Verdrietig of boos? Kom maar op het troostbankje.
- eireann
- Site Admin
Re: Verdrietig of boos? Kom maar op het troostbankje.
Ah das niet tof nee, maar sommige principes laten zich niet aan de kant schuiven.
**Self Rescuing Princess**
Vervelend is dat he pluu. Ik heb dat op Facebook. Mensen er af geknikkerd die te extreem rechts werden voor minn gevoel. 80x op een dag roepen vol=vol
- Peter^
- Contacteer:
*komt even binnen, vult voorraad zakdoekjes aan, schud de kussens op, stookt de kachel wat hoger* Knuffels allemaal.
Geniet van de positieve momenten.
- Ravelijne
Pffff, ik wou nu na een zware dag iets in het kleine dingen topic zetten om mezelf op te vrolijken en een hart onder de riem te steken, maar nu weet ik niet eens meer wat dat ook weer was...
- Voleuse
Heb jeeee, iets lekkers gegeten, of iets moois gezien, of een leuk iemand ontmoet, of een complimentje gekregen, of een kleine overwinning behaald, of een creatief idee bedacht, of net ergens geluk bij gehad, of was je outfit geslaagd en zat je haar mooi, of was je kat lief vandaag?
I need you to press me down before my body flies away from me ~ Tune yards, Powa
- Ravelijne
De kat is altijd lief.
Volgens mij was het geen van die dingen, maar dat lijstje maakt wel al weer een beetje vrolijker.
En inspirerend:
De man van de garage was aardig, Zarath kon me ophalen toen ik de auto onverwacht bij de garage moest achterlaten, bij het wachten lekker in het zonnetje gezeten en op de terugweg prachtige nazomer-zon-uitzichten gezien. En de kat was lief.

De man van de garage was aardig, Zarath kon me ophalen toen ik de auto onverwacht bij de garage moest achterlaten, bij het wachten lekker in het zonnetje gezeten en op de terugweg prachtige nazomer-zon-uitzichten gezien. En de kat was lief.

- Peter^
- Contacteer:
Wat een mooie beleving Ravelijne!
Geniet van de positieve momenten.
- Daantje
- Contacteer:
Overprikkeld op het werk (dat is echt zeldzaam dat dat me overkomt) en huidhonger. Geen fijne combinatie...
Volg mijn Transitieblog: fadinggender.nl
- Ravelijne
Voel je je al wat beter Daantje?
Ik plof zelf even neer voor een minor ding maar desalniettemin, graaaaaaaaah!!!! Twee (2!) nachten geleden door een mug gebeten op mijn enkels en met mijn slaperige hoofd open gekrabt. NU sterf ik NOG van de jeuk. Het is kennelijk wel heel erg echt waar dat het van krabben alleen maar erger wordt... Alle normale remedies die de jeuk in één keer weghalen werken niet, ze verzachten het zelfs nauwelijks. En elke keer dat ik ergens tegenaankom met mijn enkel, is het weer net zo erg als in het begin.
Enige troost: de mug is inmiddels wijlen.
Ik plof zelf even neer voor een minor ding maar desalniettemin, graaaaaaaaah!!!! Twee (2!) nachten geleden door een mug gebeten op mijn enkels en met mijn slaperige hoofd open gekrabt. NU sterf ik NOG van de jeuk. Het is kennelijk wel heel erg echt waar dat het van krabben alleen maar erger wordt... Alle normale remedies die de jeuk in één keer weghalen werken niet, ze verzachten het zelfs nauwelijks. En elke keer dat ik ergens tegenaankom met mijn enkel, is het weer net zo erg als in het begin.
Enige troost: de mug is inmiddels wijlen.
- Daantje
- Contacteer:
Het gaat wel weer. Mijn eigen spaghettisaus bleek weer eens comfort food te zijn (gerookt spek is het magisch ingrediënt). Ben me er wel weer van bewust wat ik het ergste vind aan alleen zijn: het gebrek aan aanraking.
Werkt een icepack niet tegen de jeuk, Ravelijne? Da's altijd mijn go to. Nou ja meestal een zak diepvrieserwten dan. Dat effect blijft meestal wel hangen.
Werkt een icepack niet tegen de jeuk, Ravelijne? Da's altijd mijn go to. Nou ja meestal een zak diepvrieserwten dan. Dat effect blijft meestal wel hangen.
- Ravelijne
Ik zal het proberen! Ik zit nu met mijn enkels in de lucht zodat er niets tegenaan komt en nu voel ik niets... Kan zijn dat het net de laatste loodjes waren. Maar als het weer begint, probeer ik dat.
Edit: Nu ben ik wel benieuwd naar jouw pastasaus.
En aanraking is ook kei-belangrijk en het zuigt als het er niet is. *virtuele knuffel*
Edit: Nu ben ik wel benieuwd naar jouw pastasaus.

- Daantje
- Contacteer:
Mijn pastasaus staat al in het receptentopic mijn comfort food versie is vooral minder tomaat gebruiken en tijd besparen, deze kan in 20 minuten. Alleen de ui, wortel, knoflook, spek, gehakt en tomato frito als vaste ingrediënten. Vaak nog wel een paprika erbij en ik bewaar meer of zelfs alle spekvet. Blijft er een dikke zoete en ziltige saus van over.
- Ravelijne
Klinkt erg goed, dank voor het linken. Ik doe zelf wel eens pancetta er bij, maar ik kan me voorstellen dat gerookt spek (zeker in combinatie met een wat zoetere saus) wel meerwaarde heeft.
-
Als wij spaghetti maken met mijn basissaus doen we er ook altijd spek bij. Lekker!
Knuffels voor de bankzitters.
Knuffels voor de bankzitters.
- Daantje
- Contacteer:
Dat merk inderdaad. Afgelopen twee jaar was een knuffel altijd in de buurt en zat ik nooit langer dan twee weken zonder, het is nu zes weken en ik heb afkickverschijnselen.Ravelijne schreef:En aanraking is ook kei-belangrijk en het zuigt als het er niet is. *virtuele knuffel*