Wat is pervers eigenlijk...?

kitten

Wat is pervers eigenlijk...?

Bericht door kitten »

In gesprek met een kinkster, komt het gesprek op perversiteiten. Of ik ervaring heb met perversiteiten. Maar... wat zijn dat eigenlijk? Wat is pervers?
pervers
per` vers («Frans«Latijn) bijvoeglijk naamwoord en bijwoord 1 verdorven; 2 verkeerd, tegennatuurlijk, onnatuurlijk; 3 behagen scheppend in abnormale lustbevrediging
Fisten en squirten was volgens mijn gesprekspartner niet pervers. Maar plassex, over iemand heen pissen, dat wel. Bondage en electro niet, animal wel.

Waarom eigenlijk...? Moet iets een "ew-factor" hebben voor het pervers is?
JJV

Re: Wat is pervers eigenlijk...?

Bericht door JJV »

hmz
Denk dat als je t de goegemeente vraagt dat ook fisten en squirten onder pervers vallen
.. en bondage zéker
vooral onder t 3e kopje 'abnormale lustbevrediging'

en dan denk ik terug aan die amerikaanse republikeinse .. senaat kandidate volgens mij.. die aangaf dat't wellustig kìjken naar een ander-dan-je-partner al gelijk stond aan vreemdgaan.

Pervers lijkt me typisch zo'n woord dat erg gekleurd wordt naar persoonlijke beleving en voorkeur...
~\v/~
Rauw Beestje

Bericht door Rauw Beestje »

Ik denk dat die vraag met het zelfde beantwoord kan worden als de vraag "wat is extreem?"
Het is net zo relatief, afhankelijk van factoren als opvoeding, cultuur, ervaring, enz....
Wever

Bericht door Wever »

Helemaal eens met Laura en JJV. Pervers is relatief. Puur afgaande op de woordenboek-definitie, is het perfect mogelijk om te stellen dat dingen als kleren of het huwelijk pervers zijn (komt nl. niet in de natuur voor -> tegennatuurlijk).

Heb ook eens 'n komiek de volgende (schitterende) definitie weten geven: "perverse mensen zijn mensen die kinky-er zijn dan ik".
JerryM

Bericht door JerryM »

JJV schreef:en dan denk ik terug aan die amerikaanse republikeinse .. senaat kandidate volgens mij.. die aangaf dat't wellustig kìjken naar een ander-dan-je-partner al gelijk stond aan vreemdgaan.
Christine O'Donnell vind masturberen al pervers, want je kan niet masturberen zonder lust, en lust is evil. Oh, en als hij al weet wat hij lekker vind, en hij het zelf kan doen, waar ben ik dan voor?

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=2qxf6BOzNNY[/youtube]

gelukkig is ze niet in de senaat gekomen.
"You see this? This is what you want, but you can't have.... unless I let you."
- STM

"You can't trust everything you read on the internet."
- Abraham Lincoln
kitten

Bericht door kitten »

Heeft ze wel een partner...??
JerryM

Bericht door JerryM »

"She is single but is “currently taking applications for a husband”.[14]"
"You see this? This is what you want, but you can't have.... unless I let you."
- STM

"You can't trust everything you read on the internet."
- Abraham Lincoln
kitten

Bericht door kitten »

verrassend...
juffie
Site Admin

Bericht door juffie »

Dit zegt Wikipedia erover
Perversie of perversiteit is in ruimere zin een ontsporing van het gevoelsleven of de aandriften die maakt dat men graag dingen doet die algemeen als weerzinwekkend worden beschouwd. De term wordt vaak gebruikt voor seksuele gedragingen die afwijken van het als normaal beschouwde patroon. Synoniemen zijn: 'verdorvenheid' en 'morbiditeit'. Het begrip komt uit het Latijn en is afgeleid van 'perversio' dat verdraaiing of omkering betekent.

