Verdrietig of boos? Kom maar op het troostbankje.

OT = Off Topic. Alles wat niets met BDSM te maken heeft dus...
Crownless

Re: Verdrietig of boos? Kom maar op het troostbankje.

Bericht door Crownless »

Mijn innerlijke verbitterde feminist vraagt zich af of er al een goedkoop en efficiënt middel tegen blaasontsteking zou zijn als het vooral mannen waren die er last van hadden.

Blaasontsteking zuigt. Het zuigt nog harder dat het medicijn (antibiotica) ook meteen de vaginale flora verziekt.

Er is wel een soort van doorbraak, wetenschappers zijn bezig een eiwit te ontwikkelen wat ervoor zorgt dat het 'armpje' van de bacterie dat zich hecht aan de blaaswand stuk gaat. En dat de bacterie zodoende geen ontsteking kan veroorzaken.
Die soort suiker werkt volgens mij zo dat die zich al hecht aan de blaaswand, waardoor de bacteriën niet kunnen hechten. Waardoor je die suiker moet blijven nemen, en dat middel in ontwikkeling dus alleen als je een ontsteking hebt.

De door Star Trek geïnspireerde wetenschapper in mij heeft goeie hoop dat er over een jaar of 10 iets beters is tegen blaasontsteking. Maar daar heb je nu niets aan :')
If history repeats itself, I'm so getting a dinosaur!
Crownless

Bericht door Crownless »

Oh, wacht, volgens dokterdokter.nl hecht die d-mannose zich aan de bacterie. Waardoor die niet meer kan hechten aan de blaaswand natuurlijk.
https://www.dokterdokter.nl/gezond-leve ... ntsteking/?

Ik neem aan dat je al bent doodgegooid met alle anti-blaasontsteking adviezen? Want ik dacht ineens: heej, een paar maanden, en je bent nu ook een paar maanden sextoy tester, dus meer actie rond de vulva, dus ga je ook plassen na elke test-sessie?
tessie
Contacteer:

Bericht door tessie »

Nee ik heb nog helemaal geen advies gehad. Ik ga wel altijd plassen na het testen en sowieso na alle seks dingen. Ik heb nu wel heel veel stress (niet door het testen whehe) en ik hoorde dat je ook gewoon door stress blaasontsteking kan krijgen, al weet ik niet of dat echt waar is...
phedre
Contacteer:

Bericht door phedre »

door stress wordt je weerstand minder, dat maakt je misschien vatbaarder als er toch al bacterien rondzwermen
Het voordeel van slechte tijden is dat er altijd iets positiefs is om naar uit te kijken
Ravelijne

Bericht door Ravelijne »

Yep, als het acuut is doe ik dat wel, soms snel naar beneden naar twee per keer of twee keer per dag twee als ik er snel bij ben. Maar ik begin wel altijd voluit, want als het de moeite is om te nemen, is het de moeite om de juiste dosis te nemen denk ik dan. Onderhoudsdosis is eentje per dag. En dat doe ik zelf meestal niet forever (voorzichtig paar dagen overslaan en als het dan toch weer snel raak is meteen weer behandelen en dan wat langer doorgaan).

Ik had met antibiotica ook dat ik het gevoel had dat ik vatbaarder werd voor blaasontstekingen en andere dingen, wat ook klopt want je eigen bioflora is verantwoordelijk voor minimaal een derde van je weerstand en die gaat voor een groot deel om zeep. Dus ik kwam er pas vanaf toen ik hiermee begon.

Het is wel geld maar het is ook een grote pot. 120 capsules voor 35 euro vind ik zelf niet superduur (helpt natuurlijk dat ik weet dat het voor mij werkt). Al is het natuurlijk altijd geld wat je maar één keer uit kan geven.
tessie
Contacteer:

Bericht door tessie »

Ja 120 is op zich wel veel, maar als je er 9 per dag neemt, dan is het helemaal niet veel. En wel weer 35 euro. Moet ook m'n schildklier medicijnen altijd bijbetalen, en ik heb ook nog vrij dure pillen voor vaginale flora issues... het stapelt allemaal wel op zeg maar. Vooral als je dan niet weet of het werkt dan is het wel weer een uitgave erbij. Maar aan de andere kant kan ik ook niet bezig blijven met die antibiotica natuurlijk :S Lastig!
cinderella

Bericht door cinderella »

Zijn er geen kleinere potjes zodat je het voor wat minder geld, maar in verhouding duurder, kunt proberen?
toen doet er nu niet meer toe
Crownless

Bericht door Crownless »

Ok, dan hier de tips die ik ooit kreeg bij blaasontsteking, en ter voorkoming:

- veeg van voor naar achter je kont af
- draag katoenen ondergoed
- vermijd strakke kleding (yeah, right)
- was ondergoed op 60 graden
- vervang inlegkruisjes ed tijdig (wat tijdig dan is, geen idee)
- elke keer na de seks naar het toilet (die vond ik het moeilijkst. Vooral omdat ik erg de neiging heb in slaap te vallen na de seks)
- ga naar het toilet als je moet, hou het niet op
- plas goed uit (toen ik bekkenbodemfysio had, moest ik vooral niet persen, maar ontspannen, dan zou de urinebuis vanzelf open gaan. Dan tegen het eind de bekken kantelen en als je klaar bent het laatste drupje eruit persen. En ik maar denken dat iedereen wel gewoon kan plassen)
- drink voldoende water

Zelf merkte ik dat ik minder blaasontsteking kreeg nadat ik het glijmiddel op siliconen basis omwisselde voor glijmiddel op waterbasis.

