Paniek bij iets om je nek

wolfje1

Paniek bij iets om je nek

Bericht door wolfje1 »

vraagje

tijdens een sessie ( bondage, klemmen, enzv enzv)doet mijn Dom heel af en toe een brede leren collar bij mij om , op dat moment is t "gevoel"van genieten bij mij totaal verdwenen, ik raak dan soms ook in paniek, niet echt heftige paniek maar wel t gevoel van ik stik( terwijl er ruimte zat zit tussen collar en nek).Ik sla dan ook helemaal dicht en sluit me af( op een negatieve manier)
Je zal mij ook nooit met een coltrui of sjaal zien lopen.
Nou wil ik toch wel graag weten waar die "angst "vandaan komt, maar hoe kom ik daar achter?
Gewoon blijven proberen tot t onderbewust zijn los laat wat t probleem is?( want dat t iets in mijn onderbewustzijn is is wel duidelijk)of weet een van jullie misschien een andere oplossing?
Want mijn Dom en ik willen toch wel erg graag dat ik de brede collar vaker en langer ga dragen en ook breathcontrole willen we graag gaan doen, maar met dit probleem is dat echt niet mogelijk.

wolfje
pluis

Re: vraagje

Bericht door pluis »

Tja, t is wat lastig om er zo iets over te zeggen. Wat ik in élk geval niet zou doen is zomaar, zonder hulp, gaan zitten eh morrelen (excusez le mot) aan iets wat een trauma zóu kunnen zijn.

T korte advies mijnerzijds (saai, saai, ik weet het) is dan ook om a) eens met je ouders te praten als dat kan en b) er eventueel eens met je huisarts over van gedachten te wisselen. Je ouders kunnen je wellicht vertellen of er vroeger iets vervelends gebeurd is dat jij misschien niet meer weet. Je huisarts kan hopelijk beter beoordelen hoe ernstig het angstprobleem is, en je eventueel doorverwijzen naar iemand die er meer mee kan.

Wat je zóu kunnen proberen met je D, is werken aan wat ze (in elk geval bij paarden) 'desensitizing' noemen. Daarbij bouw je de enge ervaring heel langzaam op, net zolang totdat de angst minder wordt. Als t 'gewoon' angst is, heb je kans dat dat helpt. Zit er meer achter, heb je kans dat t niet helpt. Begin dan bijvoorbeeld eens met een enkel wollen kantoenen draadje losjes om je nek. En dan een klein lintje, ofzo.

Aanvullend gratuite advies: uiteindelijk is een collar (het voorwerp an sich) niet zo belangrijk, he. Natuurlijk is het leuk om ermee te kunnen spelen, maar er zijn voor dat soort materiële zaken natuurlijk wel vervangingen te vinden. Wie weet kan je D je bij je haar grijpen.. Of bij je oren.. Ik noem maar wat.

Ohja. Hopelijk vind je het niet erg dat ik de titel van je topic even aanpas. Dan kunnen mensen aan de titel zien waar het over gaat.
Simbor

Re: Paniek bij iets om je nek

Bericht door Simbor »

wolfje,
blij dat je dit probleem even aankaart!
velen hebben dit probleem waneer men de 'voorkant' van de hals aanraakt
weinigen lopen met dit gevoel te koop
in mijn massage-praktijk zal ik de hals steeds 'rustig' masseren omdat velen deze aanraking als be-angst-igend beschouwen
ken je iets van de 7 hoofd-chakra's?
de 5de chakra is de keel-chakra deze komt overeen met 'angst'
heeft daarom niets te maken met het verleden...
maar wel met het gevoel van 'verstikking'
is zeg wel 'gevoel'
want dit onaangenaam gevoel zit tussen de oren
hoe hieraan een oplossing vinden:
wel dit kan alleen door heel voorzichtig om te gaan met de hals, deze steeds rustig te benaderen,
een hoge collar is voor jou nog meer verstikkend, daarom gebruik eerder een dunne collar die minder angstaanjagend is!
dus proberen op te bouwen met kleine stapjes...
wolfje, wat ik je wou duidelijk maken dat dit onaangenaam gevoel zeer veel (in gradaties) voorkomt, en dat deze met zachtheid en kleine stapjes kan verholpen wolrden
(mijn gevoel: brede collar past momenteel niet bij jouw angstgevoel, dus weg ermee)
ik hoop dat ik je hiermee wat kon helpen of verduidelijken
het ga je goed!
Peter^
Contacteer:

Bericht door Peter^ »

Beste wolfje,

Ik sluit me bij voorgaande sprekers aan. Maar ik lees ook:
"Want mijn Dom en ik willen toch wel erg graag dat ik de brede collar vaker en langer ga dragen en ook breathcontrole willen we graag gaan doen, maar met dit probleem is dat echt niet mogelijk."

