Brieven, gesprekken, LinkedIn? Het topic voor baanzoekenden!

Voor niet-bdsm topics die wel voor serieuze discussies bedoeld zijn.
Plaats reactie
vode

Re: Brieven, gesprekken, LinkedIn? Het topic voor baanzoeken

Bericht door vode »

Ik besef me nu pas dat ik ook wat netjes moet aantrekken want de kleren waarmee ik normaal achter de pc zit voor het webcammen zijn dan niet echt geschikt. :mrgreen:

Ik moet nog dingen in mijn hoofd formuleren in een vraag maar ik weet niet zo goed hoe en wat en aaaah :smiley_panic:
vode

Bericht door vode »

En ik zie net op de site dat ze best grote klanten hebben zoals BBC disney topshop M&S Uefa Ford MTV

:shutup:

Zenuwen
skaoot

Bericht door skaoot »

Maar klinkt wel best tof! Succes! :close_knuf:
This heart gets stronger, this skin gets thicker, this mouth gets louder (Danko Jones)
Oh a shiny squirrel in your pants!
mej.s

Bericht door mej.s »

Niet gaan zenuwen vode. Bedenk dat ze alleen de bovenkant zien en niet de rest. Bedenk ook wat voor jou een grote naam is is voor een ander een stom en falend merk. Je mag ook wel zeggen dat je het spannend vind en een gesprek via Skype de eerste keer is. Dat maakt je menselijk.

Succes en laat weten hoe het ging.
vode

Bericht door vode »

Zal ik doen, thanks! De vrouw was al heel begripvol aan de telefoon, ik heb toen al laten weten dat ik heel goed in engels ben, behalve het spreken, dat gaat niet vloeiend maar ze was gewoon tevreden. :mrgreen: Morgen om 12u!
Sabrina

Bericht door Sabrina »

Ik heb zometeen een sollicitatiegesprek op een internationale school! Bwaaaaaaaah! :smiley_panic:
"Say you'll share with me one love, one lifetime. Say the word and I will follow you. Share each day with me, each night, each morning. Love me, that's all I ask of you" The Phantom of the Opera - All I Ask of You
kitten

Bericht door kitten »

Succes!!

Mijn chaotische tussenpersoon belde net terug. Ze gaat bij bedrijf 1 dat gesprek regelen (oh hadden ze nog geen contact opgenomen? Wat gek!), maar heeft nu ook een vacature bij bedrijf 2. Die is wel dichter bij, maar spreekt me minder aan. Ik zou er bijvoorbeeld geen trainingen kunnen geven (al dwingt ze respect af voor de manier waarop ze om die vraag heen wist te draaien! :worshippy: ). Maar als het bij bedrijf 1 niks wordt, heb ik bij bedrijf 2 wel een goede onderhandelingspositie en ik wil wél uit die WW komen.
eireann
Site Admin

Bericht door eireann »

kitten schreef:(al dwingt ze respect af voor de manier waarop ze om die vraag heen wist te draaien! :worshippy: )
:lol: :lol: :lol: :lol:

en :static: :static: :static: voor meer opties !
**Self Rescuing Princess**
vode

Bericht door vode »

De soliicitatie via skype vandaag ging goed, ook al was mijn engels in spraak niet echt goed. :hypocrite: Maandag gaan we twee testen doen, een IT test en een dutch language test. En dan binnenkort ook nog een engelse 'slang' test om te kijken of ik ook goed genoeg ben om engelse communities te modereren, en als ik dat heb gehad nog training om de legal aspects onder de knie te krijgen zoals copyright en offensive images. Ik heb er zin in, de klanten die ze hebben zijn ook echt tof (Sony fora, CoD fora :zuipen: :T )
Sabrina

Bericht door Sabrina »

:static: voor kitten! Klinkt wel goed!

Mijn sollicitatie ging ook wel goed :). Ik hoef op die school niet per se les te geven, als ik er maar werk (stomme hogeschool), dus hebben we verschillende opties besproken. Het komt er op neer dat ik misschien in het basisonderwijs ga werken, hetzij als klassenassistent, hetzij als stagiair bij de docent Engels voor het basisonderwijs. Misschien word ik stagiair bij de docent Engels in het voortgezet onderwijs, en misschien ga ik administratief of receptiewerk doen :). Ik vind 't allemaal wel erg tof, want het zijn gewoon weer compleet andere ervaringen dan wat ik nu heb, die ik gewoon mee kan nemen en die goed staan op m'n CV, dus ik ben blij! :icon_biggrin:
"Say you'll share with me one love, one lifetime. Say the word and I will follow you. Share each day with me, each night, each morning. Love me, that's all I ask of you" The Phantom of the Opera - All I Ask of You
skaoot

Bericht door skaoot »

Het gaat hier allemaal best lekker lijkt het! Goede beginnetjes iig allemaal :static:
This heart gets stronger, this skin gets thicker, this mouth gets louder (Danko Jones)
Oh a shiny squirrel in your pants!
mej.s

Bericht door mej.s »

http://www.vindmijndroombaan.nl/nieuws/?berichtid=19" onclick="window.open(this.href);return false;
woensdag 19 januari 2011 - 08:59:30

Wat zijn de 10 belangrijkste en doordachte sollicitatievragen en waarom?

