Verdrietig of boos? Kom maar op het troostbankje.

OT = Off Topic. Alles wat niets met BDSM te maken heeft dus...
Daantje
Contacteer:

Re: Verdrietig of boos? Kom maar op het troostbankje.

Bericht door Daantje »

Behoorlijk naar zelfs. Gisteren mondde het uit in een behoorlijke huilbui. Waar er ook nog even wat andere negatieve donkere gedachten langskwamen.. Vandaag hoef ik niets van mezelf, ik heb eten in huis en kan de hele dag binnen blijven als ik dat wil.

Sprak hier vanmorgen in meer detail met iemand over. Zij vind dat ik te streng ben voor mezelf. Terwijl ik mijzelf bijlange na niet streng en gedisciplineerd genoeg vind. Het is toch niet raar van jezelf te verlangen dat je huis op zijn minst redelijk netjes is voordat je leuke dingen mag doen?
Volg mijn Transitieblog: fadinggender.nl
Ravelijne

Bericht door Ravelijne »

Ik denk dat die persoon wel een punt heeft. Als je jezelf er zoveel pijn mee doet, is het misschien wel tijd om je strengheids-index bij te stellen. *knuffels*

Misschien helpt het om die dingen wat meer te scheiden in je hofd? Dus aan de ene kant hoe je je huis wil hebben om lekker te kunnen leven, en de hacks & handigheidjes die daarvoor nodig zijn. Dat is dan gewoon een ongoing project, waar je zo af en toe evalueert. Maar dat je van te voren beslist dat dat de rest van je leven (de leuke dingen, sociale contacten, alles wat het leven de moeite waard maakt) niet mag verstoren.

*knuffels* Ik hoop dat vandaag je goed doet!
Voleuse

Bericht door Voleuse »

Daantje schreef:Het is toch niet raar van jezelf te verlangen dat je huis op zijn minst redelijk netjes is voordat je leuke dingen mag doen?
Dan zou ik echt nooit wat leuks kunnen doen, haha (Helpt ook niet dat mijn huis vanzelf een zooi wordt als ik ergens heen ga en 20 outfits pas voor ik beslis :P).
Ik vind het een rare eis. Waarom heb je die regel? Wat is er nou ECHT belangrijker, dat je huis schoon is of dat je leuke dingen in je leven hebt? Ik snap dat een opgeruimd huis fijn is en het is natuurlijk niet de bedoeling dat je in een vuilnisbelt leeft, maar ik mag pas x als ik x gedaan heb klinkt wel erg als een 'bestraffende ouder' manier van denken. Soms mag je best van je regels afwijken ;).
I need you to press me down before my body flies away from me ~ Tune yards, Powa
Boefje

Bericht door Boefje »

Ik ben het met Voleuse eens. Ik begrijp je gedachten, hoor. Ik had ze zelf ook. Met als gevolg dat ik nooit aan mezelf toekwam en altijd maar doodop was. En het huis? Dat was dan nog steeds niet zoals ik het wilde hebben, want hé, stof blijft zich verzamelen en afwas komt elke dag terug.
Dus ik doe het nu anders. Eerst mijn hobby doen. Daar dan ook elke ochtend tijd voor inplannen. Dan pas een klus. Ook daar tijd voor inplannen. Maar het belangrijkste, voor mezelf zorgen door leuke dingen te doen, zet ik dus wel vooraan.
Misschien helpt dit je.
Knuf.
eireann
Site Admin

Bericht door eireann »

Leuke dingen doen is belangrijker dan een net huis! en van leuke dingen doen krijg je energie, handig om je huis netjes te houden!
**Self Rescuing Princess**
Peter^
Contacteer:

Bericht door Peter^ »

Sluit me aan bij anne.
Geniet van de positieve momenten.
kitten

Bericht door kitten »

Ziekjes op bed en uitgerekend vandaag zitten de buren "gezellig" luid kakelend in de tuin en verjaardag te vieren of zo. En het is warm! :( Ik voel me zielig!
JJV

Bericht door JJV »

Terecht !

Schande t zo in te wrijven
~\v/~
Ravelijne

Bericht door Ravelijne »

Beterschap, kitten!
eireann
Site Admin

Bericht door eireann »

Aw, beterschap!
Oppergodin_Hera

Bericht door Oppergodin_Hera »

beterschap kitten

in het kader van klein leed. Heb ik eindelijk was administratie gedaan en papieren een ordner in gedaan. (ik heb een anti sympathie tegen papier, het zweet staat op mijn rug) Ga ik van tabblad F naar Z en vergeet ik de ordner te sluiten tussen door. Dus alles ligt er uit. Ff heeeeeel diep adem halen.....
eireann
Site Admin

Bericht door eireann »

Aaahhgg balen hera!
phedre
Contacteer:

Bericht door phedre »

wel fijn dat er eindelijk schot in de zaak komt meis!! :)
Het voordeel van slechte tijden is dat er altijd iets positiefs is om naar uit te kijken
Daantje
Contacteer:

Bericht door Daantje »

Voleuse schreef:
Daantje schreef:Het is toch niet raar van jezelf te verlangen dat je huis op zijn minst redelijk netjes is voordat je leuke dingen mag doen?
Dan zou ik echt nooit wat leuks kunnen doen, haha (Helpt ook niet dat mijn huis vanzelf een zooi wordt als ik ergens heen ga en 20 outfits pas voor ik beslis :P).
Ik vind het een rare eis. Waarom heb je die regel? Wat is er nou ECHT belangrijker, dat je huis schoon is of dat je leuke dingen in je leven hebt? Ik snap dat een opgeruimd huis fijn is en het is natuurlijk niet de bedoeling dat je in een vuilnisbelt leeft, maar ik mag pas x als ik x gedaan heb klinkt wel erg als een 'bestraffende ouder' manier van denken. Soms mag je best van je regels afwijken ;).
Ik denk dat jij, Ravelijne, Anne en Boefje daarmee wel een goed punt hebben. Want ik bestraf mezelf wel door geen leuke dingen te mogen doen als ik mijn huishouden niet op orde heb. Op de dagen dat ik me daar niet toe kan zetten blijf ik dan vaak op de bank hangen zonder echt iets te doen. Dan werkt dat best wel verlammend, want dan doe ik én niets nuttigs én niet iets écht leuks of ontspannends. Waardoor ik me aan het einde van de dag helemaal schuldig voel naar mezelf.

Ik heb stof tot nadenken, het ziet er zo naar uit dat ik mijn strengheidsindex moet bijstellen. Bedankt voor de input. :)
Volg mijn Transitieblog: fadinggender.nl
Jezebel

Bericht door Jezebel »

Stomme reden en een beetje in de categorie klein leed, maar ik moet dit jaar een vak herkansen met allemaal tussentoetsjes, eerste toets gehad en ik had er een goed gevoel over. Nouja, dat klopte wel, maar helaas heb ik de achterkant van de toets over het hoofd gezien, waardoor ik alsnog een onvoldoende heb :frusty:
There's a room inside your gut
close the door and keep it shut
let no daylight enter in
and the punishment begin

Maria Mena ~ Secrets
Plaats reactie