Verdrietig of boos? Kom maar op het troostbankje.
- JJV
Re: Verdrietig of boos? Kom maar op het troostbankje.
Wat een gedoe weer phedre... Alsof die mensen niks beters te doen hebben 

dit is dus precies wat ik bedoel met talloze voorbeelden waar het mis gaat en uituidelijk die klant de dupe is van andermans fouten... uwv is echt een ster in dit soort fouten trouwens, m's moeder was afgekeurt en ontving een paar jaar geleden ineens een dubbele uitkering, uit ervaring wist ze dat ze er achter zouden komen en dan het teveel gestorte bedrag in 1x terug zouden eisen en dus belde ze, ze kreeg gelijk (na een heeeeeeeeel lang gesprek) en het zou geregeld worden... geloof het of niet maar gedurende een jaar lang bleef ze ondanks elke maand er weer meerdere telefoontjes over te plegen een dubbele uitkering ontvangen, plotsklaps viel het kwartje alsnog en kon ze dus in 1x het teveelgestorte geld terugstorten, gelukkig was ze zo slim geweest het teveel aan geld opzij te zetten en kon ze dan ook aan hun eis voldoen... conclusie: bij het uwv zijn de mensen over het algemeen niet echt snugger en ook fouten herstellen in hun computerbestanden vinden ze blijkbaar overbodig, kosten gemaakt via de telefoon: enkele honderden euro's die dus niet vergoed werden, ook zijn er postzegelkosten gemaakt want m's moeder probeerde ook via formulieren de fout zsm hersteld te krijgen, ook naar dat geld kon ze fluiten...
maar hieruit blijkt ook mar weer hoe noodzakelijk het is om alles wat je toegezonden krijgt, zorgvuldig bewaart, zodat je aan kunt tonen wat er mis gaat, en dat je wel degelijk in je recht staat en zo. Maar ook dat je mondig bent, je niet zomaar met eerste beste argument weg laat sturen en zo of hulp daarbij durft te vragen...
- Sabrina
*knuffelt phedre* Dat is echt klote zeg... Damn, stomme bureaucratie. 't UWV is écht goed in dat soort rotacties. Ik hoop écht dat ze 't goedmaken voor je!
Sorry, ik willetnie, maar ik moet toch even ergens m'n hart luchten. Ik liep vanmiddag op Utrecht Centraal, stond met twee klasgenoten te kijken welke trein we gingen pakken, en ineens liep een man achter langs me en ging met z'n hand heel erg voelend over m'n kont, in het voorbijgaan. Vervolgens liep hij gewoon weer vrolijk verder zonder iets te zeggen, en ik was te flabbergasted om te reageren. Lang verhaal even kort maken: Ik voel me nu gewoon heel erg vies, en onveilig, en vind 't nu best wel een enge gedachte om alleen over Utrecht Centraal te moeten elke dag (naar school).
Nu vond ik dat wel even beroerd genoeg, maar toen ik het op een ander forum postte, kreeg ik als reactie dat de persoon in kwestie dergelijke dingen wekelijks meemaakt, en dat ze dacht dat 't erger was. Uiteindelijk kwam het er dus in latere posts op neer dat ik me niet aan moet stellen, dat ik niet aangerand ben en dat er veel ergere dingen zijn dus dat ik gewoon m'n bek moet houden. Like WTF?! Ik postte 't niet omdat ik mezelf het toppunt van zieligheid vind, ik postte het gewoon om m'n gal even te spuien en misschien een paar virtuele knuffels in ontvangst te nemen, maar vooral 't eerste... En dan krijg ik zo'n reactie! Ik snap er echt niets van, en heb me gigantisch moeten inhouden om die persoon niet verrot te schelden... Maar ik snap het gewoon niet. Zelfs als je iemand totaal niet mag, reageer je toch niet zo? Dan reageer je toch nog liever nÃet, dan dat je zo reageert? Toch?
