slowchat
- JJV
Re: slowchat
Indeed
(had 'm al gezien, dus in mijn geval wordt't janken omdat ie straks niet meer te zien is)
(had 'm al gezien, dus in mijn geval wordt't janken omdat ie straks niet meer te zien is)
~\v/~
- thaliya
Ja! In het vliegtuig gezien. Zit je daar te snotteren zonder zakdoekjes bij de hand. Heel mooi!
In ander nieuws: ik kreeg vandaag via FB een berichtje van een oud klasgenootje van de basisschool.
"Jij gaat toch wel eens naar van die Pride dingen?"
Oud klasgenootje had kaartjes gewonnen, maar kon zelf niet.
Ik sta zaterdag in zilver en roze (dresscode, blijkbaar) op de Durex boot. Allemaal even zwaaien!
In ander nieuws: ik kreeg vandaag via FB een berichtje van een oud klasgenootje van de basisschool.
"Jij gaat toch wel eens naar van die Pride dingen?"
Oud klasgenootje had kaartjes gewonnen, maar kon zelf niet.
Ik sta zaterdag in zilver en roze (dresscode, blijkbaar) op de Durex boot. Allemaal even zwaaien!
And sometimes, when we shine, by walking with our heads held high (even when we are crawling),
we give permission for others to find their own path of erotic authenticity as well - Lee Harrington
we give permission for others to find their own path of erotic authenticity as well - Lee Harrington
- Voleuse
Ik ga als het goed is ook
. Mijn allereerste pride! In de rolstoel :p
I need you to press me down before my body flies away from me ~ Tune yards, Powa
- Charles
Sow hey, forse huurverhoging dit jaar.
Ik woon in een appartement (sociale huur) en begin deze maand was er de jaarlijkse huurverhoging, zoals gebruikelijk. Dit jaar was die verhoging gelijk aan hetgeen wettelijk maximaal toelaatbaar is. Morgen gaat de huurprijs nog eens flink omhoog, servicekosten stijgen met ruim 40 euro p/m.
Ik woon al heel lang in sociale huurwoningen, maar zulke forse verhogingen heb ik in voorgaande jaren nooit meegemaakt.
Onder aan de streep komt dat uit op bijna 750 p/m. En dat voor slechts een appartement.
Ik woon in een appartement (sociale huur) en begin deze maand was er de jaarlijkse huurverhoging, zoals gebruikelijk. Dit jaar was die verhoging gelijk aan hetgeen wettelijk maximaal toelaatbaar is. Morgen gaat de huurprijs nog eens flink omhoog, servicekosten stijgen met ruim 40 euro p/m.
Ik woon al heel lang in sociale huurwoningen, maar zulke forse verhogingen heb ik in voorgaande jaren nooit meegemaakt.
Onder aan de streep komt dat uit op bijna 750 p/m. En dat voor slechts een appartement.
Geld maakt niet gelukkig, maar in de armen van een vrouw ben ik dat wel.
Van geknuffeld worden krijg ik nooit genoeg.
- kitten
Haat tegen trans mensen blijft toenemen. Toch worden zij daar nog steeds niet tegen beschermd. De uitbreiding van het verbod op groepsbelediging kan dit veranderen. Daarom roepen wij de Tweede Kamer op om dit verbod snel aan te nemen! Teken de petitie:
https://actie.degoedezaak.org/petitions ... tegen-haat
https://actie.degoedezaak.org/petitions ... tegen-haat
"Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity."
- kitten
- Charles
Sinds gisteren pijnlijke klachten bij mijn poepgaatje en vanmorgen huisarts gebeld. In goed overleg is het mij gelukt om nog deze middag gezien te worden door huisarts. Blijk ik aambeien te hebben en daar is een zalfje voorgeschreven. Mocht het niet of onvoldoende helpen dat gaat het een ritje naar de poli worden voor een medische ingreep.
Ik ben best wel verbaasd eigenlijk dat deze klachten teruggekeerd zijn. Jaren geleden hetzelfde gehad (en feitelijk heb ik deze klacht al heul errug lang) en destijds naar de poli doorverwezen voor behandeling. Sindsdien gebruik ik medicatie tbv ontlasting en dat werkt goed en nog steeds trouwens.
Heb geen logische verklaring voor het teruggekeerd zijn van deze pijnlijke aandoening. Voorlopig maar kalmpjes aandoen.
Ik ben best wel verbaasd eigenlijk dat deze klachten teruggekeerd zijn. Jaren geleden hetzelfde gehad (en feitelijk heb ik deze klacht al heul errug lang) en destijds naar de poli doorverwezen voor behandeling. Sindsdien gebruik ik medicatie tbv ontlasting en dat werkt goed en nog steeds trouwens.
