Brieven, gesprekken, LinkedIn? Het topic voor baanzoekenden!

Voor niet-bdsm topics die wel voor serieuze discussies bedoeld zijn.
Plaats reactie
eireann
Site Admin

Re: Brieven, gesprekken, LinkedIn? Het topic voor baanzoeken

Bericht door eireann »

Jammer kahlan! gewoon doorgaan!
**Self Rescuing Princess**
kitten

Bericht door kitten »

Bij mij gaat t inmiddels beter op t werk. We gaan verhuizen en baasmans trekt zich steeds meer terug. :)
eireann
Site Admin

Brieven, gesprekken, LinkedIn? Het topic voor baanzoekenden!

Bericht door eireann »

Verhuizen hopelijk wel de goede kant op?
kitten

Bericht door kitten »

Scheelt niet veel, geloof ik.
eireann
Site Admin

Bericht door eireann »

Jammer dat het niet echt dichterbij is. Fijn dat de baas zich er minder mee bemoeit!

Ik heb gesolliciteerd bij dat Detachering buro. Ben benieuwd.
faery

Bericht door faery »

Succes ermee eireann!
En fijn om te horen/lezen kitten! Maar je bent nog wel op zoek naar iets anders toch?

Morgen naar het jongerenloket van het UWV (die me hopelijk de financiele ruimte gaan geven om een maand of twee naar een echte baan te zoeken), en zo maar even een Nederlands competentie-gericht CV maken voor teamleider/management functies. Heb ook een aantal leuke traineeship-dingen in Amsterdam gezien, waar ik ook maar snel even een Cv en een brief voor in elkaar ga flansen.
RodeRoos49

Bericht door RodeRoos49 »

Crownless schreef:
Ik wou alleen dat ik wat minder moedeloos was. Ik bedoel, ik ben altijd oprecht tevreden over mijn brief, elke keer denk ik dat ik mezelf weer overtroffen heb, en dan hoor ik er niks meer van.
Hallo Crownless,

Volhouden en vasthouden (bijten ;) )
Het is inderdaad zo dat veel bedrijven niet de moeite nemen om terug te reageren dat was 15 jaar geleden zo en is nu nog steeds zo, vaak is dat te wijten aan de periode waarin een vacature geplaatst wordt (b.v. na de examenperiodes) en het overweldigende (vaak onverwachte) aantal reacties dat ze dan hebben gekregen. Netjes is het uiteraard niet te noemen, maar laat je dit vooral niet ontmoedigen want er zijn ook bedrijven die wel de moeite nemen iemand netjes af te schrijven!

Ik weet niet of je stagebegeleider je op het navolgende al gewezen heeft, echter niet alleen voor het solliciteren kun je contact opnemen met het bedrijf, maar juist ook nadat je gesolliciteerd hebt (en geen antwoord hebt ontvangen). Nu zul je waarschijnlijk denken duhhh als zij de moeite niet nemen, maar tijdens z'n gesprek kan je ook doorvragen op de reden(en) waarom je b.v. bent afgewezen, dat geeft je een nog beter zicht op wat een bedrijf/instelling in een bepaalde branche voor een selectiecriteria handhaaft en je kunt daar bij een volgende sollicitatie dan weer (handig) gebruik van maken.

Ik wens je veel succes en hoop dat je binnenkort een leuke baan zult vinden!

Groet,
Roderoos49
kitten

Bericht door kitten »

Hallooooooo. :clown:

Mensen, denk eens mee.

Ik zal niet lang meer een baan hebben. Leuke poppenkast, maar iedereen weet hoe dit gaat aflopen natuurlijk. Nu kan ik gaan solliciteren naar een part-time baan als helpdesker. Jippie. OF... ik volg mijn droom.

Ik wil DOLgraag weer doula worden. Bevallingen begeleiden. Ik heb zo intens genoten afgelopen woensdag-donderdag. En ook gewoon gezien dat het zinnig is, dat het helpt! Jerry was zo mogelijk nog dankbaarder dan juffie! Het geeft voldoening, het is geweldig om te doen!

Dit heb ik voor mijn scheiding gedaan. De welpjespapa bleef bij de welpjes en het gaf niet als er wat minder bevallingen waren, want van papa's salaris konden we ook rond komen. Ik heb altijd gezegd: dat ga ik opnieuw doen! Als de welpjes oud genoeg zijn om alleen thuis te kunnen zijn, ga ik weer bevallingen doen! En sinds donderdag... weet ik dat dit is wat ik wil. Ik heb het zó gemist! Niet over 4 jaar pas. Nu. Ik wil niet nog 4 jaar pispaaltje zijn van beroep (helpdesk...). Daar ga ik aan onderdoor!

Maar nu loop ik tegen twee problemen aan.
- kinderopvang
- acquisitie

Het eerste probleem is kinderopvang. Als je midden in de nacht weg moet voor een bevalling, moet er backup zijn voor de welpjes. Iemand die dán naar mijn huis kan komen en ze de volgende ochtend met de juiste tasjes en lunches naar school kan sturen. Ik denk dat daar met een gastouder en mijn ouders en de welpjespapa nog een heel eind een mouw aan gepast kan worden.