Sorry, ik willetnie, maar ik moet toch even ergens m'n hart luchten. Ik liep vanmiddag op Utrecht Centraal, stond met twee klasgenoten te kijken welke trein we gingen pakken, en ineens liep een man achter langs me en ging met z'n hand heel erg voelend over m'n kont, in het voorbijgaan. Vervolgens liep hij gewoon weer vrolijk verder zonder iets te zeggen, en ik was te flabbergasted om te reageren. Lang verhaal even kort maken: Ik voel me nu gewoon heel erg vies, en onveilig, en vind 't nu best wel een enge gedachte om alleen over Utrecht Centraal te moeten elke dag (naar school).
Nu vond ik dat wel even beroerd genoeg, maar toen ik het op een ander forum postte, kreeg ik als reactie dat de persoon in kwestie dergelijke dingen wekelijks meemaakt, en dat ze dacht dat 't erger was. Uiteindelijk kwam het er dus in latere posts op neer dat ik me niet aan moet stellen, dat ik niet aangerand ben en dat er veel ergere dingen zijn dus dat ik gewoon m'n bek moet houden. Like WTF?! Ik postte 't niet omdat ik mezelf het toppunt van zieligheid vind, ik postte het gewoon om m'n gal even te spuien en misschien een paar virtuele knuffels in ontvangst te nemen, maar vooral 't eerste... En dan krijg ik zo'n reactie! Ik snap er echt niets van, en heb me gigantisch moeten inhouden om die persoon niet verrot te schelden... Maar ik snap het gewoon niet. Zelfs als je iemand totaal niet mag, reageer je toch niet zo? Dan reageer je toch nog liever nÃet, dan dat je zo reageert? Toch?

"Say you'll share with me one love, one lifetime. Say the word and I will follow you. Share each day with me, each night, each morning. Love me, that's all I ask of you" The Phantom of the Opera - All I Ask of You
tis gewoon kut dat kerels niet gewoon hun poten thuis kunnen houden. KNUFF
- tessie
- Contacteer:
Nou ja, die discussie hadden we een tijdje terug hier op het forum toch ook al... Als je ergens iets post, kan je een reactie verwachten. En dat kan ook een reactie zijn die je niet leuk vind. En als je dat niet wil, dan kan je het beter zelf niet posten ipv van anderen te verlangen dat ze dan maar niet reageren...
En eerlijk gezegd vind ik die reactie ook niet heel erg vreemd. Bot misschien ok, maar verder..
En eerlijk gezegd vind ik die reactie ook niet heel erg vreemd. Bot misschien ok, maar verder..
- tijgie{K}
Maar aan de andere kant heeft niemand het recht om zonder toestemming aan een ander te zitten, dus Sabrina's gevoel vind ik gerechtvaardigd. De een zijn ellende is de ander zijn ellende niet tenslotte.
Het internet is een blijft een vervelend medium om emoties over te brengen.
Het internet is een blijft een vervelend medium om emoties over te brengen.
All people smile in the same language.
We are angels with but one wing, and to fly we must embrace each other
Impotence: Nature's way of saying "No hard feelings".
We are angels with but one wing, and to fly we must embrace each other
Impotence: Nature's way of saying "No hard feelings".
Ik snap die reactie van die ander wel. Zulke dingen gebeuren helaas heel erg veel. Zodanig veel dat het op een gegeven moment een kwestie wordt van accepteer het maar. Dat zou natuurlijk niet zo moeten zijn.
Maar ondanks dat ik die reactie snap. Snap ik ook dat je niet op die reactie zat te wachten. Ik vind het dan ook niet alleen bot, maar ook nog eens onnodig bot.
Natuurlijk moet je wel tegen een reactie kunnen op internet en zeker op een forum. En daar horen reacties bij waar je het niet mee eens bent en niet op zit te wachten. Dan vind ik vervolgens wel dat je daar vervolgens van mag balen. Zeker als je eigenlijk getroost wilde worden.
