OV-chipkaart (geen gezwets)

Voor niet-bdsm topics die wel voor serieuze discussies bedoeld zijn.
Plaats reactie
leonietje

Re: OV-chipkaart (geen gezwets)

Bericht door leonietje »

Thanks Xay voor het linkje. Heb het gelijk geactiveerd!

De meeste ritjes waren hier al goedkoper dan met de strippenkaart en nou ook op aantal lijnen 20% extra korting voor een heel jaar! Hoezo wij werden hier altijd al opgelicht!? Yay voor de OV-chip :static:
wandering

Bericht door wandering »

Vraagje over de OV-chipkaart voor mijn ouders: mijn ouders gaan volgende week naar Amsterdam en willen daar gebruik maken van de tram. Verder reizen zij nooit met het OV. In Amsterdam moet je verplicht zo'n OV-chipkaart hebben toch? Wat kun je dan het beste kiezen, en waar moet je dat kopen?? Kan dat in de tram zelf?
JerryM

Bericht door JerryM »

buiten het CS stond een keet waar je een anonieme kaart kan kopen, daar zit dan gelijk al tegoed op. Waar die nu staat weet ik niet.
"You see this? This is what you want, but you can't have.... unless I let you."
- STM

"You can't trust everything you read on the internet."
- Abraham Lincoln
JJV

Bericht door JJV »

voor toeristen zijn er in amsterdam gewoon eenmalige kaarten in de tram te koop.

komen ze met een auto aan en parkeer je bv onder de arena krijg je er al een ov dingetje bij.
~\v/~
felicia

Bericht door felicia »

En als je alleen met de trein wilt reizen, heb je zo'n kaartje niet eens nodig. Wel als je met de tram, metro os bus gaat in Amsterdam.
wandering

Bericht door wandering »

Ah, oke, thanks! :)
oeps2

Bericht door oeps2 »

kind is pers ov chip kwijt
abbo a 43 euro dr op
helaas wordt nix vergoed omdat er nog 12 dagen op gereist kon worden
en t opsturen van die nieuwe kaart duurt ongeveer juist 12 dagen
ook de kosten van t reizen in die dagen op volwassen tarief wordt niet vergoed
kortom weer es slordige 30 euro kwijt

en dan blijkt ook nog dat wegens het slechte gebruik van de kaart in t oosten van t land het 3 maanden is uitgesteld om de ov door te voeren

loket bij cs amsterdam staan gemiddeld 60 man voor je in de rij

links trekt aan de bel omdat de reizigers met de trein maar 3 % gebruik maakt van de ov chip
kortom hele zooi 1 grote mislukking
Lucifer Morningstar

Bericht door Lucifer Morningstar »

oeps2 schreef:kind is pers ov chip kwijt
abbo a 43 euro dr op
kortom weer es slordige 30 euro kwijt
Erg vervelend dat zeker, maar een gloednieuwe verloren strippenkaart wordt ook niet vergoed. Eigen risico als je iets verliest of kwijtraakt. 12 dagen duurt misschien wel erg lang, maar per direct een nieuwe persoonlijke kaart gaat natuurlijk ook nooit lukken. Dit lijken me niet echt manko's van de ov-chipkaart...
Marcuw

Bericht door Marcuw »

Een strippenkaart is goedkoper.

Zie ook maar weer: http://www.nu.nl/politiek/2350029/sp-en ... ouden.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Uit een onderzoek uit februari 2010 blijkt dat de reistarieven in de stadsregio Arnhem-Nijmegen na overstap op de ov-chipkaart gemiddeld 2,1 procent omhoog gingen. In Nijmegen bedroeg de stijging zelfs 6,1 tot 12 procent.

Ik ben blij voor veel mensen dat we hier nog niet dat ding door de strot geduwd krijgen.

Daarnaast raad ik je aan de nieuwe PC Active eens in te zien. De OV chipkaart is zo lek als een mandje, totaal niet fraude bestendig enz. Ow - en dat is ook niet echt oud nieuws, alleen dat de PCA het nu eens allemaal op een rijtje heeft gezet.

