Post hier over je dier!

OT = Off Topic. Alles wat niets met BDSM te maken heeft dus...
Plaats reactie
Ravelijne

Re: Post hier over je dier!

Bericht door Ravelijne »

@Yara Ha! Helemaal overheen gekeken.

@Eirann Haha, als er gummi knuppels bij MrB gekocht worden, zijn ze voor mij! :D Niet alleen omdat de hond de onhebbelijkheid heeft om dingen soms *op* haar kop te vangen. ;)
Lil

Bericht door Lil »

Ik wou al zeggen, neem een honden-dildo. (zo worden die dingen in de hondenwereld wel genoemd :mrgreen: )

Of een jutrol, of een blok, beide wel te krijgen bij http://www.apport.nl/nl/category/winkel ... teerrollen
Misschien is een voerdummy ook wat? Daar kun je brokjes of iets dergelijks in doen, maakt de kans van terugvinden wat groter. Bij terugbrengen krijgt de hond dan een beloning uit de dummy. Ook te krijgen bij bovenstaande webshop.
Ravelijne

Bericht door Ravelijne »

Oh, die winkel heeft coole, betaalbare dingen! Thanks! Daar zitten wel dingen tussen die ze leuk gaat vinden. Leuk & kwijtmaken gaan wel vaak samen, maar ik zie ook dingen met reflectorstrips erop en zo. Ik ga het eens aan het baasje van de hond voorleggen! :) Dank voor de link!
phedre
Contacteer:

Bericht door phedre »

Ik probeer altijd te voorkomen dat renco veel blaft in de tuin, ik vind t zelf best wel irritant (ook als de hond van de overburen continu blaft) en ik kan helemaal snappen dat de buurt t ook heel erg irritant vind en dat gaat me vrij goed af, over t algemeen is ie behoorlijk rustig. Maar mijn buren hebben n loslopend konijn in de achtertuin en renco kan dat zien door de schutting en dat werkt als een catalysator lijkt t wel, hij blijft blaffen naar dat beest. Nu de achterdeur maar weer dicht gedaan, zodat ie daar niet naartoe kan, maar met dit weer alles open gooien is toch ook wel lekker.... Toch maar eens oplossing voor bedenken, samen met de buuf
Het voordeel van slechte tijden is dat er altijd iets positiefs is om naar uit te kijken
pluis

Bericht door pluis »

Voorlopig Renco alleen in de tuin laten als je er bent. Elke keer dat ie blaft, negeer je 'm. Na een poosje blaffen roep je 'm en leid je m af met een speeltje. Als ie op jou gaat letten, het konijn negeert en stopt met blaffen, uitgebreid belonen en lekker spelen. Als ie uit zichzelf stopt met blaffen, beloon je 'm ook.

Als je daar een paar weken consequent mee bezig gaat, leert ie snel genoeg dat niet blaffen naar het konijn leuker (want: snoepjes en spelen met t vrouwtje) dan wel blaffen naar t konijn (want: geen reactie).
phedre
Contacteer:

Bericht door phedre »

Het voordeel van slechte tijden is dat er altijd iets positiefs is om naar uit te kijken
pluis

Bericht door pluis »

Als het bij de minst opgevoede asielhond werkt, dan zal het bij jouw Renco vast ook helpen. Succes!

Off-topic. Ik mis m'nasielhondjes. Als iemand nog een echt leuke, vrolijke hond zoekt, mag ik dan Milo aanraden? Niet dat de meeste anderen geen moppies zijn, hoor, maar Milo was wel echt m'n hondenvriendje..

We mogen hier geen huisdieren. Nou ja, alleen goudvissen. *zucht*
eireann
Site Admin

Bericht door eireann »

En een asiel in de buurt?
**Self Rescuing Princess**
pluis

Bericht door pluis »

Daar wil ik mee wachten tot ik een beeld heb van m'n werk en werktijden. Ik heb alle asiels in de buurt al bekeken :P
lunaaa

Bericht door lunaaa »

Mag ik jullie mening?

Mijn ouders zijn op vakantie en ik heb de 20-jarige poes van mijn ouders nu in huis. Mijn eigen kat en Minous (poes van ouders) kunnen niet samen door één deur, dus mijn kat heeft de woonkamer en kan naar buiten, Minous heeft de gang en bovenverdieping. Als mijn kat de hort op is mag Minous ook in de woonkamer, mits ik zelf thuis ben.

Nu is ze vorige week helemaal over de flos geraakt van de warmte. Ze verloor haar halve vacht, moest iedere dag overgeven en het was een klein drama. Op zich is het bij mij alleen boven warm, maar in de gang zit ze niet graag en ook als ik de deur naar de woonkamer open heb komt ze niet heel veel (meestal 's avonds even een uurtje, dat is het dan). Daarnaast is het ook in de woonkamer flink warm met die hitte. Afgelopen donderdag ook bij de dierenarts geweest, iets meegekregen tegen het overgeven en wat ervoor zorgt dat de haren die ze heeft binnen gekregen er ook weer uit komen zonder dat het voor maagontstekingen zorgt en ze is op zich wel weer opgeknapt. Maar nu wordt het weekend wéér zo warm en ik vind het zó zielig...

Ik weet niet goed wat ik hier mee aan moet. Het liefst breng ik haar vrijdag terug naar het huis van mijn ouders, mits de buurvrouw een paar dagen voor haar kan zorgen. Mijn ouders zijn er dinsdag weer. Aan de andere kant zou ik me super schuldig voelen als het daar nog slechter met haar blijkt te gaan en er is alleen maar een buurvrouw die één of twee keer per dag langs gaat... Dilemma dus.... Wat denken jullie?
Gilraen^

Bericht door Gilraen^ »

Als het daar minder warm is, zou ik dat doen! Katten zijn ook fel gehecht aan hun plaatsje en ze gaat zich mentaal beter daar voelen dan bij jouw thuis denk ik. Veel succes ermee!
Ravelijne

Bericht door Ravelijne »

Op basis van ervaring met (menselijke, dus) ex die een hittepeberoerte me overgeven en stuiptrekkingen kreeg: met poes samen naar koeler huis en oppas regelen voor je eigen kat. Heat exhaustion maakt je voor de rest van je leven kwetsbaarder voor oververhitting en uitdroging. Mijn ex had er jaren later nog last van. Katten zijn geen mensen, maar als het zo pasgeleden is gebeurt denk ik dat je wel op eenzelfde gevoeligheid kunt rekenen. De hitte is waarschijnlijk enorm riskant, en alleen laten van een poes op die leeftijd die net al zo'n episode achter de rug had ook. Ik wou dat ik iets geruststellenders kon zeggen, maar ik vrees dat ze wel extra kwetsbaar is, nu... :(
lunaaa

Bericht door lunaaa »

Thanks voor jullie advies. Ik kan zelf helaas niet naar mijn ouders, ivm werk. Ze wonen niet bepaald om de hoek namelijk. Ik ga straks nog even bellen met een vriendin die dierenartsassistent is en dan maar even zien. Heb inmiddels oppas bij mijn ouders mocht het nodig zijn..
Ravelijne

Bericht door Ravelijne »

Dat is lastig, als de logistiek niet meewerkt. Dan sluit ik aan bij Gille, wss is ze in een koeler huis en haar eigen omgeving beter af.
lunaaa

Bericht door lunaaa »

Dat denk ik nu ook. En ik denk dat als ik haar weg breng ik daarvoor voor de zekerheid nog langs de dierenarts ga voor een checkup, maar dat laatste wil ik zo even met die vriendin overleggen.
Plaats reactie