Enig inlevingsvermogen en begrip voor elkaar is nooit verkeerd.
Maar ondanks dat ik die reactie snap. Snap ik ook dat je niet op die reactie zat te wachten. Ik vind het dan ook niet alleen bot, maar ook nog eens onnodig bot.
Natuurlijk moet je wel tegen een reactie kunnen op internet en zeker op een forum. En daar horen reacties bij waar je het niet mee eens bent en niet op zit te wachten. Dan vind ik vervolgens wel dat je daar vervolgens van mag balen. Zeker als je eigenlijk getroost wilde worden.
Enig inlevingsvermogen en begrip voor elkaar is nooit verkeerd.
- kitten
Mooi gesproken LM! 

- Sabrina
Ik zeg ook niet dat er niet zo gereageerd mag worden, ik zeg alleen dat ik die reactie niet snap. En kom op, is dat zo raar? Mag ik 't niet vreemd vinden dat ik een reactie krijg met "Stel je niet aan?". Dat anderen misschien al erger hebben meegemaakt, daar heb ik geen zak aan. Dat verandert niet het gevoel, of de angst. Het is geen vergelijkingswedstrijdje van wie heeft het erger gehad, want het is voor iedereen klote. Maar dat kan aan mij liggen.
"Say you'll share with me one love, one lifetime. Say the word and I will follow you. Share each day with me, each night, each morning. Love me, that's all I ask of you" The Phantom of the Opera - All I Ask of You
- JJV
nee, ligt niet aan jou
ik vind't ook vreemd
iemand zegt "ik voel me vervelend".. en dan reageren er heel vaak mensen met "maar ik voel me nog veeeeel erger"
"ik leef met je mee, want ik maak't ook regelmatig mee" zou zo veel prettiger zijn
maar past blijkbaar niet in onze samenleving ofzo
ik vind't ook vreemd
iemand zegt "ik voel me vervelend".. en dan reageren er heel vaak mensen met "maar ik voel me nog veeeeel erger"
"ik leef met je mee, want ik maak't ook regelmatig mee" zou zo veel prettiger zijn
~\v/~
*nog steeds erg vermoeid en alles* weekje vakantie kort veel te snel op. Gister een healing gehad en nek en schouders voelen iets beter aan, maar damn grote huilbui tot gevolg gehad.
Ik heb het gevoel dat ik veel keuzes moet maken, maar dat ik geen juiste kan maken in mijn toestand.
En waarom hou je nog steeds van iemand die je al een jaar niet meer gezien hebt?
Ik heb het gevoel dat ik veel keuzes moet maken, maar dat ik geen juiste kan maken in mijn toestand.
En waarom hou je nog steeds van iemand die je al een jaar niet meer gezien hebt?
- Sabrina
*knuffelt Gilraen^.Gilraen^ schreef:*nog steeds erg vermoeid en alles* weekje vakantie kort veel te snel op. Gister een healing gehad en nek en schouders voelen iets beter aan, maar damn grote huilbui tot gevolg gehad.
Ben blij dat 't niet aan mij ligt, en dit is ook precies mijn gedachtegang... *geeft ook JJV een knuffel*JJV schreef:nee, ligt niet aan jou
ik vind't ook vreemd
Ik zou me net hetzelfde als jou voelen sabrina. Net moest ik eerst even mijn eigen bekommeringen kwijt.
En geloof me: het kan heel erg zijn als je enkel aangeraakt wordt en niet verkracht. Het is het gevoel dat je er niets aan kon doen wat het zoo machteloos maakt, niet hoever er gegaan werd. Al zal dat gevoel wellicht nog sterker zijn als het wel verkrachting was.
En geloof me: het kan heel erg zijn als je enkel aangeraakt wordt en niet verkracht. Het is het gevoel dat je er niets aan kon doen wat het zoo machteloos maakt, niet hoever er gegaan werd. Al zal dat gevoel wellicht nog sterker zijn als het wel verkrachting was.