Brieven, gesprekken, LinkedIn? Het topic voor baanzoekenden!
Re: Brieven, gesprekken, LinkedIn? Het topic voor baanzoeken
Hoe ging het 2e gesprek kitten?
Ik heb een afwijzing, hmm en ik sprak de recruiter van een W&S bureau en had mijn CV naar een andere vestiging gestuurd omdat hij mijn brief niet goed had gelezen i.v.m. de werklocatie (ik ga verhuizen naar Drenthe en daar zoek ik daar een baan en niet in de Achterhoek) *zucht* en weer opnieuw mij CV gemaild. Het was wel een leuk telefoongesprek, maar dat zegt helemaal niets weet ik inmiddels.
Ik heb een afwijzing, hmm en ik sprak de recruiter van een W&S bureau en had mijn CV naar een andere vestiging gestuurd omdat hij mijn brief niet goed had gelezen i.v.m. de werklocatie (ik ga verhuizen naar Drenthe en daar zoek ik daar een baan en niet in de Achterhoek) *zucht* en weer opnieuw mij CV gemaild. Het was wel een leuk telefoongesprek, maar dat zegt helemaal niets weet ik inmiddels.
- kitten
Mja.
Ze bieden minder dan ik tot nu toe verdiend heb. Fors minder. Zo'n 700 euro bruto minder...
En da's nog omgerekend, want ik werkte 30 uur en ik zou hier 36 uur gaan werken voor zo'n 300 euro bruto minder.
Meer werken, minder geld. Maar wel een baan die me heel leuk en uitdagend lijkt. *zucht*
De tussenpersoon heeft er 100 euro bij kunnen onderhandelen, maar dan is het nog meer werken voor 200 euro minder.
Ik zou er dit weekend over nadenken. Maandag mijn beslissing doorgeven.
Ze bieden minder dan ik tot nu toe verdiend heb. Fors minder. Zo'n 700 euro bruto minder...

De tussenpersoon heeft er 100 euro bij kunnen onderhandelen, maar dan is het nog meer werken voor 200 euro minder.
Ik zou er dit weekend over nadenken. Maandag mijn beslissing doorgeven.
- cinderella
Heb je gevraagd wat de mogelijkheden zijn om door te groeien?
toen doet er nu niet meer toe
Je bedenktijd snap ik kitten, maar misschien kan ik je wat ter overweging meegeven waardoor het financieel niet zo somber is.
Hoe meer je bruto verdient hoe meer belasting je betaalt en minder kinderkorting via de belasting. Dus dit is een voordeel dat je elke maand merkt. €200,- bruto is ongeveer €120,- per maand, is €30,- per week. Ik realiseer me dat je nu meer uren gaat werken. Echter je weet niet wanneer je nog een leuke baan tegenkomt op korte termijn en je ook op gesprek kan komen. Je bent nu niet meer afhankelijk van een uitkering, dus geen gedoe meer met solliciteren en verantwoording naar het UWV. Vrijheid en ook financiele vrijheid is kostbaar. Je zit nu in een positie waarin je verder kunt kijken omdat je niet meer verplicht wordt door het UWV. Soms is een stapje terug doen financieel en meer uren werken een investing in jezelf en in de toekomst. Je weet nooit waar het uit kan komen. Succes met de overweging.
Hoe meer je bruto verdient hoe meer belasting je betaalt en minder kinderkorting via de belasting. Dus dit is een voordeel dat je elke maand merkt. €200,- bruto is ongeveer €120,- per maand, is €30,- per week. Ik realiseer me dat je nu meer uren gaat werken. Echter je weet niet wanneer je nog een leuke baan tegenkomt op korte termijn en je ook op gesprek kan komen. Je bent nu niet meer afhankelijk van een uitkering, dus geen gedoe meer met solliciteren en verantwoording naar het UWV. Vrijheid en ook financiele vrijheid is kostbaar. Je zit nu in een positie waarin je verder kunt kijken omdat je niet meer verplicht wordt door het UWV. Soms is een stapje terug doen financieel en meer uren werken een investing in jezelf en in de toekomst. Je weet nooit waar het uit kan komen. Succes met de overweging.
- Daantje
- Contacteer:
Ik vind mej.s zegt een hele goede overweging. Tuurlijk achteruitgaan in inkomen is niet fijn. Maar geen hijgende UWV in je nek is ook wel lekker.
Volg mijn Transitieblog: fadinggender.nl
- phedre
- Contacteer:
hoe goed de overwegingen misschien ook zijn.. ik betaal liever een ton belasting dan een dubbeltje hoor!
Het voordeel van slechte tijden is dat er altijd iets positiefs is om naar uit te kijken
- JJV
eh..phedre schreef: ik betaal liever een ton belasting dan een dubbeltje hoor!
afhankelijk van hoeveel er daarna nog overblijft dan
~\v/~
-
Balen van dat salaris kitten... en lastige beslissing, zeker als het het eerste aanbod is.
Zat je voorheen zoveel boven een marktconform salaris of bieden ze je echt gewoon weinig?
Zat je voorheen zoveel boven een marktconform salaris of bieden ze je echt gewoon weinig?
- kitten
Allebei...
Ik zat echt wel hoog, maar wat ze nu bieden is ook wel een dubbeltje-eerste rang verhaal. Ik ben nu bezig met mijn mail aan de tussenpersoon, want inmiddels zie ik meer en meer puntjes die me niet bevallen... Overwerken wordt niet uitbetaald (like wtf, voor dát salaris??), geen reiskostenvergoeding (
) 180 vakantieuren (het kan eraf...
)
Ik twijfel nu echt of ik dit wel moet gaan doen.

