwaardig rvs.
hoogwaardig rvs herken je doordat een magneet er niet op blijft plakken ;)blijft ie wel plakken is het dus niet echt!
( had het laatst nog met een zeepompje er stond op dat het rvs was, maar had geen magneet bij me, dus ik nam de gok.... erg dom want na 2 weken kon ik hem weg gooien de zeep kwam er bruin uit terwijl er witte in was gegaan,,, blegh roest dus)

mijn john heeft zijn eigen bedrijfje in rvs spullen en zoals je hierboven kan zien maakt hij dus ook unieke collars.
(vraag dus niet om precies de collar die je op de foto ziet want dat gaat ie niet doen, hem helpen ontwerpen weer wel)

de link die eerder werd gegeven van een stalen collar is een leuk ding, maar ik ken al zeker 6 mensen die hem hebben.

groetjes
Peter^
Contacteer:

Bericht door Peter^ »

Ik vind de door Sabrina afgebeelde ketting met slotje erg zwaar en massief. Zou mij de indruk geven dat je inderdaad met een hondenketting om je nek loopt. Misschien dat het voorbeeld van hieronder een rustigere/ meer vanille indruk maakt. Via 'citeer' komt de website van deze afbeelding in beeld.
De ketting die je met de handboeitjes draagt/droeg, tja ik weet niet wat mensen er anders van kunnen denken dat het bdsm gerelateerd is.

Afbeelding
kitten

Bericht door kitten »

Ja, dat bedoelde ik ook! :icon_biggrin: Wat minder zwaar, vind ik nog mooier ook! :icon_biggrin:
tessie
Contacteer:

Bericht door tessie »

Maar volgens mij kon het slotje van die ketting die Sabrina liet zien wel echt op slot en dat kan met deze natuurlijk niet.
Ik vond dat beetje grove trouwens wel mooi :)
MrsLolSMurfin

ja klopt dat slotje kan op slot.
MrsLolSMurfin

MrsLolSMurfin schreef:
altertjevolvragen schreef:mijn meester en ik hebben het er al over gehad dat een collar toch wel leuk zou zijn maar ik zit wel met een probleempje, een allergie, het metaal moet of echt zilver of echt goud (en we haten goud dus dat word het niet) of chirurgisch staal zijn. dus nu luid mijn vraag: waar kunnen we terecht voor zulke collars?
ik heb ff navraag voor je gedaan en rvs heb je ook in 316 of 1.4404 en deze soorten zijn geschikt voor mensen met een metaal allergie.
van 316 worden o.a uitlaten gemaakt en word gebruikt als chirurgisch staal.
maar toch raad john je aan het eerst even te testen met een ring ofzo maar je kan het ook tegen gaan door bv blanke nagellak op het metaal te doen om de allergie tegen te gaan.

groetjes
Sabrina

Bericht door Sabrina »

Afhankelijk van voor welk type metaal je allergisch bent, zou ik toch oppassen met chirurgisch staal. Klinkt leuk en aardig, maar chirurgisch staal bevat wel nikkel, al zou de naam anders doen vermoeden. Chirurgisch staal bevat ongeveer 14% nikkel en kan derhalve genoeg zijn om mensen met een nikkelallergie heel veel problemen te bezorgen (ik spreek uit ervaring). Ben je dus allergisch voor nikkel, laat dan chirurgisch staal links liggen en ga voor titanium, als dat mogelijk is. Dat is veel minder allergiegevoelig dan chirurgisch staal.
"Say you'll share with me one love, one lifetime. Say the word and I will follow you. Share each day with me, each night, each morning. Love me, that's all I ask of you" The Phantom of the Opera - All I Ask of You
juffie
Site Admin

Bericht door juffie »

Wat vinden jullie? Wanneer krijg je een collar? Wat vertegenwoordigt hij?

Ik ben van mening dat een collar een voorwerp is dat een symbool is van een D/s die je samen hebt. Voor mij hangt er geen 'examen' of bepaalde voorwaarden aan voordat je een collar mag dragen. Ik vind als je een poosje bij elkaar bent, je dan een collar kunt krijgen. En zeker als je wat meer zeker weet dat je samen blijft (voor zover je dat zeker kunt weten) je dan een permanente collar kunt kopen...

Maar ik weet dat er ook mensen zijn die vinden dat een collar hoort bij de wat meer traditionele bdsm. Een collar staat voor eigenaarschap. De sub gedraagt zich anders mét collar dan zonder collar. De dynamiek is anders. Ik ben het daar niet mee eens.

