De wondere wereld van digitale techniek
- Mack
Re: De wondere wereld van digitale techniek
Je kan de repeater van Fritz! ook als access-point extender gebruiken. Simpelweg de ethernet kabel erin steken en 'm verder als extra access-point instellen
De truuk is om zowel je main als je extender dezelfde netwerknaam en wachtwoord te geven. Dan onderhandeld je computer zelf om te kijken welke van de twee (of drie, of vier, etc) het beste signaal geeft. Denk erom dat alleen of je modem of de eerste router erachter de DHCP mag geven. Alle switches en WiFi gizmo's daar achter moeten die "bridgen".
Wat 'chell zecht klopt verder. Zodra je een extender als wireless bridge gaat gebruiken gaat je WiFi vanaf dat punt maar half zo snel.
De truuk is om zowel je main als je extender dezelfde netwerknaam en wachtwoord te geven. Dan onderhandeld je computer zelf om te kijken welke van de twee (of drie, of vier, etc) het beste signaal geeft. Denk erom dat alleen of je modem of de eerste router erachter de DHCP mag geven. Alle switches en WiFi gizmo's daar achter moeten die "bridgen".
Wat 'chell zecht klopt verder. Zodra je een extender als wireless bridge gaat gebruiken gaat je WiFi vanaf dat punt maar half zo snel.
I'm whelmed. Not overwhelmed, not underwhelmed, just the right amount of whelmed.
En het kanaal waarop de WiFi uitzend? Is het wel handig als die in deze situatie ook hetzelfde is? Of dien je dat juist automatisch te laten toewijzen?Mack schreef:De truuk is om zowel je main als je extender dezelfde netwerknaam en wachtwoord te geven. Dan onderhandeld je computer zelf om te kijken welke van de twee (of drie, of vier, etc) het beste signaal geeft.
- Mack
Ehhh nee, daar mag juist geen overlap zijn. Het liefst minstens 2 lege kanalen ertussen. Dus voor de 2.4GHz bijvoorbeeld kanalen 2, 5, 8, 11,
I'm whelmed. Not overwhelmed, not underwhelmed, just the right amount of whelmed.
- eireann
- Site Admin
Ik heb dus m'n Mac terug, waar gelukkig niet de harde schijf van stuk was, maar het kabeltje er naar toe. EINDELIJK vind ik het ook wel tijd worden voor een back up, had het toch wel erg jammer gevonden als alles weg was geweest. Bij Mac kan je een back up maken met een programma dat 'Time Machine' heet. Dus nu heb ik de harde schijf waar de back up op komt 'TARDIS' genoemd 

**Self Rescuing Princess**
- eireann
- Site Admin
Accespoint is in gebruik en werkt als een trein. Huisgenoot is blij, goed bereik op zolder!
**Self Rescuing Princess**
- Ravelijne
- Ravelijne
Help! Ik heb een grote externe schijf van meer dan 3 TB. Nou is er iets geks met de file structure, want als ik gewoon naar die folder kijk, dan zie ik alleen bestanden tot en met December vorig jaar. Maar ik heb ook nog programma's die nog een link naar een van de nieuwere, 'onzichtbare' bestanden bevatten. Als ik daarop rechts-klik en 'see in original folder' selecteer, dan krijg ik een raampje waar ik wel de files die er sinds December zijn bijgekomen zie --maar dan ook alleen die! (Dus van December tot Maart).
Ik snap er niks van: de bestanden zijn niet weg, maar ik kan er alleen nog via een omweg bij. Als ik oudere files verplaats binnen dezelfde schijf (in een aparte directory zet, bijvoorbeeld), worden ze ook onzichtbaar in alle nieuwe finder windows. Ik kan ze wel naar een andere schijf copieren, maar ik heb helaas geen schijf die groot genoeg is om alles op te zetten.
Iemand enig idee wat hier aan de hand is en hoe je het kunt verhelpen?
Ik snap er niks van: de bestanden zijn niet weg, maar ik kan er alleen nog via een omweg bij. Als ik oudere files verplaats binnen dezelfde schijf (in een aparte directory zet, bijvoorbeeld), worden ze ook onzichtbaar in alle nieuwe finder windows. Ik kan ze wel naar een andere schijf copieren, maar ik heb helaas geen schijf die groot genoeg is om alles op te zetten.
Iemand enig idee wat hier aan de hand is en hoe je het kunt verhelpen?
- Mack
eireann schreef: ... EINDELIJK vind ik het ook wel tijd worden voor een back up, ...

Ehhh, ik ben niet gelovig maar in de IT wereld heet het 11de gebod: "Gij Zult Back-Uppen!!!11!"
- Daantje
- Contacteer:
Omdat mijn 6 jaar oude mediapc kampte met overleden geheugen heb ik mezelf een raspberry pi cadeau gedaan. Met met de post aangekomen en jeumig wat is dat ding klein.
Volg mijn Transitieblog: fadinggender.nl
- Ravelijne
Foto! Die van Zarath is alweer een paar jaar oud, volgens mij zijn ze alweer mooier en kleiner en beter geworden, ondertussen. Zarath heeft de zijne omgetoverd tot een geweldig audio ding. Dat was het beste verjaardagscadeautje wat ik tot nu toe voor hem heb gevonden, geloof ik. 

- Daantje
- Contacteer:
Ik heb de nieuwste versie (3B) en dat ding is in elk geval kleiner dan ik had verwacht. Ik heb er even een euro naast gelegd voor de schaal. Met een kek transparant behuizingkje.

De metalen blokken links zijn de USB poorten en de netwerk aansluiting, al heeft deze ook WiFi en Bluetooth in board.

De metalen blokken links zijn de USB poorten en de netwerk aansluiting, al heeft deze ook WiFi en Bluetooth in board.
Volg mijn Transitieblog: fadinggender.nl
- Ravelijne
Ongeveer dezelfde maat maar met meer mogelijkheden. Kek doosje! 

Wat is volgens jullie een goede externe opslagplek? Ik wil een gedeelte van mijn bestanden ook extern opslaan in geh geval van een crash van mijn pc of externe harde schijf.
-
Ik vind Dropbox heel fijn werken. Ik gebruik ook Google Drive nog daarnaast.