Heb geen logische verklaring voor het teruggekeerd zijn van deze pijnlijke aandoening. Voorlopig maar kalmpjes aandoen.
- kitten
Heb je ook instructie gekregen voor wc-bezoek? Je zou daar eens op kunnen googlen. Ik heb tegenwoordig een poep-krukje, zodat mijn knieën hoger komen dan mijn heupen als ik op de pot zit. Deze hurk-houding is beter voor ontlasting. En ik druk bijna nooit meer, ik laat de peristaltische beweging van mijn darmen het werk doen. Dat soort dingen. Misschien weet je het al,maar als het nieuws voor je is, kan het veel ellende verhelpen.
"Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity."
- Charles
Dankjewel voor je reactie kitten.
Vroeger had ik last van harde ontlasting en bijgevolg krachtig persen. Daar is nu geen sprake meer van, ik laat de natuur zelf het werk doen en dat gaat probleemloos. Dankzij dus de medicatie welke al jaren gebruikt wordt. Deze klachten heb ik al zeker 30 jaar(!) en in den beginne werd er nog een drankje voorgeschreven die ervoor moest zorgen dat alles als een vorm van diarree eruit kwam. Was volgens mij een tijdelijke noodoplossing.
De echte oorzaak zou kunnen zijn onvoldoende vochtinname en onvoldoende bewegen. Daar zie ik wel herkenning in. Maar het is echt wel een uitdaging om mij van de bank af te laten komen danwel achter de laptop weg te trekken...
En dat te bedenken dat ik 3 begeleidsters heb die het niet gelukt is dat voor mekaar te krijgen. Ze zijn echter wel een vangnet voor mij als het nodig is, heel fijn.
Vochtinname is ietsje beter omdat medicatie met voldoende vocht ingenomen dient te worden.
Vroeger had ik last van harde ontlasting en bijgevolg krachtig persen. Daar is nu geen sprake meer van, ik laat de natuur zelf het werk doen en dat gaat probleemloos. Dankzij dus de medicatie welke al jaren gebruikt wordt. Deze klachten heb ik al zeker 30 jaar(!) en in den beginne werd er nog een drankje voorgeschreven die ervoor moest zorgen dat alles als een vorm van diarree eruit kwam. Was volgens mij een tijdelijke noodoplossing.
De echte oorzaak zou kunnen zijn onvoldoende vochtinname en onvoldoende bewegen. Daar zie ik wel herkenning in. Maar het is echt wel een uitdaging om mij van de bank af te laten komen danwel achter de laptop weg te trekken...
En dat te bedenken dat ik 3 begeleidsters heb die het niet gelukt is dat voor mekaar te krijgen. Ze zijn echter wel een vangnet voor mij als het nodig is, heel fijn.
Vochtinname is ietsje beter omdat medicatie met voldoende vocht ingenomen dient te worden.
- puppie
Als je macrogol (movicolon) gebruikt is het van belang om echt voldoende te drinken, dus niet alleen oplossen in een glas water, maar ervoor te zorgen dat je aan de 1,5 liter komt.
- Charles
Ja, die zakjes gebruik ik dagelijks. Inmiddels ongeveer acht jaar al.
Voldoende drinken is bij mij al jaren een probleem en dan zijn het in mijn geval relatief veel zuivelproducten (lees: melk) wat hier gedronken word.
De norm van 2 liter per dag (of 1,5 liter wat jij noemt) bereik ik nooit, of hoogst zelden.
Voldoende drinken is bij mij al jaren een probleem en dan zijn het in mijn geval relatief veel zuivelproducten (lees: melk) wat hier gedronken word.
De norm van 2 liter per dag (of 1,5 liter wat jij noemt) bereik ik nooit, of hoogst zelden.
- Nijntje
Met het klimmen van de leeftijd neemt de natuurlijke dorst-prikkel af. Het kan verstandig zijn om op meer vaste momenten een glas/beker drinken te nemen, ook als er geen dorst is, om zo de kans op veel te weinig drinken te voorkomen.
- Charles
Een van mijn begeleidsters heeft mij reeds van advies voorzien en dat is deze. Aan het begin v.d. dag een kan water klaarzetten (1 liter) en dat dient aan het eind v.d. dag leeg te zijn. Niet als vervanging van koffie, thee e.d. maar erbij. Dan haal je de norm van 2 liter per dag wel, eens zien of dat gaat lukken en of het werkt.