Brieven, gesprekken, LinkedIn? Het topic voor baanzoekenden!
- madeleine
Re: Brieven, gesprekken, LinkedIn? Het topic voor baanzoeken
De meest efficiënte is om de referenties op hun internetsite even na te bellen, en de naam ook gewoon even te Google-en. Kijken wat er nog meer over ze gezegd wordt. Hè kan ook checken of ze bij een bepaalde branche vereniging zijn aangesloten en dan die vereniging bellen...
Life hurts! (thank God i'm a masochist)
- juffie
- Site Admin
Misschien heeft iemand wat aan de tips die genoemd worden.
http://www.vkbanen.nl/banen/artikel/Ove ... 87915.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.vkbanen.nl/banen/artikel/Ove ... 87915.html" onclick="window.open(this.href);return false;
MILF 

Ik heb de baan helaas niet
De opdrachten gingen wel goed (vooral de pensioenpresentatie, heb ik ook complimenten over gehad), maar ik was nog te onervaren. Echt superjammer, want de baan trok me echt heel erg. Nu ja, morgen maar naar het UWV en langzaam op zoek naar iets simpels tot aan december (postbode, inbound callcenter a la helpdesk, winkel) om even goed tot rust te komen na al het gejaag en gehaast van het afgelopen jaar.

- eireann
- Site Admin
jammer faery!
**Self Rescuing Princess**
- Peter^
- Contacteer:
Jammer faery, maar in ieder geval weer een sollicitatie-ervaring rijker.
Geniet van de positieve momenten.
- skaoot
Oi, da's balen
Maar wel fijn dat het op zich wel goed ging!

This heart gets stronger, this skin gets thicker, this mouth gets louder (Danko Jones)
Oh a shiny squirrel in your pants!
Oh a shiny squirrel in your pants!
- juffie
- Site Admin
Weten jullie of er ook recruiters / jobhunters voor mensen zoals ik in het onderwijs zijn? Ik wil graag iets anders dan 'voor de klas.' Wel onderwijs, geen lesgeven.
Ik heb totaal geen ervaring met recruiters en/of jobhunters, dus misschien kan iemand me meer vertellen, of websites geven?
Ik heb totaal geen ervaring met recruiters en/of jobhunters, dus misschien kan iemand me meer vertellen, of websites geven?
MILF 

Wat voor iets zou je willen?
Ik ken geen jobhunterbedrijven voor het onderwijs, maar misschien dat een bedrijf als eduniek iets voor je is? Zij verzorgen trainingen voor onderwijsteams. Zij hebben bij ons observaties gedaan (+ uitgebreide nabesprekingen) en workshops gegeven. Zoek je iets in die hoek?
Ik ken geen jobhunterbedrijven voor het onderwijs, maar misschien dat een bedrijf als eduniek iets voor je is? Zij verzorgen trainingen voor onderwijsteams. Zij hebben bij ons observaties gedaan (+ uitgebreide nabesprekingen) en workshops gegeven. Zoek je iets in die hoek?
- juffie
- Site Admin
Ja, dat is het lastige, dat weet ik zelf niet goed.
Maar idd, zoiets als wat je noemt, dat zou iets kunnen zijn. Dank je!
Maar idd, zoiets als wat je noemt, dat zou iets kunnen zijn. Dank je!
MILF 

- eireann
- Site Admin
Ik heb een plan B!
Hoewel het niet eens echt te vroeg is om al rond te gaan kijken, en ik toch zeker op tijd een nieuw contract wil, heb ik nog geen zin om actief rond te zoeken... Dus ik ga twee dingen doen:
Voor nu vind ik dat wel actief genoeg
Hoewel het niet eens echt te vroeg is om al rond te gaan kijken, en ik toch zeker op tijd een nieuw contract wil, heb ik nog geen zin om actief rond te zoeken... Dus ik ga twee dingen doen:
- Een job alert instellen op Monsterboard, dan zie ik in ieder geval functies langs komen
M'n CV op "zoekbaar" zetten op Monsterboard, als ik dan gebeld wordt kijk ik wel of ik interesse heb
Voor nu vind ik dat wel actief genoeg

Klinkt al best actief hoor eireann! En ik kan je helaas ook niet verder helpen juffie...
En leve de belastingdienst! Ben me aan het inschrijven bij het uwv, en het scheelt me zoveel kleine bijbaantjes invullen. Jammer alleen dat ik overal omslachtig de precieze functie moet invullen, en de site ontzettend langzaam is, maar toch.
En leve de belastingdienst! Ben me aan het inschrijven bij het uwv, en het scheelt me zoveel kleine bijbaantjes invullen. Jammer alleen dat ik overal omslachtig de precieze functie moet invullen, en de site ontzettend langzaam is, maar toch.
- eireann
- Site Admin
Zo een week later heb ik het ook daadwerkelijk gedaan, Monsterboard heeft een CV die actief is, twee recruiters (1 nationale waar ik eerder contact mee had, en 1 regionale voor Den Bosch) hebben mijn CV.
De universiteiten schrijf ik niet aan. Als ik zie hoe de lonen liggen bij functies die online staan dan wil ik daar niet werken.
Over de detacheerder in projecten denk ik nog even na. Als ik over een maand nog geen goede leads heb dan schrijf ik die ook aan.
Nu toch wel als doen om niet meer met de trein te hoeven...
De universiteiten schrijf ik niet aan. Als ik zie hoe de lonen liggen bij functies die online staan dan wil ik daar niet werken.
Over de detacheerder in projecten denk ik nog even na. Als ik over een maand nog geen goede leads heb dan schrijf ik die ook aan.
Nu toch wel als doen om niet meer met de trein te hoeven...
- eireann
- Site Admin
Nou ja zeg, sta ik toch al een hele ochtend online met m'n CV en heb ik toch gister twee recruiters direct aangeschreven. Heeft niemand me nog gebeld.... *schudt hoofd in ongeloof* Dat ben ik zo niet gewend
Geduld. Zal dat toch eens gaan oefenen dat geduld.

Geduld. Zal dat toch eens gaan oefenen dat geduld.

- eireann
- Site Admin
Follow up gedaan naar wervingsburo in de regio, volgende week donderdag een afspraak. 2 van de drie open vacatures zijn al bijna rond maar ik gaf aan dat zij toch wel de leider in de regio lijken te zijn in mijn gebied en dat ik graag vast kennis maak voor als er andere vacatures binnenkomen
blij dat ik heb gebeld, is altijd lastig

blij dat ik heb gebeld, is altijd lastig
Helaas, ik mag niet op gesprek komen..
Maar goed, inmiddels portfolio gemaakt en ben nu bezig aan mijn 2e sollicitatie.
Maar goed, inmiddels portfolio gemaakt en ben nu bezig aan mijn 2e sollicitatie.