BAM - bewust alleenstaand moeder.

Voor niet-bdsm topics die wel voor serieuze discussies bedoeld zijn.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
phedre
Berichten: 102
Lid geworden op: 17 jan 2011, 14:22
Locatie: den helder
Contacteer:

Re: BAM! Bewust Alleenstaand Moeder.

Bericht door phedre »

en waarom noem je m dan niet gewoon n man? wat maakt t uiteindelijk uit dat hij homo is of hetero of wat dan ook? t gaat er toch om dat hij n man is die graag een kindje wil en dat op n andere manier niet weet te realiseren, en daar samen met jou verandering in wil brengen?
Het voordeel van slechte tijden is dat er altijd iets positiefs is om naar uit te kijken
Gebruikersavatar
cinderella
Berichten: 95
Lid geworden op: 09 aug 2009, 10:58
Locatie: Overijssel

Re: BAM! Bewust Alleenstaand Moeder.

Bericht door cinderella »

Een BAP dan? Bewust alleenstaande pappa? Maakt het trouwens uit dat ie homo is?
toen doet er nu niet meer toe
Gebruikersavatar
eireann
Site Admin
Berichten: 326
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:19
Locatie: Den Bosch

Re: BAM! Bewust Alleenstaand Moeder.

Bericht door eireann »

Het maakt uit in die zin dat ik dit niet met een hetero overweeg.
**Self Rescuing Princess**
Gebruikersavatar
phedre
Berichten: 102
Lid geworden op: 17 jan 2011, 14:22
Locatie: den helder
Contacteer:

Re: BAM! Bewust Alleenstaand Moeder.

Bericht door phedre »

mag ik vragen waarom niet?
en daarnaast.. dat is jouw overweging, prima, maar dat is toch nog geen reden om hem nadrukkelijk een homo te blijven noemen?:) hij is en blijft toch ook gewoon een man
Het voordeel van slechte tijden is dat er altijd iets positiefs is om naar uit te kijken
Gebruikersavatar
eireann
Site Admin
Berichten: 326
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:19
Locatie: Den Bosch

Re: BAM! Bewust Alleenstaand Moeder.

Bericht door eireann »

Hier en naar mensen toe die weten wat ik zoek is 'man' of 'wensvader' inderdaad voldoende, maar in oproepjes ed moet het wel duidelijk zijn dat het om een homoseksuele man gaat, heb 1x de term 'roze vader' gekozen maar dat was op een site waar het alleen draait om roze ouderschap. Ik vind het gewoon lastig. En an sich is er ook niks mis met het woord homo, een term met een betekenis. Maar het bekt niet lekker of zo.

Ik wil specifiek geen heteroman omdat ik dan gezeur verwacht. Dat 1 van de 2 verliefd wordt, of jaloezie met toekomstige partners dat soort gedoe. Hoeft allemaal niet te gebeuren maar ik vind de kans te groot.
**Self Rescuing Princess**
Gebruikersavatar
cinderella
Berichten: 95
Lid geworden op: 09 aug 2009, 10:58
Locatie: Overijssel

Re: BAM! Bewust Alleenstaand Moeder.

Bericht door cinderella »

Ok, dat is in advertenties en dergelijke, maar in je dagelijkse gesprekken hoef je hem toch niet bij z'n sexualiteit te noemen?

In een vorige post schreef je dat je moeder het heeft over schoonzoon. Je wilt samen met een ander een kind, maar ben je er voor jezelf uit hoe groot zijn rol moet zijn in jouw leven? Bij de deur afleveren lijkt me erg afstandelijk, en ik neem aan dat je samen verjaardagen wilt vieren. Maar het woord schoonzoon impliceerd een veel grotere rol. Zitten jullie wat dat betreft wel op 1 lijn?
toen doet er nu niet meer toe
Gebruikersavatar
eireann
Site Admin
Berichten: 326
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:19
Locatie: Den Bosch

Re: BAM! Bewust Alleenstaand Moeder.

Bericht door eireann »

Weet ik veel, we spreken deze week pas voor het eerst af...
**Self Rescuing Princess**
Gebruikersavatar
Voleuse
Berichten: 57
Lid geworden op: 27 jan 2010, 19:02
Locatie: R'dam

Re: BAM! Bewust Alleenstaand Moeder.

Bericht door Voleuse »

Cinderella bedoelt denk ik je moeder en jij.
I need you to press me down before my body flies away from me ~ Tune yards, Powa
Gebruikersavatar
eireann
Site Admin
Berichten: 326
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:19
Locatie: Den Bosch

Re: BAM! Bewust Alleenstaand Moeder.

