Van de dokter oploszakjes molaxole gekregen. Voor de stoelgang. Ik krijg ze net weg :s Normaal zijn zon zakjes ranzig maar is voor t eerst dat ik ze niet wegkrijg. Het heeft een scherpe citroen smaak en de textuur van water word ook viezer.
Mja de textuuuur Ew! Ik probeer het straks met ranja of vruchtensap maar das niet optimaal want wil ik liever niet ivm dieet. Anders verdeel ik het zakje over 4 glazen water of, getver
Als dat niet werkt dokter bellen. Ik krijg er kokhalsneigingen van. Misschien heeft hij tabletjes of capsules
Ja, hoe meer je het verdunt, hoe minder structuur, maar wel meer vloeistof! Ik doe er ook maar een klein beetje water bij, want dan is het het snelste weg.
If history repeats itself, I'm so getting a dinosaur!
Ik heb een probleempje met mijn menstruatie. Tenminste, eigenlijk is het vrij makkelijk maar ik maak me er toch wel wat zorgen om. Ik heb afgelopen juni mijn spiraaltje eruit gehaald en wordt dus sindsdien ook weer ongesteld. Alleen ben ik altijd al in de tijd dat ik ongesteld werd vrij licht ongesteld geweest en nooit langer dan 5 dagen (inclusief het laatste dagje nadruppen) maar nu lijkt het alleen maar steeds lichter te worden. Ik ben zaterdagmiddag ongesteld geworden en het is nu alweer over. In deze dagen is eigenlijk het gebruik van maandverband voor de lichte dagen meer dan genoeg geweest en het is dat ik het zelf niet fris vind, maar als ik zou willen zou ik het met gemak af kunnen met 1 maandverbandje/inlegkruisje per dag. In de nacht lijkt het helemaal te stoppen. (had ik vroeger ook, maar dan kwam het in de ochtend meestal dubbel zo hard terug bij het opstaan, dat is nu niet meer)
Het is niet de eerste keer dat ik zo licht ongesteld ben, maar het lijkt dus de afgelopen maanden steeds een beetje lichter en korter te worden en hoewel het aan de ene kant fijn is (want ongesteld zijn is gewoon vervelend) voelt het ook wel een beetje eng en niet kloppend. Ik ben best bang dat als mijn menstruatie zo licht is, het misschien te maken zou kunnen hebben met ook verminderde vruchtbaarheid (geen medische verklaring hierover gehad ofzo, maar gewoon gevoelsmatig) of een ander probleem. Ik heb trouwens wel het gevoel dat mijn cyclus het gewoon doet (merk ook volgens mij wel redelijk op wanneer mijn eisprong is en mijn pms komt ook op tijd opzetten)
Is het stom om hiermee naar de huisarts te gaan, maak ik me druk om niets? Hoe zijn jullie ervaringen ermee en hebben jullie advies?
Even voor de duidelijkheid, ik weet zeker dat ik niet zwanger ben, want ondanks de menstruatie wel weer voor de zekerheid een test gedaan welke negatief was.
Naar de huisarts gaan. Jij maakt je zorgen, dus is het sowieso gerechtvaardigd. Bovendien willen jullie graag kindjes (toch?), dus dan snap ik extra dat je ermee bezig bent. Ik zou een verwijzing voor de gym vragen.
Het kan ook juist een teken van gezondheid zijn: drie dagen ongesteld en maar lichtjes kan heel normaal zijn. Ik merk zelf ook altijd dat als ik vermoeider ben en minder weerstand heb dat mijn lichaam er langer over doet om al die hormoon-signalen te geven en het allemaal weer af te ronden. Maar ik zou idd ook even langs de huisarts gaan om te overleggen. Als het ineens anders is dan je gewend bent, is het wel fijn om dat even te bespreken.
For what it's worth, ik heb dat ook. Vroeger heftig ongesteld, nu ben ik met 3 dagen klaar, waarbij de laatste dag al eigenlijk niks meer voor stelt. Ben je gezonder gaan eten? Dat kan enorm veel invloed hebben op je menstruatie.
Ik ben vorige week nog naar de gyne geweest. Omdat ik ook na 3 dagen klaar met mijn regels ben.
Vroeger in mijn tiener jaren was dat bijna een week ofzo.
Er is niks abnormaals aan volgens mijn gyne
Maar zoals juffie zegt als JIJ je zorgen maakt, zou ik zeker eens naar de gyne gaan
Don't hide who you are to please others or fit in. Don't let your unique you be blown out.
If you light is ignored by some, remember there are always others who see it or want to see it.
Take me or leave me <3
Ik snap wel dat je je zorgen maakt hoor, het is toch anders dan je gewend bent. Dat hoeft niks te betekenen maar als je er mee romd blijft lopen is ook niet fijn!
I need you to press me down before my body flies away from me ~ Tune yards, Powa
Dank jullie wel voor de antwoorden, zeker wat waard en ook prettig om te lezen dat het niet zo abnormaal is als wat ik altijd terug hoor in mijn familie. Aan eetgewoontes/gezonder leven als een tijd niets kunnen veranderen helaas, zou zeker wel beter zijn maar ligt nog steeds in de planning.
Ik heb voor woensdagochtend een afspraak bij de huisarts en dan zie ik wel wat ze zegt. Ik hoop in ieder geval op een doorverwijzing, lijkt me gewoon geruststellender als er een keertje is gekeken of alles wel klopt daar. Natuurlijk kan er dan nog steeds van alles mis gaan waardoor we niet meteen zwanger raken, en wieweet moet ik gewoon meer geduld oefenen, maar tegelijk zou het fijn zijn als ik de zorgen uit mijn kop kan zetten of dat er daar misschien iets mis is. Maar de verhalen dat een lichte ongesteldheid niet erg is helpen sowieso dus al daarbij.
Net bij huisarts geweest. Verwijzing gehad voor een echo dus kan daar volgende week terecht. Verder moet ik nu temperatuur gaan bijhouden en terugkomen na het onderzoek.
Dus wel blij met de uitkomst, voelt in ieder geval prettiger dat het nu onderzocht wordt ook als er uiteindelijk niets aan de hand is.