Seksuele perversie
Met perversie worden in engere zin alle niet op de voortplanting gerichte seksuele gedragingen aangeduid. De grens tussen 'normaal' en pervers gedrag is moeilijk te trekken. In de 21e eeuw wordt het woord 'perversie' in de psychologie en de seksuologie niet veel meer gebruikt. Men spreekt dan vaak over 'parafilie' wat bijzondere voorkeuren betekent.

Sigmund Freud gebruikte het begrip pervers voor alle seksuele gedragingen die niet vielen binnen de strenge volgorde voorspel-copulatie-naspel tussen man en vrouw. Orale seks, anale seks, rollenspel, homoseksualiteit, spelen met pijnprikkels (sadisme en masochisme), voyeurisme en exhibitionisme tijdens of rond de paring waren in zijn ogen perversies. Hiermee bedoelde hij geen waardeoordeel te geven, maar duidde hij aan dat het om ontspoord, dat wil zeggen ziekelijk gedrag ging. Het begrip pervers ging al snel een eigen leven leiden waarin het voor velen met psychopathie ging samenvallen. Het begrip kreeg een zeer negatieve betekenis.

In de openheid die ontstond als gevolg van de seksuele revolutie werd duidelijk dat sommige zogenoemde perversiteiten behoren tot de veelvoorkomende variaties binnen het seksuele gedrag van de mens.
Pervers is dus volgens Freud alles wat niet met het voortplanten te maken heeft.

Ik vind zelf '2 girls, one cup' behoorlijk pervers. En ook de 'one guy, one screwdriver' valt voor mij eronder.
Maar dat is weer een persoonlijke mening, ik sluit me in deze ook bij Laura en JJV aan.
Ik denk niet dat je van dingen echt kunt zeggen dat ze pervers *zijn*, maar wel dat er dingen zijn die veel mensen pervers *vinden*.

En welke dingen dat dan weer zijn.. sja, ik vermoed dat voor veel mensen dingen als poepseks, dingen met kots enzo er wel onder vallen.
MILF :grin_ani:
Crownless

Bericht door Crownless »

Kortom, toch de 'iew!'-factor. Alleen wisselt t sterk wat mensen 'iew!' vinden. :)
If history repeats itself, I'm so getting a dinosaur!
kitten

Bericht door kitten »

Ja, inderdaad. "Weerzinwekkend" is wel te vergelijken met de ew-factor. En dan is het dus per persoon verschillend. Maar dan was de vraag of ik ervaring heb met perversiteiten eigenlijk ook niet echt handig en het logische gevolg mijn wedervraag: wat vind jij pervers? :mrgreen:
NatyaBE

Bericht door NatyaBE »

Wever schreef: Puur afgaande op de woordenboek-definitie, is het perfect mogelijk om te stellen dat dingen als kleren [...] pervers zijn (komt nl. niet in de natuur voor -> tegennatuurlijk).
De Ferengi zijn het met je eens.tenminste bij vrouwen. Het is gewoon pervers volgens hun als vrouwen kleding dragen.
JJV

Bericht door JJV »

en dan komt de kink kant uitleg...
want ik bedacht me dat ik 'pervers' een geuze woord vind.. Een stoer woord. (ik zei bij bite thuis nog dat ik graag nette vrouwen perverteer...)

iemand die niet 'out' is, of nog moeite heeft met zhaar kink kant zal misschien de lat hoger leggen en zeggen 'pervers?ik?'
~\v/~
oda

Bericht door oda »

juffie schreef:Ik vind zelf '2 girls, one cup' behoorlijk pervers. En ook de 'one guy, one screwdriver' valt voor mij eronder.

:bloos: 't is dat?
juffie
Site Admin

Bericht door juffie »

oda schreef:
juffie schreef:Ik vind zelf '2 girls, one cup' behoorlijk pervers. En ook de 'one guy, one screwdriver' valt voor mij eronder.

:bloos: 't is dat?
Zeker weten? :biggrin: 2 girls: http://whitelinefirm.nl/node/158764" onclick="window.open(this.href);return false;

one guy: http://www.efukt.com/2452_1_Guy_1_Screwdriver.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Succes!
MILF :grin_ani:
Gesloten