Bericht door eireann »

Ik wil een betrokken vader voor mijn kind. Eventueel een co-ouderschap, dat hangt van de afstand af, maar ik heb zeker op m'n wensenlijstje staan dat we elkaars familie leren kennen, en dat je die tegenkomt bij elkaar met verjaardagen, kerst, feestdagen, belangrijke kind momenten. Hij hoeft op zondag niet op de koffie natuurlijk, maar als je elkaar die kant niet wilt delen denk ik niet dat het gaat werken.

Na het ene berichtje van degene in de buurt met wie ik deze week afspreek om kennis te maken, ineens nog 3 reacties. 1 hetero, 1 veels te ver weg. 1 die binnen redelijke afstand woont maar waar co-ouderschap te ver voor is. De eerste twee ga ik niet mee verder, de ander wil ik nog wel mee mailen; zien of we verder goed klikken.

En ik heb uit meerdere lief bezorgde hoeken gehoord 'je gaat te snel'. Ik wil nog eens zeggen; ik wil niet volgende maand zwanger raken. maar mogelijke vaders leren kennen kan best tegelijkertijd met m'n liefdesverdriet. Vriendschappen bouwen kost tijd, helemaal als je zo iets groots samen overweegt!
**Self Rescuing Princess**
Gebruikersavatar
cinderella
Berichten: 95
Lid geworden op: 09 aug 2009, 10:58
Locatie: Overijssel

Re: BAM! Bewust Alleenstaand Moeder.

Bericht door cinderella »

eireann schreef:Ik wil een betrokken vader voor mijn kind. Eventueel een co-ouderschap, dat hangt van de afstand af, maar ik heb zeker op m'n wensenlijstje staan dat we elkaars familie leren kennen, en dat je die tegenkomt bij elkaar met verjaardagen, kerst, feestdagen, belangrijke kind momenten. Hij hoeft op zondag niet op de koffie natuurlijk, maar als je elkaar die kant niet wilt delen denk ik niet dat het gaat werken.
Lijkt me niet meer dan logisch, anders kun je net zo goed met een anonieme donor een kind krijgen. En ik zeg ook helemaal niet dat je te snel gaat. Lijkt me logisch dat je eerst uitgebreid gaat kennismaken, dat daar maanden overheen gaan voor je echt stappen gaat nemen.
Uit je antwoord vond ik meer klinken dat je moeder het idee heeft dat je een platonische relatie met die man aangaat, maar wellicht sla ik daar de plank wel volledig mee mis. Overigens vind ik het wel fantastisch dat ze vierkant achter je staat in je beslissing. Lijkt me wel te gek dat ze er oprecht ook blij mee is.
toen doet er nu niet meer toe
Gebruikersavatar
eireann
Site Admin
Berichten: 326
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:19
Locatie: Den Bosch

Re: BAM! Bewust Alleenstaand Moeder.

Bericht door eireann »

Dat laatste stukje was ook algemeen bedoeld.

Een platonische relatie is het natuurlijk wel :) Maar niet als 'levenspartner' of zo. Meer vrienden voor het leven, met eigen levens en een gedeeld geluk :) Ja, m'n moeder wil er nog 5 kleinkinderen bij dus die is erg enthousiast :)
**Self Rescuing Princess**
Gebruikersavatar
kitten
Berichten: 328
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:25
Locatie: Brabant

Re: BAM! Bewust Alleenstaand Moeder.

Bericht door kitten »

Ik vind iig niet dat je te snel gaat. Elkaar leren kennen kost tijd. Je was hier jaren geleden al over aan het denken, je bent zeker van je kinderwens, je leeftijd staat niet stil, maar belangrijkste van alles: je lijkt niet van plan volgende maand al te beginnen met inseminaties. Volgens mij pak je dit heel bewust en doordacht aan, zeker niet hals over kop.
Boefje

Re: BAM! Bewust Alleenstaand Moeder.

Bericht door Boefje »

Niet hals over kop, nee. Ik vraag me wel af hoeveel "afleiding" dat zoeken naar een donor geeft op de liefdesverdriet. Verdriet heeft ruimte nodig. Ik hoop dat je het verdriet voldoende ruimte geeft. Ik denk dat je wel zo slim bent.
:knuf:
Gebruikersavatar
eireann
Site Admin
Berichten: 326
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:19
Locatie: Den Bosch

Re: BAM! Bewust Alleenstaand Moeder.

Bericht door eireann »

Dus. Dat was de eerste ontmoeting. Aardige vent, zelfde idee over dingen, makkelijk kletsen. Ik zou helemaal voor een tweede afspraak zijn. Ware het niet dat hij hetero is. Hij heeft aangegeven graag verder te praten; ik heb eerlijk gezegd dat ik daar nog even over na moet denken (en waarom) en dat ik het hem laat weten.
**Self Rescuing Princess**
nijntje

Re: BAM! Bewust Alleenstaand Moeder.

Bericht door nijntje »

Huh? Je had toch met een homo afgesproken? En nu blijkt hij hetero? WTF!!
Plaats reactie