WS valt af!
- Daantje
- Contacteer:
Re: WS valt af!
Volgens mijn vroegere natuurkundeleraar zijn alleen unsters betrouwbare weegmethode.
Zouden die nog verkocht worden?
Zouden die nog verkocht worden?
Volg mijn Transitieblog: fadinggender.nl
- cinderella
Unsters zijn er niet om personen te wegen, maar voor kleine hoeveelheden.
toen doet er nu niet meer toe
- Daantje
- Contacteer:
'k Weet niet beter dan dat ik op een unster mocht gaan staan bij de dokter, schoolarts, ziekenhuis. D'r stond altijd zo'n streng kijkende zuster met die gewichtjes te schuiven.
- cinderella
Ik weet niet of dat ook een unster heet, de unsters die ik ken werken denk ik volgens een heel ander mechanisme
toen doet er nu niet meer toe
- kitten
En baby's!chippie_ schreef:je hebt ze ook grootvoor bv zakken aardappels te wegen

- Daantje
- Contacteer:
Zo'n systeem:

Maar dan met schuif gewichtjes en een plateau waar je op kan staan, als bij een gewone personenweegschaal.

Maar dan met schuif gewichtjes en een plateau waar je op kan staan, als bij een gewone personenweegschaal.
Voor een natuurkundige snap ik dat je bij het wegen een correct getal wil hebben. Dan moeten dingen vaak exact kloppen. Maar maakt dat ook maar iets uit als je je eigen gewicht wil weten in verband met afvallen? Zolang de weegschaal binnen een redelijke marge constant is, lijkt me dat ruim voldoende. En dan bedoel ik dat als je er 10 minuten tijd 10 keer op gaat staan, dat er hooguit een verschil van 100 gram is. Een beetje digitale weegschaal moet dat mee lukken. Als de weegschaal zo goed werkt, dan kan je er prima mee kijken of je afvalt of aankomt. Dat het feitelijk bijvoorbeeld elke keer een kilo scheelt, doet er weinig toe. Het getalletje van hoeveel je weegt doet er sowieso weinig toe. Als je wil afvallen maakt het weinig uit of je van 88 naar 87 gaat of van 89 naar 88.
Kort gezegd: wie gaat zich nou met een unster wegen????
Kort gezegd: wie gaat zich nou met een unster wegen????
- tessie
- Contacteer:
Jij hebt waarschijnlijk nog nooit een poging tot afvallen gedaan Lucifer?
Als je daar heel erg mee bezig bent, dan maakt die ene kilo nu juist wel heel uit. Een halve kilo maakt zelfs al uit. Je wil na een week toch wel zien of je wat resultaat hebt natuurlijk...
En nee, niemand gaat echt met een unster wegen, maar dit ging er gewoon even over dat het irritant is als je weegschaal niet zo goed werkt, en of een analoge of een digitale nou beter is...
Bij mijn weegschaal verschilt het vaak dus wel 4kg, en dan kan je dus niet meer zien of je nu bent afgevallen of bent bijgekomen... (of gelijk gebleven)
Als je daar heel erg mee bezig bent, dan maakt die ene kilo nu juist wel heel uit. Een halve kilo maakt zelfs al uit. Je wil na een week toch wel zien of je wat resultaat hebt natuurlijk...
En nee, niemand gaat echt met een unster wegen, maar dit ging er gewoon even over dat het irritant is als je weegschaal niet zo goed werkt, en of een analoge of een digitale nou beter is...
Bij mijn weegschaal verschilt het vaak dus wel 4kg, en dan kan je dus niet meer zien of je nu bent afgevallen of bent bijgekomen... (of gelijk gebleven)
- juffie
- Site Admin
Wat ook waardeloos is aan weegschalen is dat ze bij iedereen wat anders aangeven. Op mijn eigen weegschaal was ik bijvoorbeeld lichter dan op die van mijn ex..
Wat een mogelijkheid is, om naast het wegen nog een manier te hebben om je vooruitgang te bekijken, is jezelf meten met een centimeter. Maar ja, dan heb je ook weer te maken met cyclus en spiermassa opbouw. (Als je sport natuurlijk). Alhoewel je daar ook weer last van hebt bij het wegen, want spieren wegen ook weer meer...
Een kledingstuk wil ook nog weleens een graadmeter zijn.
Wat een mogelijkheid is, om naast het wegen nog een manier te hebben om je vooruitgang te bekijken, is jezelf meten met een centimeter. Maar ja, dan heb je ook weer te maken met cyclus en spiermassa opbouw. (Als je sport natuurlijk). Alhoewel je daar ook weer last van hebt bij het wegen, want spieren wegen ook weer meer...
Een kledingstuk wil ook nog weleens een graadmeter zijn.
MILF 

