Corona - hoe raakt het jou?

Voor niet-bdsm topics die wel voor serieuze discussies bedoeld zijn.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Ravelijne
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:43

Re: Corona - hoe raakt het jou?

Bericht door Ravelijne »

Ik neem ook regelmatig pauze. En ik denk dat ik binnenkort eens ga kijken of Netflix ook goeie Fred Astaire musicals in de aanbieding heeft of zo. Lijkt me heel fijn, right about now. :)
Gebruikersavatar
Daantje
Berichten: 43
Lid geworden op: 11 aug 2009, 09:04
Locatie: Goois Meisje
Contacteer:

Re: Corona - hoe raakt het jou?

Bericht door Daantje »

Ik kan de social media en nieuwsstroom prima handelen. Maar begin me we te irriteren aan een familielid op Facebook. Hangt altijd rond op pro-Vaccinatie groepen, maar haalt geen griepprik en is druk doende met "griep is erger" posts tikken.

Vanmiddag boodschappen doen voor het avondeten...
Volg mijn Transitieblog: fadinggender.nl
Gebruikersavatar
lunaaa
Berichten: 29
Lid geworden op: 09 aug 2009, 19:01
Locatie: Den Bosch

Re: Corona - hoe raakt het jou?

Bericht door lunaaa »

Dat soort mensen kun je tijdelijk muten, scheelt heel veel ergernis.

Ik werk vanaf morgen thuis, onze school (hartje Brabant) gaat dicht. Ook hebben we besloten zoon voorlopig thuis te houden. Vind het wel lastig, ik vind het best vermoeiend (nu al), maar wel even beter. Heb een boek besteld met allerlei peuteractiviteiten, de komende week staat in het teken van appels. Iedere dag één of twee dingen doen om het een beetje leuk te houden.

Ook hier werd ik trouwens gebeld dat er geen bezoek meer welkom is in het verpleeghuis waar papa zit, maar hij zit niet in zijn laatste fase, dus ik vind het niet zo'n probleem. Gelukkig was ik dinsdag nog op bezoek geweest.
Gebruikersavatar
Arno
Berichten: 8
Lid geworden op: 09 aug 2009, 12:57
Locatie: Tiel

Re: Corona - hoe raakt het jou?

Bericht door Arno »

Hier is het normaal op zaterdag heel druk in de straat, nou gisteren was het echt een heel stuk minder dan normaal. En dat was echt goed te merken, ook vandaag is het nog rustiger dan normaal op zondag. Ook ik probeer nu zoveel mogelijke contacten te vermijden, alleen als het absoluut noodzakelijk is ga ik eruit.

Verder ik wil ik graag alle mensen die in de zorg werken een groot compliment geven voor hun inzet in deze voor hen heel drukke en moeilijke tijd.
Vrijheid ervaren, die als basis wortelt in jezelf.

Coördinator Kinky & Casual Nijmegen
Coördinator Diapers day Nijmegen
Owned and collared by Gomora

Met vriendelijke groet;
Arno
Gebruikersavatar
eireann
Site Admin
Berichten: 326
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:19
Locatie: Den Bosch

Re: Corona - hoe raakt het jou?

Bericht door eireann »

Mijn broer is vanochtend nog op bezoek geweest, net bericht gekregen dat er geen bezoek meer mag.

Ik merk met rozetje dat hele dagen samen zijn een stuk makkelijker is nu. Want ik hoef niks, alles wat ik normaal gesproken in drie dagen moet proppen kan nu elke dag, en alle sociale dingen vallen af. Dus we doen veel quality time samen (en ja ze gaat ook achter het behang af en toe). Naar het bos geweest vandaag en er zelf ook van kunnen genieten IPV een 'is goed voor rozetje maar ik zit liever op de bank'. komt goed!
**Self Rescuing Princess**
Deleted User 2176

Re: Corona - hoe raakt het jou?

Bericht door Deleted User 2176 »

Wij, mijn broer en ik, zitten in een vergelijkbare situatie als Anne.
Weliswaar woont onze vader nog zelfstandig, maar hij is wel achter in de 80 inmiddels. Op bezoek gaan is eigenlijk geen optie meer en een geplande oogbehandeling van vader is door het zkh gecancelled.
Hij heeft wel thuiszorg e.d. maar voor hoelang nog? Iets met prioriteiten en risico's op ziek worden.

De term supermarktoorlog heeft dit weekend wel een nieuwe betekenis gekregen. In elk geval hier in de Randstad dan toch.
Het blijft buitengewoon druk en veel schappen zijn al leeg. Niet alleen de veelbesproken wc-papier, maar ook de vakken waar zeep, koekjes, chips en andere versnaperingen gewoonlijk te vinden zijn, zijn volkomen leeg.
Er wordt wel verkondigd dat hamsteren niet nodig is, maar tegelijk worden er wel beelden getoond van lege schappen. Dat werkt natuurlijk niet, integendeel zelfs. En dan ook nog mensen met mondkapjes en blauwe handschoenen doorlopend in beeld, dit alles werkt als een rode lap op een stier. Het gevolg is dus dat de winkels massaal bezocht en geplunderd worden, hamsteren kan ik het al niet meer noemen.

Ben erg benieuwd hoe het verder gaat in de komende week.
Je zou toch denken dat iedereen nu wel voldoende voorraad in huis heeft, toch?
Gebruikersavatar
puppie
Berichten: 93
Lid geworden op: 10 aug 2009, 11:42

Re: Corona - hoe raakt het jou?