Het tweede probleem is lastiger. Kom ik wel aan genoeg klanten om van te kunnen leven? Ik wéét dat het werkt. Bij juffie heb ik me - eerlijk bekennen - wel een beetje opgedrongen uiteindelijk. Omdat ik wist dat ik de cirkel kon doorbreken. Maar "men" weet dat niet. En net als juffie, zijn de meeste zwangeren niet zo happig op naast hun partner, de verloskundige of gynaecoloog en verpleegkundige nóg een persoon bij de bevalling. En al helemaal niet als die dienst een paar honderd euro kost! (Juffie kreeg het gratis hoor :clown: ) Zeker als er geen garanties zijn op de natuurlijke thuisbevalling en je maar moet vertrouwen op de statistieken en het woord van die doula! Dat is dus ook een angst. Kan ik genoeg klanten vinden?

Ik heb al zitten denken, belangrijkste factor is aanwezigheid bij de bevalling. Vroeger bood ik dat aan in combinatie met 2 kennsmakingsgesprekken, een uitgebreide wensenlijst, begeleiding bij borstvoeding, een na-gesprek en een schriftelijk verslag van de bevalling (leuk voor later). Dat pakket was 750 euro. Het kan simpeler. Een wensenlijst voor de bijzonderheden en wensen van de moeder per mail en enkel de bevalling. Voor bijvoorbeeld 275. Of zo. Feit is, ik gelóóf in het effect en zelfs ik kan 750 euro ook niet zo ff ophoesten! 275 is een bedrag dat aanstaande ouders ook nog wel betalen voor een babybedje of een wandelwagen.

Maar dan zou ik zowat 10 bevallingen per maand moeten doen als ik (wit) wil kunnen rondkomen. En ik wil het wel wit doen dan.

Iemand brainfarts in de aanbieding?
eireann
Site Admin

Bericht door eireann »

Ik wist het! Toen ik het las in juffie's topic, ik wist het! Nog even geen brainfarts, maar ik ga er over denken.

Je kan natuurlijk ook verschillende nivo's aanbieden? de 275 variant, de 500 variant en de 750 variant.
Hoe stabiel was je inkomen toen je het toen deed?
Is een flexibele parttime baan die je er naast kan doen? (poetsvrouw, 06-geilevrouwenbellen, Taarten iets uitgebreider is dat te combineren?)

Yay voor Passie!
Voleuse

Bericht door Voleuse »

Ten eerste wil ik zeggen dat jij echt gemaakt ben voor die baan. :)

Om mensen te overtuigen van het effect zou ik een website opzetten, goed verzorgd, met alle informatie. Dat het in andere culturen gebruikelijker is. Ook om misvattingen weg te nemen: een doula is misschien wel een extra persoon aan je bed, maar wel een die ervoor zorgt dat zusters/dokters/verloskundigen zich niet teveel met de zwangere bemoeien (ofzoiets) En dan een gastenboek waar mensen op kunnen schrijven wat een geweldige ervaring ze wel niet gehad hebben. Maak ook een FAQ met vragen die mensen kunnen insturen (of die je denkt dat ze hebben)
Daar kun je ook nu al mee beginnen, om een beetje de markt te testen, om alvast een beetje bekendheid te kweken. Dan kun je misschien ook een beetje een indruk krijgen van hoe goed jouw prijs-idee is. Risico van een goedkoper pakket is wel dat die andere misschien minder vaak gekocht wordt.

Ik weet niet of je iets aan dit idee hebt, misschien heb je al een website of kan dit helemaal niet. Of is er al een hele goede website over (Dan nog kan je een persoonlijke pagina maken en linken). Werk je eigenlijk voor iemand of ben je zelfstandig?
Laatst gewijzigd door Voleuse op 02 sep 2011, 16:21, 1 keer totaal gewijzigd.
I need you to press me down before my body flies away from me ~ Tune yards, Powa
miss_meeko

Bericht door miss_meeko »

Kan thuiszorg/kraamzorg niet in combinatie met zoiets? Of zijn er geen Doulabureau's zodat je niet meteen er alleen als zelfstandige voorstaat. Dan zou je kunnen kijken of het echt te doen is met de welpjes en alles zonder dat er meteen veel risico aan zit.
Een andere vraag uit interesse/nieuwsgierigheid... wat doet een doula dan eigenlijk? En waarom is dat dan een meerwaarde op de verloskundige enzo?
skaoot

Bericht door skaoot »

Klinkt geweldig!
Het enige waar mijn hoofd nu ineens mee op de proppen komt, is misschien kijken of je via al die tijdschriiften voor jonge/aanstaande ouders iets kunt. Informeer eens of ze interesse hebben in een interview/artikel over wat je doet. Zo bereik je veel mensen. En ook mensen die dan wellicht bij een volgende zwangerschap aan jou denken :)
Of via hun sites een poll onder mensen waar behoefte aan is en wat ze bereid zijn te betalen? Kweenie of dat kan.

