Jeejtje, Tweejtje & Threejtje

OT = Off Topic. Alles wat niets met BDSM te maken heeft dus...
Plaats reactie
colet

Re: Het WS-babytopic

Bericht door colet »

Hun woorden, hoor. Op zich klopt het langer dragen ook wel ;), maar ze bedoelden het vanwege het gewicht van de baby's. Bij beiden was het zo slecht ingeschat, wat vooral bij de laatste bevalling een risico opleverde. Met de nodige ellende daarna, dus toen kreeg ik dan ook de waarschuwing dat het echt veel verstandiger was tevreden te zijn met deze twee kinderen.

Goed, nu wat leukers. Na zwangerschap en bevallen komt de voeding. Ik kan nog altijd met genoegen terugdenken aan de borstvoeding. Het hummeltje en ik. Zeker 's nachts was dat een zaligheid. De grote wereld achter de muren en ramen, die waarin andere mensen sliepen en ik met dat lieve kind op mijn schoot, of aan de borst.
Dat zoekende mondje, tevreden gesmak, de lipjes die dichtvallen als je ze slapend van je borst afhaalt....of dat mondje wat zo op een kiertje open blijft staan. :inluv:

Ik liep bij de oudste naar haar kamertje, pakte haar, legde haar, terug in mijn bed, aan de borst en soeste soms gewoon door. Dan hup terug in eigen bedje en snel verder slapen.
Ik heb wel eens gehad dat ik wakker werd en in lichte paniek onder het dekbed ging zoeken, want ze lag er dan niet meer, maar dan had ik haar al lang teruggelegd in eigen bed.
Hahaha, maargoed, ook als je weggaat is het erg praktisch. Als je onverwachts ergens blijft hangen, als je midden in een diernpark bent ipv dichtbij de magnetron.
Beetje standvastigheid is gewenst als je bewust kiest voor langer dan paar weken zelf voeden, want 'men' (bekend en onbekend) meent dan er wat van te mogen zeggen.
Yep, ik ben erg positief over borstvoeding. (bijna té, volgens mijn vriendin, dus dat is ook weer niet handig voor een objectieve vergelijking)
Dat klopt wel, want een aantal voordelen van flesvoeding vind ik geen echt voordeel, maarja...ik ben gewoon een borstvoedingsmuts. :inluv:

Gelukt? Is het beeld van mij als olifant nu weg?? :hypocrite:
Gebruikersavatar
tessie
Berichten: 42
Lid geworden op: 09 aug 2009, 14:01
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Het WS-babytopic

Bericht door tessie »

Ik ben ook helemaal pro borstvoeding hoor, maar ik moet toch eerlijk zeggen dat flesvoeding ook gewoon heel makkelijk is hoor. En je hebt helemaal geen magnetron ervoor nodig. Je mag tegenwoordig gewoon warm water uit de kraan pakken, en voor onderweg kan je dan een thermoskannetje met kokend water en een flesje met koud water meenemen, en dan meng je dat tot de goede temperatuur. En je kan het ook door iemand anders laten doen, waardoor je zelf weer wat meer vrijheid (en slaap!) hebt.
Maar borstvoeding geven is zo bijzonder vind ik, het is zo'n intiem moment met je kindje. Dat heb je met flesvoeding toch echt niet. En het is gewoon beter voor een baby natuurlijk.
Gebruikersavatar
kitten
Berichten: 328
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:25
Locatie: Brabant

Re: Het WS-babytopic

Bericht door kitten »

Slapeloze nachten krijg je sowieso. Maar laten we de bv-fv discussie maar niet doen hier. Ik heb mijn lidmaatschapskaart van de moedermelkmaffia nog ergens liggen hier. :clown: Ben wel dag en nacht bereikbaar voor advies. ;)
Gebruikersavatar
tessie
Berichten: 42
Lid geworden op: 09 aug 2009, 14:01
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Het WS-babytopic

Bericht door tessie »

Wat is er mis met de borstvoeding-flesvoedingdiscussie dan?