Hoe weet u welke kandidaat de beste is voor de functie? De Canadese consultant Sam Geist, scoort met zijn vragenlijst om kandidaten effectief te evalueren. De lijst bestaat uit tien vragen, waarna de antwoorden beoordeeld worden op basis van zeven criteria.

De criteria waar u op moet letten:
1. Generalisatie
Zwakkere kandidaten hebben de neiging hun ervaring te generaliseren en kunnen niet exact aangeven wat ze in een specifieke situatie geleerd hebben. Hoe specifieker de antwoorden, hoe sterker de kandidaat vaak blijkt.

2. Leermomenten
Zwakkere kandidaten vinden het moeilijk om uit te leggen wat ze geleerd hebben tijdens hun carrière. Ze neigen naar extremen in hun antwoorden – of ze antwoorden met dooddoeners of overdrijven juist heel erg. Sterke kandidaten zijn open over hun minder sterke kanten en fouten.

3. Lange termijn visie
Zwakke kandidaten hebben een simpel beeld van mensen en hun baan. Sterke kandidaten beschrijven situaties veel diepgaander en genuanceerder.

4. Het waarom
Minder goede kandidaten focussen vooral op ‘wat’ er gebeurd is en minder op het ‘waarom’. Ze vinden het moeilijk om te beschrijven of ze na een bepaalde gebeurtenis iets geleerd hebben en wat dat dan was. Sterkere kandidaten doen het tegenovergestelde. Ze benadrukken het ‘waarom’ meer dan het ‘wat’ en weten goed uit te leggen wat ze hebben geleerd en wat ze in de toekomst anders zullen doen.

5. Interessegebieden
Zwakkere kandidaten zijn vooral gefocust op de concrete voordelen van de baan (promotiekansen, arbeidsvoorwaarden). Sterkere kandidaten vragen vooral naar de inhoud van de functie en de toekomst.

6. Analytisch vermogen
Zwakkere kandidaten weten heel goed wat er fout ging, maar geven minder snel hun eigen rol daarbij toe. Sterkere kandidaten zijn in staat om zowel successen als mislukkingen te analiseren, inclusief hun eigen rol daarin.

7. Zelfbewustzijn
Zwakkere kandidaten hebben geen goed beeld van zichzelf; ze overdrijven hun sterke kanten, proberen hun minder sterke kanten te verdoezelen en kennen hun eigen beperkingen niet goed genoeg. Sterke kandidaten hebben een goed en duidelijk beeld van hun sterktes, zwaktes en beperkingen.

De tien vragen:

1. Wat was uw meest uitdagende baan? Waarom? Wat hebt u hiervan geleerd?
2. Wat was uw minst uitdagende baan? Waarom? Wat heeft u daarvan geleerd?
3. Bent u ooit grote obstakels tegengekomen bij het nastreven van uw doelen? Wat heeft u toen gedaan? Waarom? Wat heeft u daarvan geleerd?
4. Wie bewondert u het meest? Wie helemaal niet Waarom?
5. Heeft u weleens gefaald? Waarom? Wat heeft u daarvan geleerd?
6. Heeft u wel eens iets ergs meegemaakt? Wat heeft u daarvan geleerd?
7. Heeft u weleens iemand proberen te helpen te veranderen? Hoe deed u dat? Hoe ging dat?
8. Heeft u weleens iets fout gedaan in de omgang met anderen? Wat heeft u daarvan geleerd?
9. Wat was uw beste leerervaring ooit? En wat uw slechtste? Leg uit.
10. Beschrijf de laatste grote verandering in uw leven. Waarom vond die plaats? Hoe liep het af?

Managersonline | Jan 2011
kitten

Bericht door kitten »

Oeh! Fijn, dank je!!

(en grappig ook, met dat onderschrift! :mrgreen: )
kitten

Bericht door kitten »

Duimduimduim Crownless! Ik mag morgen. Eindelijk! :static: Om 10 uur ben ik aan de beurt. :smiley_panic:
Sabrina

Bericht door Sabrina »

*haalt de pompons en het mooie roze rokje erbij* Go kitten, go kitten, go kitten! Whoohoo!
:static: :static: :static: :static: :static: :static:

You can do it! :mrgreen: En ik ga zeker voor je duimen!
Plaats reactie