Waarom wil je als het aanraken van de hals door zo'n collar zulke problemen geeft, je nu al gaan richten op het vaker en langer dragen van de brede collar en breathcontrole? Zijn er geen andere spelmogelijkheden, waar jullie beiden meer plezier mee hebben?
Geniet van de positieve momenten.
shareen_G

Bericht door shareen_G »

wolfje,

Voor breathcontrol hoeft er niks om je nek te komen.
Guardian legt bij mij zijn hand over m'n mond en knijpt m'n neus dicht. Ademhalen lukt dan ook niet meer.

Misschien is dat een optie voor jullie.

Succes verder het 'leren' dragen van een collar.
wolfje1

Bericht door wolfje1 »

hoi allemaal, heel erg bedankt voor jullie reacties ten eerste
en natuurlijk hebben mijn Dom en ik genoeg andere speelmogelijkheden en materialen, en hangt ons spel absoluut niet af van een collar, voor MIJN gevoel echter( ik ben 24/7 slavin) hoort een leren collar bij mijn outfit, t probleem is alleen dat zelfs met een wijde collar er een knopje in mijn hoofd klik zegt en er een negatief gevoel ontstaat, en dat gebeurt de laatste paar dagen steeds sneller en wordt steeds heftiger
gelukkig doet mijn Dom er niet moeilijk over en zegt hij dat ik zelf mag aan geven als ik de collar wel weer om zou willen hebben , ook kwam hij met t voorstel op zoek te gaan naar een goede hypnotherapeut, omdat hij weet dat ik graag wil weten waar die angst vandaan komt.
t heeft namelijk wel degelijk invloed op ons spel, omdat ik toch de hele tijd denk ''als ie dat ding maar niet om me nek doet" terwijl ik hem voor 100 procent vertrouw en ook zeker weet dat hij dat niet zal doen
t zit gewoon puur tussen mijn oren , en ik wil er van af !!
en over t breathcontrole, dat doen we idd ook met de hand op de mond , maar ook daarbij breekt binnen enkele seconden paniek uit
t is volgens mij een soort verstikkingsangst, en een bezoekje aan een hypnotherapeut lijkt me op zich een goed idee

wolfje
Crownless

Bericht door Crownless »

Heb je het ook bij een smallere collar? Anders misschien een tijdje met een smallere spelen, en als dat vertrouwd voelt, een iets bredere proberen?

En laat je ons weten hoe het ging bij de hypnotherapeut?
If history repeats itself, I'm so getting a dinosaur!
wolfje1

Bericht door wolfje1 »

Vandaag intake gesprek gehad bij de hypnotherapeut, maandag a.s volgt de 1e hypnose sessie, zelf heeft de therapeute het idee dat het probleem wel eens in een vorig leven zou kunnen liggen ( dit naar aanleiding van andere angsten/fobieen).
Ik heb er zelf naar aanleiding van het gesprek vanmiddag wel een goed gevoel over .
Therapeute kwam erg professioneel en betrokken over.
Maar ben toch wel wat zenuwachtig voor de hypnose an sich, stel je voor dat ik straks denk dat ik een kip ben. :smiley_panic:
Ach ja , als jullie na maandag een helehoop gekakel horen komen van deze kant , weten jullie dat er iets fout gegaan is, zo niet lezen jullie maandag hoe het verlopen is.

groetjes wolfje :bye:
eireann
Site Admin

Bericht door eireann »

wolfje, ik ben op zoek naar een hypnotherapeut, in welke regio heb jij er 1? en via welke vak organisatie?

success met de therapie!
**Self Rescuing Princess**
kitten

Bericht door kitten »

*voert wat graan* :hypocrite:

Hey, succes joh! :close_knuf: Laat je niet leiden in dat vorig-leven-verhaal he! Dat kan volgens mij ook makkelijk aangepraat worden.
wolfje1

Bericht door wolfje1 »

@ eireanne , het is een hypnotherapeute in spijkenisse, ik weet niet of j edaar wat aan hebt , maar zo ja wil ik je tel. nr en adres en zo wel geven?

@ kitten
dank je wel voor de lekkere graantjes :lol:
en nee ik laat me niks aanpraten , daar ben ik toch wat te nuchter voor hahaha

gr wolfje
eireann
Site Admin

Bericht door eireann »

nee das niet zo handig.. ik google wel even in de regio
**Self Rescuing Princess**
cinderella

Bericht door cinderella »

of misschien weet de hypnotherapeut in spijkenisse wel een goede in de buurt van amsterdam? das misschien handiger dan zelf zoeken welke je bevalt in amsterdam
toen doet er nu niet meer toe
wolfje1

Bericht door wolfje1 »

Zo, eerste sessie bij hypnotherapeut gehad, voelde wel lekker relaxed, volgende week weer afspraak, ben benieuwd of we dan wat verder komen

wolfje( en nee ik kakel nog niet , is goed teken toch?)
dutchfalcon

Bericht door dutchfalcon »

/me bergt koekepan voor gebakken eitje maar weer op
Gesloten