En wat mijn punt was, dat als je flesvoeding geeft, je de slapeloze nachten kunt verdelen, dan kan je af en toe doorslapen dus. Dat vind ik wel een groot voordeel van flesvoeding.
Gebruikersavatar
kitten
Berichten: 328
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:25
Locatie: Brabant

Re: Het WS-babytopic

Bericht door kitten »

Dat ik er ietsjes fanatiek van kan worden. :clown: Ook op bostvoeding gaan ze vanzelf doorslapen én word je minder wakker van de nachtvoedingen. (Van de hormonen doezel je makkelijk weer in) Met de wieg naast je bed hoef je er niet eens je bed voor uit. Groot voordeel voor papa's ook nog eens dus.
Gebruikersavatar
tessie
Berichten: 42
Lid geworden op: 09 aug 2009, 14:01
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Het WS-babytopic

Bericht door tessie »

Ja, voor papa's is het wel makkelijker ja haha :D
En tuurlijk gaan ze op bv ook wel doorslapen. Zijn daar eigenlijk ooit onderzoeken naar gedaan, of dat met fv echt sneller gaat? Maar ik bedoelde ook niet dat de baby dan sneller door zou slapen hoor, ik bedoelde, dat je als mama dan eens een nachtje gewoon door kan slapen, als papa de nachtvoedingen doet....

Oh en fanatiek is toch ook niet erg?
Maar niks mis met ook de positieve kanten van fv belichten toch? Want ja, die zijn er ook ;)
Gebruikersavatar
puppie
Berichten: 93
Lid geworden op: 10 aug 2009, 11:42

Re: Het WS-babytopic

Bericht door puppie »

Bij de eerste kik ben ik wakker, dus welke voeding er nou ook in ging, wakker was ik toch :biggrin:
Tot grote blijdschap van de papa('s) Die konden lekker doorslapen.
Gebruikersavatar
tessie
Berichten: 42
Lid geworden op: 09 aug 2009, 14:01
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Het WS-babytopic

Bericht door tessie »

Ja daar heb ik dus geen last van... Schijnbaar word ik wel wakker, maar dan por ik m'n Lief en slaap ik zelf weer verder ofzo :bloos:
En kolven doe ik ook al een tijdje niet meer midden in de nacht, dus daar hoef ik ook niet voor op te staan...
Gebruikersavatar
kitten
Berichten: 328
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:25
Locatie: Brabant

Re: Het WS-babytopic

Bericht door kitten »

Sja, die nachten horen er gewoon een beetje bij. Als verse ouders heb je geen nachtrust. Ook bij flessen zal er toch iemand uit moeten. En ja, dat kun je met flessen makkelijker afwisselen, maar dat weegt niet op tegen de vele voordelen van borstvoeding. Vooral voor de gezondheid.

Maar ik wacht gewoon tot Jerry zich op de materie stort en research gaat doen. Daar heb ik alle vertrouwen in. 8-) Vaders zijn in het algemeen makkelijker te overtuigen, want de cijfers tellen voor hun zwaarder mee. Ze benaderen het meer vanuit de wetenschappelijke kant met research en zo. En ja, dan wint borstvoeding het makkelijk.
Gebruikersavatar
Voleuse
Berichten: 57
Lid geworden op: 27 jan 2010, 19:02
Locatie: R'dam

Re: Het WS-babytopic

Bericht door Voleuse »

Mmmnou dat valt ook wel weer mee hoor. In de westerse wereld is flesvoeding zo goed ontwikkeld dat het voor de gezondheid niet zoveel meer uitmaakt. Het enige wat wel anders is is dat kinderen met borstvoeding beter gehecht raken aan hun moeder omdat ze dat momentje met elkaar hebben. Maar als je dus borstvoeding geeft 'omdat het moet', en ondertussen wat anders zit te doen, dan maakt het niet zoveel uit.

Overigens baseer ik dit op het onderzoek wat ze bij mij op de universiteit gedaan hebben en wat ik moest leren toen. *Kruipt vast onder tafel voor de tegenreactie :biggrin: *
I need you to press me down before my body flies away from me ~ Tune yards, Powa
Gebruikersavatar
kitten
Berichten: 328
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:25
Locatie: Brabant

Re: Het WS-babytopic

Bericht door kitten »

:shock: Serieus?? Dat hebben ze je geleerd?? *valt van d'r stoel* Voor welke studie??
Gebruikersavatar
tessie
Berichten: 42
Lid geworden op: 09 aug 2009, 14:01
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Het WS-babytopic

Bericht door tessie »

Wat is dat voor onderzoek dan Voleuse?
En je zegt dat het niet zoveel verschil maakt voor de gezondheid, maar dus toch wel wat dan?
En als je dan een flesje geeft, maar daar wel een intiem moment van maakt zeg maar, dan is dat voor de hechting dan dus net zo goed?
Gebruikersavatar
kitten
Berichten: 328
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:25
Locatie: Brabant

Re: Het WS-babytopic

Bericht door kitten »

Ok. Ik hou het kort en netjes. Ik kan dat, let maar op. :)

Flesvoeding is gemaakt van koemelk. Een kalfje moet zijn geboortegewicht verdubbelen in 8 tot 10 weken. Een mensenbaby doet daar 6 maanden over. You do the math.