Bericht door puppie »

@djb Als je vader thuiszorg heeft voor zijn persoonlijke zorg zal dit niet veranderen hoor ;-)
Gebruikersavatar
shareen_G
Berichten: 0
Lid geworden op: 28 jun 2010, 11:11
Locatie: Alkmaar

Re: Corona - hoe raakt het jou?

Bericht door shareen_G »

Vanmorgen in de supermarkt geweest, maar ik vond het alles meevallen.
Er was nog meer dan genoeg toiletpapier en de schappen waren over het algemeen wel gevuld.
We hebben in ieder geval gewoon onze boodschappen kunnen doen zoals we altijd doen.
Het was er ook niet overdreven druk.

Ik werk in de taxibranche. We doen veel leerlingen-, dagbesteding en zorgvervoer. Dat valt nu dus voor een heel groot deel weg.
Bedrijf heeft zo'n 400 taxichauffeurs in dienst.
Morgen wordt een hectische dag met het regelen en aanvragen van werktijdverkorting voor een flink deel van het personeel.
Zelf werk ik op de financiële administratie en kan een hoop dingen ook vanuit huis doen. Mijn functie zal niet snel verdwijnen, maar als deze situatie erg lang blijft doorlopen dan wordt het toch wel zeuren voor de organisatie.
Al met al vind ik het allemaal best wel spannend.
Waar een wil is, is een weg
Deleted User 2176

Re: Corona - hoe raakt het jou?

Bericht door Deleted User 2176 »

puppie schreef: @djb Als je vader thuiszorg heeft voor zijn persoonlijke zorg zal dit niet veranderen hoor ;-)
Laten we het hopen, nu met al die in hoog tempo opgelegde overheidsmaatregelen.

Hij heeft thuiszorg, een maaltijdbezorgservice, thuishulp (schoonmaak, was doen e.d), een tuinman en georganiseerde burenhulp. Een groep mensen in die wijk die elkaar helpen, indien nodig. Maar geen zaken waar proffesionele hulp voor bestaat.
Vader heeft een scootmobiel, maar rijdt er zelden mee. Ding is gloednieuw en volgens mijn vader is er vanalles mis mee. Mijn broer zegt dat het om gewenning gaat. Scootmobiel is en rijdt anders dan een auto, wat mijn vader gewend was. Hij heeft de auto verkocht omdat ie er niet meer mee durfde te rijden in het hedendaagse verkeer. Van de opbrengst heeft vader een scootmobiel gekocht, een klein model overigens. Niet het standaard blauwe model wat je veel ziet rijden.
Klinkt allemaal als zelfredzaam, maar dat is slechts ten dele waar. Slechthorend en slechtziend, waaraan gewerkt zou worden maar gecancelled is vanweg actuele zaken die nu aan de orde zijn.
Gebruikersavatar
cinderella
Berichten: 95
Lid geworden op: 09 aug 2009, 10:58
Locatie: Overijssel

Re: Corona - hoe raakt het jou?

Bericht door cinderella »

Als ik thuis moet blijven om op de kleine te passen, val ik direct terug in salaris. Bovendien begeleid ik een aantal examenleerlingen, dus ik wil eigenlijk niet moeten kiezen. Maar de werkgever van AndereBart is zo asociaal geweest om aan te geven dat hij de 8 uur per dag MOET werken. Want ze vinden de klanten vitale bedrijven, terwijl het voor een groot deel niet zo is.
Wij hebben al geen familie in de buurt waar we op terug kunnen vallen, dus ik weet niet hoe we dit moeten gaan regelen.
toen doet er nu niet meer toe
Gebruikersavatar
Pien
Berichten: 6
Lid geworden op: 21 jun 2017, 14:10

Re: Corona - hoe raakt het jou?

Bericht door Pien »

Misschien een student in de buurt die op wil passen nu ze toch niet studeren?
Er zijn restaurants die zichzelf aanbieden als dagopvang (al lijkt me dat qua kinderen bij elkaar in een ruimte stoppen net zo onwenselijk als kdv).
Buurkind/man/vrouw?
Gebruikersavatar
cinderella
Berichten: 95
Lid geworden op: 09 aug 2009, 10:58
Locatie: Overijssel

Re: Corona - hoe raakt het jou?

Bericht door cinderella »

Buurkinderen moeten binnen een paar dagen met onderwijs op afstand zelf aan het werk. Dus dat lijkt me geen optie. En in de buurt werkt iedereen, of is zelf oudere.
toen doet er nu niet meer toe
Gebruikersavatar
cinderella
Berichten: 95
Lid geworden op: 09 aug 2009, 10:58
Locatie: Overijssel

Re: Corona - hoe raakt het jou?

Bericht door cinderella »

Ik ben gewoon zo boos op die directie. Duidelijk een bedrijf waar voornamelijk mannen werken. Leg de problemen maar op het matje van de werkgever van de vrouwen.
toen doet er nu niet meer toe
Gebruikersavatar
Pien
Berichten: 6
Lid geworden op: 21 jun 2017, 14:10

Re: Corona - hoe raakt het jou?

Bericht door Pien »

Ik snap de boosheid
Gebruikersavatar
Ravelijne
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:43

Re: Corona - hoe raakt het jou?

Bericht door Ravelijne »

@Cinderella Moet jij niet al gedwongen thuisblijven, nu aangekondigd is dat de scholen wel sluiten? Ik snap je terechte boosheid. Bizar dat het dan weer individueel en vooral door vrouwen opgelost moet worden. In plaats van dat ze opties geven en verschillende mogelijkheden ondersteunen.
Plaats reactie