de oneindige vraag

Voor het kind in ons :)
Plaats reactie
Toran

Re: de oneindige vraag

Bericht door Toran »

Een heleboel, eigenlijk. Maar ik ben er al een tijd niet echt meer mee bezig. Misschien toch weer eens oppakken. Vooral mediteren is een prettige manier om de gedachten in mn hoofd stil te krijgen.

Sta jij open voor 'andere' ideeën? Ideeën die bij een andere levenswijze/stijl horen?
"Just erotic. Nothing kinky. It's the difference between using a feather and using a chicken."

— Terry Pratchett (Eric)
ranting

Bericht door ranting »

Beetje offtopic misschien, maar toch: wat versta je eigenlijk onder spiritualiteit? Ik bedoel, ik heb niks met georganiseerde religie, plaats mezelf in het "atheist" hokje, en loop met een grote boog om allerlei hocus pocus, waarvan allang bewezen is dat het onzin is.

Maar mis ik nou toch niet iets? Komt er meer bij kijken? Heeft iemand hier een mening over?
eireann
Site Admin

Bericht door eireann »

@ranting: nieuw topic in de serieuze insteek? (nog immer graties :) ) ik denk / hoop dat ik wel opensta voor anderen, maar merk eigenlijk bij mezelf dat dat makkelijker is als je de persoon kent en aardig vindt. Veroordelen vanaf de bank is VEEL makkelijker, ik probeer het wel zo veel mogelijk en dat is ook wat waard toch?

De standaard vrijdag vraag: nog leuke plannen voor het weekend?
**Self Rescuing Princess**
ranting

Bericht door ranting »

Done ;)
perman

Bericht door perman »

Niet heel bijzonder leuke plannen. Gewoon een beetje chill, denk ik. Boodschappen, met de kids even bij Opa en Oma langs, zondag waarschijnlijk zwemmen met de kids...

Weet jij hoe dat hele verhaal van Pasen en zo nou precies in elkaar zit?
.
kitten

Bericht door kitten »

Ja, eerst heb je carnaval. Dat eindigt op een woensdag, dan moet je je askruisje gaan halen. Aswoensdag noemen we dat. 6 weken en 4 dagen later (7 weken na carnaval) is het pasen, dan gaat de zoon van OLH dood en liggen er paaseitjes en paasstollen in de winkels. (2 dagen ervoor is goede vrijdag, dat was voor het vasttimmeren aan het kruis, maar toen was ie dus nog niet dood.) Nog eens 7 weken later is het hemelvaart, toen vloog ie omhoog en ongetwijfeld dat de supermarkt dan hemelvaartstol verkoopt, want ze verkopen zelfs moederdagstollen tegenwoordig. En wat de meesten dan niet weten: 10 dagen daarna is pinksteren, en dan vieren we het neerdalen van het heilige spook op de discipelen. En de pinksterstol.

En wanneer dan carnaval is, dat weet ik niet precies, dat was iets met de zoveelste volle maan ofzo.

Heb je hieruit iets nieuws geleerd? :)
eireann
Site Admin

Bericht door eireann »

Je bent pannekoeken dinsdag (Voor aswoensdag om alle restjes boter en suiker op te maken voor het vasten begint) vergeten! HEel belangrijk :)

DAt de heilige geest een spook was wist ik niet, dat heb ik nieuw geleerd.

Heb jij deze week nog nieuwe dingen gedaan?
**Self Rescuing Princess**
kitten

Bericht door kitten »

Geest, spook, poteeto potaato.

Ik heb voor het eerst bij de nieuwe baas gewerkt. :)

Wat eet je vandaag?
colet

Bericht door colet »

JA!!!
Dat ik verdomd slecht lees, zelfs als ik je niet snap en het opnieuw ga lezen!
Wat is een paastol?? Een Pinkstertol en een moederdagtol?? Zeker weer iets wat ze daarginds in het Zuiden doen....dacht ik lichtelijk eh.....nouja...
Dus ik wil al mijn vraag gaan posten: WAt is een een Paastol?? :shock:

Pas na dus twee keer hele stuk lezen en gedachteloos voor de derde keer blik erover laten gaan, lees ik PaasStol :oops: en PinksterStol, moederdagStol en HemelvaartsStol.
Dan nog ken ik ze niet alleemaal, ik ken ze met Pasen en met de Kerst. Dus toch iets van 'jullie" :clown:

Kun jij echt en ouderwets tollen?? En jojoën (anders dan in gewicht)

edit: sorry te lang erover gedaan om die extra S te lezen :mrgreen:
juffie
Site Admin

Bericht door juffie »

kitten schreef:(7 weken na carnaval) is het pasen, dan gaat de zoon van OLH dood en liggen er paaseitjes en paasstollen in de winkels. (2 dagen ervoor is goede vrijdag, dat was voor het vasttimmeren aan het kruis, maar toen was ie dus nog niet dood.)

Heb je hieruit iets nieuws geleerd? :)
Ja! :schater:
Dat jij de bijbel niet goed kent, want de zoon van OLH ging wel degelijk dood op Goede Vrijdag, maar hij stond op vanuit de dood op Pasen. Pasen is daarmee ook de fundamentele dag qua geloof in voor de Christenen, immers; je geloof in OLH en zijn Zoon valt en staat ermee of je ook gelooft dat ie uit de dood is opgestaan.

(Enne, ik weet dat ik er tussendoor zit nu in de oneindige vraag, dus ga vooral verder met het beantwoorden van de vraag boven mij!)
MILF :grin_ani:
kitten

Bericht door kitten »

Vandaar dat ik geboren en getogen heiden ben. :clown:
perman

Bericht door perman »

Nee ik kan niet tollen, jojoën of hoepelen. (Wel ophoepelen.)

Maar waar zaten die steen voor die grot, de haas en de paus nou in dat paasverhaal?
.
cinderella

Bericht door cinderella »

De steen bleek op eerste paasdag dus niet meer voor de grot te zitten/liggen/staan en toen daar mensen in gingen kijken vonden ze het lichaam van de zoon er niet meer. Die was dus uit de dood opgestaan. De paus heeft niks met pasen te maken, behalve dat ie ons allemaal twee leuke dagen toewenst, en de paashaas is er gewoon bij z'n oren bij getrokken.

Doe jij nog iets speciaals voor valentijnsdag, juist iets heel normaals wat je dan speciaal maakt, of helemaal niks?
toen doet er nu niet meer toe
juffie
Site Admin

Bericht door juffie »

cinderella schreef:De paus heeft niks met pasen te maken, behalve dat ie ons allemaal twee leuke dagen toewenst
En ons bedankt voor de bloemen! :lof:

Nee, ik doe niks met Valentijnsdag, ik heb geen slachtoffer :hypocrite:

Wat is het laatste cadeautje dat je gekregen hebt?
MILF :grin_ani:
puppie

Bericht door puppie »

Uhh, vooral veel ikeabonnen voor mijn verjaardag :)

Ga je zo naar de showboat?
Plaats reactie