Een zeer nieuwsgierig iemand, altijd bezig met wat mensen beweegt. Elk verhaal heeft meerdere kanten, elk verhaal is uniek en het is vaak niet alleen de inhoud die me fascineert, maar de manier waarop het verteld wordt. Ik sta open voor andere ervaringen en ben altijd bereid nieuwe dingen te proberen en te leren, heb een analytische instelling en ben oplossingsgericht. Daarnaast ben ik me ervan bewust dat mijn manier van aanpak er maar een is, en schroom ik niet om met anderen in gesprek te gaan om nieuwe inzichten op te doen. Vrienden prijzen mijn gevoel voor humor en hulpvaardigheid. Het ‘altijd voor een ander willen klaarstaan’ heeft ertoe geleidt dat ik een cursus EHBO ben gaan volgen nadat ik op straat een bewusteloze man trof en ik niet wist wat te doen. Toch bleef ik kalm en dat typeert mij in de meeste situaties. Ik ben een rustig persoon die zich niet snel van de wijs laat brengen.
De hobbies maar achterwege gelaten, iets ingekort, en dat vastbijten weggelaten op advies van vriendlief. En yay, thanks voor de feedback! Verder heb ik vandaag mijn cv gepimpt met dit stukje, en stukjes over wat ik nou deed tijdens mijn studie (scriptieonderwerp, en verwijzen naar stagewerkervaring die niet meer bovenaan stond omdat het in 2008 plaatsvond) en dat verklaart misschien ook waarom ik zo lang over mijn master deed (ik deed een duo-stage, en zat in een commissie). Dus, yay!
Nou, wish me luck, de leukste, meest kansthebbende vacature is vandaag beantwoord door mij. Hoera!
If history repeats itself, I'm so getting a dinosaur!
Goed stukje. Breed, en leuk dat je concrete voorbeelden gebruikt.
Ik zou persoonlijk in dat eerste stukje 'niet de inhoud' misschien nog veranderen naar 'naast de inhoud'. Ook zou ik toevoegen wat je fascinerend vindt aan de manier waarop een verhaal verteld wordt: vind je dat veelzeggender, heb je specifieke interesse in non-verbale communicatie, is het iets waar je tijdens je studie interesse voor hebt ontwikkeld etc? Dat is interessant, leuk en belangrijk voor mensen om te weten.
Verder zou ik het woord perfectionisme vervangen door bijv. zorgvuldigheid. De boodschap is dat je secuur en zorgvuldig te werk gaat en graag goed werk aflevert. Perfectionisme heeft zo vaak slechte associaties, dat het makkelijk negatief opgevat wordt. Bij schriftelijke communicatie waar je niet in person kunt nuanceren, zou ik daarom een andere omschrijving kiezen.
Maar nu zit ik me af te vragen.. is het niet "mijn aanpak" en "mijn manier van aanpakken"? Als in "mijn ding" en "mijn manier van doen=werkwoord"? Ik ben niet zo'n taalheld maar die viel me even op ineens.
Verder ook yay voor kitten!
This heart gets stronger, this skin gets thicker, this mouth gets louder (Danko Jones)
Oh a shiny squirrel in your pants!
:smiley_panic:
Ik werd zojuist ineens gebeld met de vraag 'u heeft vorig jaar op een functie gesolliciteerd, heeft u daar nog interesse in?'.
En ik weet begod niet welke vacature dat ook weer was omdat ik in eerste instantie was afgewezen. (ik ben second best, best not to dwell on it).
Volgende week gesprek :smiley_panic:
Edit: gelukkig heb ik de vacature opgeslagen en niet weggegooid. Nu weet ik weer waar ik op gesolliciteerd heb. Nu kijken of ik mijn brief nog kan vinden :smiley_panic:
Hmm... met die brief is het niet raar dat ze me niet de eerste keer hadden uitgenodigd. Nou ja, het was ook een van de eerste brieven. Inmiddels is de bevestigingsemail binnen (en weet ik ook met wie ik zojuist aan de telefoon heb gesproken. of nou ja, verrast tegen heb gestameld).
wie je ook belt maakt niet uit ..
altijd namen opschrijven !!!
wat ik heb gemerkt als je gebeld wordt door telefonische verkopers
vragen ze .. hallo spreek ik met mevrouw oeps ?
tegenwoordig zeg ik
nee hoor wie is dat ?
die woont hier niet !
en raken ze totaal de weg kwijt
haaaaaaaaaaaaaaahhahahaa
erg funny
oeps2 schreef:wat ik heb gemerkt als je gebeld wordt door telefonische verkopers
vragen ze .. hallo spreek ik met mevrouw oeps ?
tegenwoordig zeg ik
nee hoor wie is dat ?
die woont hier niet !
Dat is een goeie, gelijk uitgeprint en bij de foon gelegd.
Woensdagmiddag: recruiter op voicemail. Leuke functie, maar directeur gaat vrijdagavond op vakantie en wil mij vrijdagochtend nog spreken. Hij is enthousiast over mijn CV.
Woensdagavond: voicemail gehoord en meteen teruggebeld. Voicemail van recruiter ingesproken dat ik interesse heb.
Donderdagochtend nogmaals gebeld, nu niet ingesproken
Donderdagmiddag nogmaals gebeld, te pakken gekregen. Ze had haar voicemail nog niet afgeluisterd, maar had al geconcludeerd dat ik erop zou staan en wilde me al bellen, maar drukdrukdruk. Haar kinderen op de achtergrond. Ze had de directeur gezegd dat hij dit niet moest afraffelen en eerst op vakantie moest gaan. Dus een week uitstel waarin de recruiter eerst zelf met mij kennis maken, wat gebruikelijker is. Kinderen begonnen ruzie te maken, ze geeft aan later terug te bellen voor een afspraak.
vanmorgen: 2x gebeld en uiteindelijk SMS gestuurd. Meteen reactie: "Bel je zo even"
Dit was rond 10 uur... Zal ik nog es SMSen of bellen? Wil niet opdringerig zijn, maar ze komt nogal chaotisch en vergeetachtig over (takes one to know one)
Het vervolg: De chaotische recruiter heb ik vrijdag gesproken. Bij haar thuis, want d'r kind was ziek. Moeders onder elkaar begrijp ik dat en dan doe ik niet moeilijk. Yay voor werkende mama's, dat moet je stimuleren en niet doodslaan met 'da's niet professioneel blabla'. Nu goed, zij zag mij wel zitten en de directeur wilde me obv mijn CV toch al zien, dus kat in 't bakkie. Alleen bewijst ze zich weer als chaoot. Ze zou maandag contact met hem opnemen. Maandagavond: geen nieuws. Ik weer contact opgenomen: komt nog, het was wat hectisch geweest en het komt goed. Vandaag: weer niks gehoord. Pffff!
Dat andere solli gesprek dat vandaag zou zijn geweest heb ik afgekapt. Er was helemaal geen vacature! Ze hebben me er gewoon ingeluisd voor de commissie van iemand op gesprek krijgen en dan moet ik 1,5 uur rijden om in een database te komen van een bedrijf dat beginners in mijn vak plaatst in Utrecht en Den Haag! Dacht ut niet! *mopper*