Zou jij dat ding als 'oplaadbare portemonee' willen gebruiken?
Ik niet.
Daantje
Contacteer:

Bericht door Daantje »

oeps2 schreef:kind is pers ov chip kwijt
abbo a 43 euro dr op
kortom weer es slordige 30 euro kwijt.
Als ik op de eerste dag mijn NS abonement à 360 euro kwijt raak heb ik ook gewoon pech. Dat heeft niets te maken met een ov-chip.
Volg mijn Transitieblog: fadinggender.nl
kitten

Bericht door kitten »

Sterker nog, als je je strippenkaart kwijt bent, ben je hem kwijt en die zal nooit terugkomen. Als je je OV chip verliest, heb je nog kans dat een goed mens hem vindt en terugbrengt naar een OV instelling, waarna ze hem bij je terug kunnen brengen.

Ik was ooit mijn pinpas met chip kwijt geraakt. Die is weken later teruggevonden. Ik had toen al een nieuwe. maar het aangetroffen chip-saldo werd alsnog teruggestort. Was ik een briefje van 20 euro kwijt geraakt, dan was het gewoon foetsie geweest. Zelfs een goed mens had het met de beste wil van de wereld niet bij de eigenaar terug kunnen brengen.
oeps2

Bericht door oeps2 »

aan lucifer
bij de ouwe abbo,s kreeg je wel meteen een nieuwe bij het cs
of de kosten werden vergoed
en kon je ook nog op een kinderkaart (rode strippenkaart) gewoon doorreizen onder kindertarief
nu dus niet
ik had t ook niet over een strippenkaart maar over een 2 sterrenabbonement
kortom wel een - voor de ovchip
oeps2

Bericht door oeps2 »

Xay schreef:
oeps2 schreef:als ik naar mijn culturele vrijplaats ga betaalde ik eerst 4 zones dat was €4.50
nu kost mij dat bijna 8 euro per rit !
Een busreis hoeft nooit meer dan 4 euro te kosten, want dan hoef je niet uit te checken. Net als dat je bij een strippenkaart nooit meer dan 20 strippen hoeft te stempelen, ook al maak je een reis van 30 strippen. Als jij een rit die 8 euro kost gaan uitchecken ben je zelf niet slim bezig... :roll:
maar ik moet wel uitchecken want ik moet 2x overstappen
en ook nog es van de ene busmaatschappij naar de andere waarbij ook nog eens schijnt dat je dan dubbel instaptarief betaald ...
oeps2

Bericht door oeps2 »

ennu ?

http://www.security.nl/artikel/34577/1/ ... igers.html" onclick="window.open(this.href);return false;
JerryM

Bericht door JerryM »

Vooralsnog hebben de vervoerders veel profijt van de OV-chipkaart. Ze verdienen namelijk miljoenen aan de reizigers die vergeten uit te checken. Gemiddeld zou tussen de 0,5% en 2% van de reizigers vergeten uit te checken. Dit levert de vervoerders jaarlijks zes miljoen euro extra op. Volgens demissionair minister Eurlings van Verkeer moet dit geld terug naar de reizigers.
Tja, over al die ongebruikte strippenkaarten die mensen jarenlang in hun la lieten/laten liggen, de laatste strip die ze ook vaak niet gebruiken, of de kaarten die verlopen zijn omdat er weer een tariefswijziging was hoor je niemand.

boeie.. ik vind het makkelijk, als de trein klaar staat te vertrekken even met m'n portemonnee langs zo'n ding en ik kan doorlopen. Heb nu ook wel echt wat aan m'n voordeeluren abbo doordat ik zo vaak naar de betuwe rij nu, wou alleen dat dat voordeel ook voor m'n fiets zou gelden :roll:
"You see this? This is what you want, but you can't have.... unless I let you."
- STM

"You can't trust everything you read on the internet."
- Abraham Lincoln
Plaats reactie