De reacties van collega's en anderen om me heen: Keileuk! Iedereen is heel erg enthousiast, gunt het me van harte en iedereen vindt het leuk.
Ik wilde wachten met vertellen tot na morgen, maar ja... Dit:

is niet helemaal gelukt.
Toen vervolgens een collega per ongeluk wat liet vallen waar een ouder bijstond, heb ik het ook aan de kinderen verteld. Ze waren blij dat ik in principe het jaar volmaak (''Gelukkig! Onze eigen juf blijft!'') maar groep 8 (mijn oude groep) is het er zwaar mee oneens dat het voor na de zomervakantie is. 'Jaaaaa heeeee!!!! Dan kunnen wij het niet zien!'
Enne, ik citeer een van mijn kids: 'Juf, als je dan bij zo'n babydokter bent geweest he, hoe heet dat ook al weer?' 'Verloskundige.' 'Ja, daar. Breng je dan ook zo'n foto van in je buik mee?'
Ik heb een mailtje gestuurd aan P&O dat ik binnenkort graag een gesprek wil over de toekomst, ivm ouderschapsverlof e.d.
Verder heb ik ook aan mijn nilla vriendengroep een sms gestuurd, en hou ik het niet echt meer geheim in mijn omgeving. Sommige reacties zijn me wat tegengevallen, zeker van goede vrienden, maar ja, ergens had ik het wel verwacht. (Snel, weet je het wel zeker, is het wel verstandig...) En ik heb wat vrienden die zich nog totaal niks bij kinderen kunnen voorstellen, dus ik ben bang dat ik daar toch wat vanaf ga groeien.