Ik vind een tijdelijke collar ook net alsof je niet goed genoeg bent ofzo voor een 'echte' collar. Terwijl je toch al die tijd al iemands sub bent? Nou ja, ik stoei hiermee. Meningen wanted!
MILF :grin_ani:
wandering

Bericht door wandering »

Ik sluit me aan bij jouw mening juffie. Voor mij is een collar een symbool voor onze D/s relatie. En het herinnert me er ook aan dat ik van hem ben, dat geeft me een fijn gevoel als hij niet bij me is, dan voelt het alsof hij wat dichterbij is. Ik zou denk ik ook niet echt blij zijn met een 'examen' wat ik ervoor moet afleggen, maar ieder z'n ding. Ik vind het mooier als ik hem krijg als we een tijdje samen zijn, net als een ring ofzo, maar een collar geeft voor mij duidelijker de D/s relatie aan.

Ik heb mijn collar gekregen toen we een jaar samen waren. En afgelopen kerst heb ik een hanger gekregen die erbij past. :) (dit is hem)
Sabrina

Bericht door Sabrina »

Even disclaimer vooraf: Dit is mijn visie. Ik zeg niet dat anderen 't niet anders mogen doen, maar zo ervaar ik 't.
Lekker asociaal gekoppiepeest van een discussie op FL, maar 't is hier ook on-topic denk ik.

Voor mij is een collar een eigendomsteken. Ik maak ook gevoelsmatig een onderscheid tussen een collar en een halsband in benaming. Een stukje leer om je nek doen omdat 't leuk staat, dat noem ik een halsband, waar het woord collar bij mij verbonden is aan het eigendomsteken. Nu zal ik er niet moeilijk over doen als iemand anders dat stukje leer een collar noemt, 't is alleen anders dan hoe ik 't beleef.

Ik vind het soms wel eens moeilijk om te zien of horen dat mensen een collar geven of krijgen na een D/s van drie weken, maar ik zal niet zeggen dat dat fout is. Het is mijn beleving dat een collar iets is wat pas na een aardige tijd op zijn plek is, en daar hebben anderen net zo min iets mee te maken als ik iets te maken heb met hun beleving. Dat ik moeite heb met die beleving, is heel hard mijn probleem, en ik zal er ook niets van zeggen.

Een collar 'verdienen' vind ik een moeilijk punt. Ik ben zelf geen voorstander van hele proeven en testen die je moet doorstaan; binnen mijn beleving past dat niet. Een collar verdien je m.i. als onderdanige op elk moment van de dag. Ik verdien mijn collar door me *altijd* (min of meer) zo te gedragen als Romanticide van zijn slavin verwacht, niet door een serie van zware, uitputtende en grensverleggende proeven <insert eng geluidje here> te doorstaan. Als ik gedrag zou vertonen wat hij echt way out of line vindt met wat hij van zijn slavin verwacht, dan zou ik die collar niet echt verdienen.

Ik ben zelf dus wel gecollard, maar dat is nog niet mijn trouwring-collar, so to say. Romanticide heeft mij mijn eerste collar gegeven toen ik één van de grootste stappen in mijn leven, ons leven, onze D/s en onze relatie zette. Dat was toen heel passend; het klopte echt met het moment. Vanaf dat moment was ik wel 'van hem', maar de mate waarin ik 'van hem' ben, is wel veranderd sindsdien. Mijn tweede collar heb ik gekregen toen wij samen besloten actief voor een TPE te gaan, en ook dat klopte heel goed. Dat was voor ons beiden een grote stap, en het was een stap die van mij vereiste dat ik een stuk dieper zou gaan, dat ik echt zijn slavin werd, en niet alleen zijn sub. Die collar heb ik nog altijd, en die draag ik met trots. Evenals de vanillaproof uiting van die eerste collar trouwens; die symboliseert véél meer. Die staat voor onze D/s, onze relatie, onze vriendschap en voor de Grote Stap die ik toen heb durven zetten, en daar put ik nog altijd kracht uit.

Wanneer de tijd daar is, zal ik mijn echte, 'permanente' collar krijgen. Dat wordt een tatoeage, en daar verheug ik me nu al enorm op. Anderzijds realiseer ik me dat het nu nog niet passend zou zijn; ik ben als Zijn slavin nog niet daar waar wij heen willen, dus werken we daar samen rustig aan verder, net zo lang tot ik dat punt wel bereikt heb. Overigens groeit Romanticide net zo hard mee, alleen uit zich dat niet in een collar bij hem. Hij 'verdient' die status net zo hard, als ik mijn collar aanneem. Als hij een slechte Meester zou zijn, zou ik niet zijn slavin willen worden, zijn en blijven.

