@Eirann Haha, als er gummi knuppels bij MrB gekocht worden, zijn ze voor mij! Niet alleen omdat de hond de onhebbelijkheid heeft om dingen soms *op* haar kop te vangen.
Ik wou al zeggen, neem een honden-dildo. (zo worden die dingen in de hondenwereld wel genoemd )
Of een jutrol, of een blok, beide wel te krijgen bij http://www.apport.nl/nl/category/winkel ... teerrollen
Misschien is een voerdummy ook wat? Daar kun je brokjes of iets dergelijks in doen, maakt de kans van terugvinden wat groter. Bij terugbrengen krijgt de hond dan een beloning uit de dummy. Ook te krijgen bij bovenstaande webshop.
Oh, die winkel heeft coole, betaalbare dingen! Thanks! Daar zitten wel dingen tussen die ze leuk gaat vinden. Leuk & kwijtmaken gaan wel vaak samen, maar ik zie ook dingen met reflectorstrips erop en zo. Ik ga het eens aan het baasje van de hond voorleggen! Dank voor de link!
Ik probeer altijd te voorkomen dat renco veel blaft in de tuin, ik vind t zelf best wel irritant (ook als de hond van de overburen continu blaft) en ik kan helemaal snappen dat de buurt t ook heel erg irritant vind en dat gaat me vrij goed af, over t algemeen is ie behoorlijk rustig. Maar mijn buren hebben n loslopend konijn in de achtertuin en renco kan dat zien door de schutting en dat werkt als een catalysator lijkt t wel, hij blijft blaffen naar dat beest. Nu de achterdeur maar weer dicht gedaan, zodat ie daar niet naartoe kan, maar met dit weer alles open gooien is toch ook wel lekker.... Toch maar eens oplossing voor bedenken, samen met de buuf
Het voordeel van slechte tijden is dat er altijd iets positiefs is om naar uit te kijken
Voorlopig Renco alleen in de tuin laten als je er bent. Elke keer dat ie blaft, negeer je 'm. Na een poosje blaffen roep je 'm en leid je m af met een speeltje. Als ie op jou gaat letten, het konijn negeert en stopt met blaffen, uitgebreid belonen en lekker spelen. Als ie uit zichzelf stopt met blaffen, beloon je 'm ook.
Als je daar een paar weken consequent mee bezig gaat, leert ie snel genoeg dat niet blaffen naar het konijn leuker (want: snoepjes en spelen met t vrouwtje) dan wel blaffen naar t konijn (want: geen reactie).
Als het bij de minst opgevoede asielhond werkt, dan zal het bij jouw Renco vast ook helpen. Succes!
Off-topic. Ik mis m'nasielhondjes. Als iemand nog een echt leuke, vrolijke hond zoekt, mag ik dan Milo aanraden? Niet dat de meeste anderen geen moppies zijn, hoor, maar Milo was wel echt m'n hondenvriendje..
We mogen hier geen huisdieren. Nou ja, alleen goudvissen. *zucht*
Als het daar minder warm is, zou ik dat doen! Katten zijn ook fel gehecht aan hun plaatsje en ze gaat zich mentaal beter daar voelen dan bij jouw thuis denk ik. Veel succes ermee!
Op basis van ervaring met (menselijke, dus) ex die een hittepeberoerte me overgeven en stuiptrekkingen kreeg: met poes samen naar koeler huis en oppas regelen voor je eigen kat. Heat exhaustion maakt je voor de rest van je leven kwetsbaarder voor oververhitting en uitdroging. Mijn ex had er jaren later nog last van. Katten zijn geen mensen, maar als het zo pasgeleden is gebeurt denk ik dat je wel op eenzelfde gevoeligheid kunt rekenen. De hitte is waarschijnlijk enorm riskant, en alleen laten van een poes op die leeftijd die net al zo'n episode achter de rug had ook. Ik wou dat ik iets geruststellenders kon zeggen, maar ik vrees dat ze wel extra kwetsbaar is, nu...
Thanks voor jullie advies. Ik kan zelf helaas niet naar mijn ouders, ivm werk. Ze wonen niet bepaald om de hoek namelijk. Ik ga straks nog even bellen met een vriendin die dierenartsassistent is en dan maar even zien. Heb inmiddels oppas bij mijn ouders mocht het nodig zijn..
Dat denk ik nu ook. En ik denk dat als ik haar weg breng ik daarvoor voor de zekerheid nog langs de dierenarts ga voor een checkup, maar dat laatste wil ik zo even met die vriendin overleggen.