Ik twijfel nu echt of ik dit wel moet gaan doen.

Moeilijk kitten om een juiste keuze te maken. Maar anderzijds, als je naar minpunten gaat zoeken dan vind je die ook...
En wat weegt zwaarder voor je? Een betaalde baan en vandaaruit verder zoeken, of thuis blijven met sollicitatiedruk en de stress daarbij?
En wat weegt zwaarder voor je? Een betaalde baan en vandaaruit verder zoeken, of thuis blijven met sollicitatiedruk en de stress daarbij?
- kitten
De betaalde baan betaalt minder dan de WW.
You do the math.
You do the math.

- Daantje
- Contacteer:
Als het zo is Kitten, dan is het inderdaad wel erg dubbeltjesgedrag. Alleen al het onbetaalde overwerk.... is 't soms een Zwitsers bedrijf? In dat land zijn ze ook van mening dat als je moet overwerken, je blijkbaar overdag niet je best doet. Is natuurlijk een makkelijke loonsverlaging maatregel voor het bedrijf: wel arbeid, geen kosten.
Volg mijn Transitieblog: fadinggender.nl
- eireann
- Site Admin
Ik snap je terughoudendheid kitten... ben het met je eens ook.... Nog contact met bedrijf twee gehad?
Dubbeltje eerste rang zitten een beetje van dat bedrijf, maar ze zijn ook wel kleiner...
Als ze niet direct omhoog gaan zou je kunnen overwegen een tegenbod van 'nu hier mee starten, na 6 maanden bij goed functioneren de helft van het verschil omhoog, en na 12 maanden bij volgende contract de andere helft' ?
wat zegt de tussenpersoon ervan? die weet toch van je looneis en van hun budget?
is de training-ervaring de investering in je cv waard?
lastig hoor!
Dubbeltje eerste rang zitten een beetje van dat bedrijf, maar ze zijn ook wel kleiner...
Als ze niet direct omhoog gaan zou je kunnen overwegen een tegenbod van 'nu hier mee starten, na 6 maanden bij goed functioneren de helft van het verschil omhoog, en na 12 maanden bij volgende contract de andere helft' ?
wat zegt de tussenpersoon ervan? die weet toch van je looneis en van hun budget?
is de training-ervaring de investering in je cv waard?
lastig hoor!
**Self Rescuing Princess**
- kitten
Dat heeft de tussenpersoon voorgesteld, maar daar wil hij ook al niet aan. Ja kijk, dat geeft ook geen vertrouwen he?eireann_S schreef:Als ze niet direct omhoog gaan zou je kunnen overwegen een tegenbod van 'nu hier mee starten, na 6 maanden bij goed functioneren de helft van het verschil omhoog, en na 12 maanden bij volgende contract de andere helft'?
- eireann
- Site Admin
Dan zit jij gewoon boven zijn budget... Hij zal niet meer hebben, nadeel van kleiner bedrijf...
nee zeggen voelt raar, maar tenzij je ww volgende week ophoudt zou ik doorzoeken... minder dan de ww = meer dan 30% minder!
nee zeggen voelt raar, maar tenzij je ww volgende week ophoudt zou ik doorzoeken... minder dan de ww = meer dan 30% minder!
**Self Rescuing Princess**