- tessie
- Contacteer:
Oh ja idd, op elke weegschaal is het anders! Toen ik aan het lijnen was, ben ik ook van weegschaal gewisseld, en toen was ik ineens weer een kg zwaarder! Maar dan elke keer als ik ergens anders ging wegen (bij de vk meestal) dan woog ik daar weer lichter, zelfs met kleren aan en overdag! Dus mijn weegschaal is gewoon niet lief. 

- kitten
weegschalen zijn onderling niet te vergelijken. Maar moet je voor de gein je weegschaal eens in een andere kamer zetten. Geeft vaak ook verschil. LOL! Gewoon laten staan is het beste. En als het dan 4kg verschilt, dan is het tijd voor een nieuwe weegschaal!
Of geen... Mijnes staat nu bij jongetje. Scheelt ENORM in de druk op de ketel... maar qua kilo's... :? Ik vrees dat ik ben aangekomen.

Daarom had ik het al over een weegschaal die wel consequent is. Dan zie je die halve kilo inderdaad. Alleen of dat een halve kilo van 89 naar 88 of van 88 naar 87 is, maakt geen verschil. Dan zie je in beide gevallen inderdaad dat resultaat.tessie schreef:Jij hebt waarschijnlijk nog nooit een poging tot afvallen gedaan Lucifer?
En nee ik heb nog nooit een poging tot afvallen gedaan. Mijn probleem exact andersom. (Te) snelle stofwisseling, waardoor ik heel lang onder de 50 kilo heb gewogen met een lengte van 1m80. Niet omdat ik te weinig at overigens en er was ook niks met mijn schildklier. Ik weeg tegenwoordig iets meer dan 60kg. Nog steeds heel erg licht dus, maar voor mij het ideale gewicht. Alleen als ik heel even niet oplet, val ik weer af. Sowieso heeft het ontzettend veel tijd moeite en energie gekost om op dat gewicht te komen.
- tessie
- Contacteer:
@kitten: hij is dus nog helemaal niet oud. Maar hij doet dus standaard de 1e keer dat je erop stapt ongeveer 4kg te weinig. 2e keer is dat dan niet meer. En verder houdt ie wel heel koel een grafiekje bij van hoeveel je afgevallen of aangekomen bent
@Lucifer: ik las jouw stukje verkeerd, ik dacht dat je bedoelde dat het niet uitmaakte of je nou 87, 88 of 89 woog als je aan het lijnen bent. Als hij idd altijd hetzelfde aangeeft, en het is een kg meer of minder dan het eigenlijk is, dan maakt het idd niet veel uit.

@Lucifer: ik las jouw stukje verkeerd, ik dacht dat je bedoelde dat het niet uitmaakte of je nou 87, 88 of 89 woog als je aan het lijnen bent. Als hij idd altijd hetzelfde aangeeft, en het is een kg meer of minder dan het eigenlijk is, dan maakt het idd niet veel uit.
Mijn weegschaal zei vanmorgen weer 76.5, dus ik vermoed dat ik er gisteren gewoon "verkeerd" op ben gaan staan 

- tessie
- Contacteer:
Ah jammer faery!
Maar gewicht kan ook wel per dag verschillen natuurlijk. Daarom raden ze natuurlijk ook aan om 1x per week op de weegschaal te staan. Maar ja, dat doe ik zelf ook niet als ik aan het lijnen ben hoor.
Maar gewicht kan ook wel per dag verschillen natuurlijk. Daarom raden ze natuurlijk ook aan om 1x per week op de weegschaal te staan. Maar ja, dat doe ik zelf ook niet als ik aan het lijnen ben hoor.