Op zich, als je stress hebt, daalt je weerstand. Als ik stress heb, dan verkrampr mijn bekkenbodem en kan ik ook moeilijker uitplassen. Dat kleine restje plas in de blaas is waar de bacteriën kunnen vermenigvuldigen, dus vandaar het hele veel water drinken (verdunt de plas, dus grotere kans dat je bacteriën uitplast) en goed uitplassen.

Als ik blaasontsteking heb (of voel aankomen), dwing ik mezelf een glas water te drinken elke keer dat ik naar het toilet ben geweest. Zeker als je steeds naar het toilet moet voor drie druppels (fuck die aandrang, en fuck wat doet dat zeer!), is dat best veel water. Ik weet dat ik goed zit als ik niet meer weet of ik aandrang voel vanwege ontsteking, of volle blaas. Vaak helpt het. Maar soms is het te laat, voel ik het aankomen en paar uur later koorts en pijn.

Die pijn zorgt er natuurlijk ook voor dat je bekkenbodemspieren verkrampen en dat uitplassen moeilijk wordt. Onder de douche proberen te plassen wil nog wel eens helpen.

Ik wou dat ik hier helemaal geen adviezen over had :') maar misschien heb je er wat aan.
tessie
Contacteer:

Bericht door tessie »

@cinderella Ja, maar als het dan wel werkt, is het alsnog steeds zo'n groot bedrag dus :S

@Crownless Thanx! Ik wist niet dat plassen zo moeilijk was. Ik vraag me af of ik mn bekken kan kantelen als ik aan het plassen ben eigenlijk. Moet dat naar voren of naar achteren of maakt dat niet uit?

Normaal als ik een blaasontsteking voelde aankomen, deed ik ook heel veel water drinken (terwijl ik normaal al veel water drink), en vitamine C bruistabletten dubbele dosis of cranberry bruistabletten en laatst heb ik nog van die Roter Uva Ursi ofzo. Maar dat heeft het tot nu toe altijd alleen maar iets uitgesteld. ik krijg altijd de volgende dag of een paar dagen later alsnog blaasontsteking. En deze keer ging het super snel. In de ochtend dacht ik: hm, ik heb vast morgen blaasontsteking en binnen een paar uur was het echt al helemaal raak, met super heftige pijn.

Maar het niet ophouden en dus op die moeilijke manier plassen zijn zeker wel dingen waar ik nog wat mee kan doen.
cinderella

Bericht door cinderella »

Omdat je zo low-card eet, is de onderhoudsdosis hiervan misschien hoger, of misschien zelfs wel lager. En wellicht is de poedervorm een optie?
toen doet er nu niet meer toe
Crownless

Bericht door Crownless »

Re:plassen: van de fysio moest ik met een holle rug op de wc zitten (dus behoorlijk rechtop), en dan laatste moment even als een couch potato inzakken.

Ik realiseer me nu dat ik het zelf zelden nog zo precies doe. Ik had de fysio vooral vanwege pijn bij het vrijen, dus kreeg al die plastips er gratis bij. Het helpt me wel te herkennen of ik weer stress heb.

Ik las net ook nog dat je ook herhaaldelijk blaasontsteking kunt krijgen als je nierstenen hebt, omdat je dan je blaaswand beschadigt wat dan weer kan gaan ontsteken. Dat is misschien iets nog om bij de dokter na te vragen?
Voleuse

Bericht door Voleuse »

KUT mijn inschrijving voor een sociale huurwoning is verlopen. Omdat ik te lui was om hem te verlengen. Ik dacht gisteren nog, zal ik het even doen, nahh ik doe het morgen wel. Nou vandaag is het dus TE FUCKING LAAT en die 3 jaar inschrijfduur die ik had opgebouwd kan ik vaarwel kussen dus. Godverdomme. ZO STOM!
I need you to press me down before my body flies away from me ~ Tune yards, Powa
Ravelijne

Bericht door Ravelijne »

Ah, shit, dat is balen. Zeker weten dat het te laat is als in je hebt al gebeld en vriendelijk gevraagd en/of gesmeekt? Soms zijn ze coulant...
Voleuse

Bericht door Voleuse »

Ik kan niet eens meer inloggen want heel mijn account is gewoon gedelete en het is een grote corporatie zonder centraal vindbaar nummer op de website dus ik geloof dat ik pech heb. Ik vind heel dit systeem maar stom...

Edit: Heb maar een contactformulier op de website ingevuld. Maar heb weinig hoop.
I need you to press me down before my body flies away from me ~ Tune yards, Powa
Pien

Bericht door Pien »

Kut zeg. En het is ook stom dat je steeds moet verlengen... waarom kan dat niet automatisch?
Is hier ook een paar keer mis gegaan
Plaats reactie