Moedermelk bevat antistoffen. Antistoffen zijn levende cellen. De antistoffen verschillen van moeder tot moeder en bevatten antistoffen tegen ziektekiemen waarmee zij (en dus zeer waarschijnlijk ook haar kind) mee in aanraking komt. Dit is dus onmogelijk om ooit na te maken.

Flesvoeding bevat vele malen meer ijzer dan moedermelk, omdat moedermelk een stof bevat die de ijzeropname bevordert. Ik ben even de naam kwijt van die stof, maar je hebt een tankwagen koemelk nodig om een liter van dat spul te maken. Zal dus nooit in flesvoeding komen, dat is te duur. Om dat te compenseren doen ze er dus hoge doseringen ijzer in. En omdat je daarvan obstipatie krijgt, doen ze er laxeermiddelen bij.

In flesvoeding zaten in 2002 (toen deed ik mijn opleiding) zo'n 22 ingrediënten en stoffen. In moedermelk had men er op dat moment zo'n 200 ontdekt.

De gezondheidsvoordelen zijn merkbaar bij de baby, maar een mens houd er de rest van zijn leven voordeel van als hij moedermelk heeft gehad. Elke paardenfokker weet: een veulen dat geen biest heeft gehad, zal nooit renwedstrijden winnen.

Ok, kort is niet gelukt. :clown: Maar hopelijk wel netjes. :) Ik weet dat het mijn valkuil is hier fanatiek over te worden, maar dat is omdat ik tegen zoveel onwetendheid aan blijf lopen... :icon_sad:
Gebruikersavatar
thaliya
Berichten: 55
Lid geworden op: 16 aug 2010, 14:25
Locatie: Arnhem

Re: Het WS-babytopic

Bericht door thaliya »

Ik ben ook pro bv! Doe het nu inmiddels 4 maanden en vind het prima te doen. Alleen het begin vond ik niet zo leuk want het duurde zo lang. En koud 's nachts en dan zat je daar maar beetje te zitten.... en tepelkloven... en ik had ook ontstekingen... (heb daar ook nog eens een rant over geschreven, maar zal die maar niet plaatsen om juffie niet te ontmoedigen). Nu drinkt hij in 10-15 minuten. Ik voed overal, sjaal erover en niemand die het ziet. En als het echt niet anders kan dan kolf ik een flesje af. Blijf bv geven tot iig 6 maanden.

Erg yay trouwens een baby topic hier :static:
And sometimes, when we shine, by walking with our heads held high (even when we are crawling),
we give permission for others to find their own path of erotic authenticity as well - Lee Harrington
Gebruikersavatar
juffie
Site Admin
Berichten: 317
Lid geworden op: 09 aug 2009, 13:48
Locatie: Omgeving Tiel

Re: Het WS-babytopic

Bericht door juffie »

Kom maar op hoor met die rant. :) Ik ga me toch proberen niet gek te laten maken door alle verhalen, horror of juist droomscenario. Ieder mens en iedere situatie is anders. Ik wil het graag weten, want informatie is nooit weg, en kennis is macht, maar verder is het gewoon afwachten en zien wat er gebeurt. :) (Jup, ik ken ook de totaal-ruptuur verhalen... ;) )

Oh, en net, een collega van me die alleen op donderdag en vrijdag werkt was vorige week ziek. En die begroette me net en wenste me (alsnog) het beste voor 2011. 'En ik hoop dat je een heel gaaf jaar krijgt, met je vriend, met je familie, met je werk, met je vrienden, met alles wat je nog wilt doen...' Ik: 'Met mijn kind...' En zij keek of ze water zag branden, maar toen ze doorhad wát ik nou eigenlijk gezegd had, viel ze me met de tranen in haar ogen om mijn nek. 'Wat ontzettend gaaaaaaf!!! Oh wat leukkkkk!!!!' :mrgreen:
MILF :grin_ani:
Plaats reactie