Maar yay voor dromen uitvoeren!
This heart gets stronger, this skin gets thicker, this mouth gets louder (Danko Jones)
Oh a shiny squirrel in your pants!
greeneye

Bericht door greeneye »

ik heb 2 kinderen en de bevalling van de eerste vond ik verschikkelijk. Nu ik dit zo hoor en op internet aan het kijken ben geweest vind ik het jammer dat ik toen niet wist dat dat bestond.

Ik was voor de tweede bevalling zo ontzettend bang. denk dat dit me goed had kunnen helpen.

Helaas geen praktische tips e.d. voor je maar ik vind het knap dat je probeerd je droom waar te kunnen maken.
kitten

Bericht door kitten »

@anne: Heb ik ook al aan zitten denken, combineren met iets. Maar dat *iets* zou dan liefst loondienst zijn, vanwege de verzekeringen. Iets simpels, waar ik op elk moment weg kan als er een zwangere belt. Taarten gaat niet, dan kun je niet ineens weg. Tenminste, bij een verjaardagstaart is dat jammer en niet zo goed voor je naam, bij een bruidstaart is dat (voor het bruidspaar) een kleine ramp! Misschien inderdaad iets écht simpel en ongeschoold, zoals poetsen of productiewerk. Het is maar voor een kleine financiële zekerheid/ondersteuning natuurlijk. Mijn energie haal ik dan uit mijn "andere" werk.

Destijds heb ik het niet lang genoeg gedaan om echt iets van te kunnen zeggen. Ik heb er een stuk of 4 gedaan voor vrienden, vergelijkbaar met die van juffie, ook als stage voor mijn opleiding en 2 betaald. Ongeveer 1-2 per maand. Echt veel te weinig dus als ik ervan had willen leven, maar ik had dan ook nog niks gedaan aan marketing en ook de website was nét af toen ik alweer moest stoppen ivm mijn scheiding.

@Voleuse: dat minstens, zo'n website. Ik had er eentje, die is zo weer online gezet.

@meeko: dit kan alleen als zelfstandige. Al was het alleen maar omdat je in Nederland volgens de arbo nooit van je werknemer mag vragen 48 uur zonder pauzes in touw te zijn en dat doe ik wel als het nodig is. Er zijn dus geen doula bureau's nee.

(Uitleg over een doula: een doula is een soort "mental coach". Die doet geen medische handelingen, toucheert niet, etc etc. Enkel mental coaching. Bijvoorbeeld bij juffie: zij maakte zich vreselijk zorgen, omdat de ontsluiting alsmaar niet vorderde. Ze hoorde dan weer dit, dan weer dat van de gyn en verloskundige, ze wist het op een gegeven moment ook niet meer. Voor Jerry was het allemaal ook nieuw. Dus die voelde zich ook knap machteloos, zag juffie lijden, wist ook niet wat goed was en wat normaal was enz. Wat mijn effect dan is, het zijn hele kleine, maar oh zo krachtige dingetjes. Bijvoorbeeld, toen de verloskundige het setje klaar legde om de vliezen te breken, wist ik dat juffie écht vorderingen maakte. Dat kon ik haar vertellen, maar ook Jerry. En doordat Jerry mijn reacties zag, kon hij ook veel rustiger blijven en aanmoedigen. Hij heeft ook heel even geslapen, toen juffie onder de douche stond, omdat ik erbij was. Toen ik bij hun aankwam, zag ik dat de weeën inderdaad nog heel oppervlakkig waren, maar tijdens het wachten in het ziekenhuis, zag ik serieuze weeën. Bij die eerste hield ik me dan nog op de vlakte, maar bij die tweede moedigde ik haar aan haar verzet op te geven en erin mee te gaan. En nu stop ik met uitleggen, want dit wil ik in het verslag voor juffie zetten. :P Maar even wat voorbeeldjes. Een verloskundige kán dit overigens ook, maar ze doen het niet. Ze toucheren, heb je 3cm, dan gaan ze weer en komen pas terug als (ze denken dat) je 7-8 cm hebt. En de blokkade die juffie na 48 uur had, die had gewoon even 100% aandacht en toewijding nodig. Verloskundigen hebben daar geen tijd voor. Wel heel mooi: de verpleegkundige in het ziekenhuis was meteen dolenthousiast dat ik erbij was! Jerry had haar verteld dat ik doula was geweest en zij had het effect dus al wel eerder gezien! :D )
kitten

Bericht door kitten »

@skaoot: zeker! En de social media. Mond op mond zal heel belangrijk worden. Ik had maar 6 klanten destijds, maar stuk voor stuk hebben ze het ál hun vriendinnen verteld. ;)

@greeneye: dank je. Dat moedigt me wel aan!! En inderdaad, mensen met angst voor hun 1e bevalling of die opzien tegen een volgende vanwege eerdere ervaringen zijn extra gebaad bij een doula.

En of het knap is.... vooralsnog zie ik vooral beren op de weg!
Plaats reactie