Meh, dit is wel twee maanden oud, maar 't geeft denk ik redelijk weer hoe ik tegen 't onderwerp collars aan kijk :).

Oh, en wat tijdelijke collars betreft: voelt voor mij raar. Ik vond 't bij ons (ook in hindsight) juist heel fijn dat 't steeds wel gewoon een collar was. Niet trainingscollar of opleidingscollar of tijdelijke collar, gewoon collar. Dat de volgende collar dan weer een stap verder weergeeft, sure, maar elke keer is het gewoon een 'echie' collar, en daar voel ik me wel fijner bij. Ik was trouwens ook wel gewoon z'n sub voordat hij me collarde hoor! 't Was gewoon weer een volgende stap. De dynamiek met en zonder collar verandert wat mij betreft niet echt... De collar symboliseert wel eigenaarschap, maar dat heb ik toch echt verdiend door me zonder collar net zo goed te gedragen. Daarin maakt een collar voor mijn gevoel geen verschil. Het is niet alsof ik me beter gedraag wanneer het fysieke stukje leer om m'n nek zit.

Nou ja, ik denk dat ik er een beetje tussenin zit dus. Voor mij is 't wel met eigendom en dinges, maar het maakt alles ook weer niet compleet anders. *vage post schrijf-talent heeft*
"Say you'll share with me one love, one lifetime. Say the word and I will follow you. Share each day with me, each night, each morning. Love me, that's all I ask of you" The Phantom of the Opera - All I Ask of You
kitten

Bericht door kitten »

Voor mij is een collar een symbool voor een D/s relatie. Voor jongetje was het dat minder, dus die was niet erg onder de indruk van de collar die ik hem gaf. Wel van de collar zelf (op maat gemaakt, passend bij de boeien die hij al 5 jaar had, zelfs van hetzelfde leer dat HG Leather Creations achter nog had liggen), maar niet van het symbool.

Het subje in mij hoopt de symboliek nog wel eens te ervaren. Maar ik denk dat dat er niet meer van komt en zo langzamerhand legt zij zich daar ook wel bij neer, geloof ik...
justes

Bericht door justes »

Voor ons is de collar een duidelijk tegen van bezit, eigendom. Toevallig hebben we het er laatst over gehad. Wat voor 1 het er zal worden. Het zal er ook 1 zijn die ik zelf niet om of af kan doen. Een zichtbaar symbool, als bevestiging van onze relatie. Daarnaast zal ik ook nog andere, niet zichtbare dingen krijgen. Maar die zijn te prive.

Voor mij is een leren band geen collar. Handig om vast te zetten oid maar echt als spelmateriaal, net als de boeien. Ik krijg daar ook geen subgevoel bij of zoiets.
Gilraen^

Bericht door Gilraen^ »

Ik heb nog nooit een collar gehad. Vorige dominant liet op een keer horen dat hij een collar wou uitzoeken. Maar voor mijn gevoel was ik er niet klaar voor. En toen hebben we besloten om het lekker niet te doen.
Ik heb wel een leren collar (halsband in sabrina's versie) heel mooi versierd door boefje gemaakt. Die is me heel dierbaar en draag ik soms. Heb ik van mezelf gekregen ;) .
mej.s

Bericht door mej.s »

Mijn 24/7 collar/collier is in de maak. Eigen ontwerp en zoals mijn Dominant 'm wil hebben. Wel zodat ik ook mooi vind en ga dragen natuurlijk. Het is een sieraad met een diepere betekenis. Het moet niet zo zijn dat ik elke keer uitleg moet gaan geven over wat er om mijn nek hangt. Ik zie net als anderen wel als verbinding in een D/s maar als trouwring vind ik 'm te ver gaan. Het geeft wel aan dat ik van hem ben en ook wel zijn eigendom. Voor het liefdesspel en 's nachts heb ik een leren collar met oog en dat voelt heel goed. Zonder collar slapen of 's avonds op de bank tegen hem aanliggen voelt kaal. Raar dat een stukje leer zo'n waarde kan krijgen en fijn gevoel geeft.

Ik herken me helemaal in de woorden van Sabrina over het verdienen van een collar of om te proberen en ook het snel krijgen van een collar. Alsof je eerst iets moet bewijzen. Ik probeer mijn Dominant toch ook niet eerst uit en denk later 'nu ben je wel toe aan iets echts'. En naarmate iets groeit komt de collar vanzelf wel en krijgt de juiste waarde voor elkaar.
Gesloten