Brieven, gesprekken, LinkedIn? Het topic voor baanzoekenden!
Re: Brieven, gesprekken, LinkedIn? Het topic voor baanzoeken
Dille en Kamille is een franchise onderneming. Wat je kunt doen is met Dille en Kamille contact opnemen en vragen wie de zelfstandig ondernemer is en met hem/haar contact zoeken. Het is een leuke winkel en in Arnhem ging ik er vaak naar toe voor thee en leuke hebbedingen. Succes!
- Daantje
- Contacteer:
Ik heb al contact via de marketingafdeling. Naar wat ik opmaakte uit de e-mail zijn ze nog niet actief aan het werven, maar ik wel alvast een sollicitatie kan sturen. Volgens mij maak ik best wel een goede kans gezien mijn cv en arbeidsverleden. Iemand die tegen het einde van de week even een brief wilt doorlezen?
Volg mijn Transitieblog: fadinggender.nl
-
tuurlijk, stuur maar door fixer.
Overigens is dat doorlopende contract wettelijk geregeld, dus van mazzel is niet zoveel sprake. en die sollicitatie komt er wel aan, maar is mooi niet naar mijn huidige baan. ik wil er wel op vooruit proberen te gaan.
Overigens is dat doorlopende contract wettelijk geregeld, dus van mazzel is niet zoveel sprake. en die sollicitatie komt er wel aan, maar is mooi niet naar mijn huidige baan. ik wil er wel op vooruit proberen te gaan.
Was, meint ihr, will aus mir werden
.Gutes oder boses?
Therapy?
.Gutes oder boses?
Therapy?
- juffie
- Site Admin
@fixer; ik bied me ook als lezer aan.
Enne, wat gaaf voor je, ik bedoel; obvious wil je graag werken daar en dan kómt die kans ook gewoon! WoW! Moet bijna wel zo zijn joh!
Voor mij: Ik heb ook een vacature gezien waar ik toch op ga solliciteren. mja, zwanger zijn is niet echt een positieve start he op een sollicitatiegesprek?
Maar hoe dan ook, ik *ga* solliciteren...
Enne, wat gaaf voor je, ik bedoel; obvious wil je graag werken daar en dan kómt die kans ook gewoon! WoW! Moet bijna wel zo zijn joh!
Voor mij: Ik heb ook een vacature gezien waar ik toch op ga solliciteren. mja, zwanger zijn is niet echt een positieve start he op een sollicitatiegesprek?
Maar hoe dan ook, ik *ga* solliciteren...
MILF 

- Daantje
- Contacteer:
Go Juffie! Nee heb je ja kan je krijgen. Je zit toch niet op hete kolen?
Bedankt Bite en juffie! Ik stel het zeer op prijs. Het tikt overigens lekker door met Paul Rabberings Hakkuh mixjes op de koptelefoon.
Din zit tegen over me en kijkt me zo af en toe vaag aan.
Bedankt Bite en juffie! Ik stel het zeer op prijs. Het tikt overigens lekker door met Paul Rabberings Hakkuh mixjes op de koptelefoon.

- juffie
- Site Admin
Niet op hete kolen als in aflopend contract. wel op hete kolen als in: ik heb het gehad en wil eigenlijk wel weg...
Dat wilde ik al voordat ik wist dat ik zwanger was, maar ja, dat veranderde alles even natuurlijk...
Dat wilde ik al voordat ik wist dat ik zwanger was, maar ja, dat veranderde alles even natuurlijk...
MILF 

- skaoot
Succes allemaal! Gewoon ervoor gaan en proberen!
en nu naar mezelf luisteren en gewoon ervoor gaan en proberen...
en nu naar mezelf luisteren en gewoon ervoor gaan en proberen...
This heart gets stronger, this skin gets thicker, this mouth gets louder (Danko Jones)
Oh a shiny squirrel in your pants!
- skaoot
En ik ga moed verzamelen om het eens over m'n salaris te hebben. Wil meer. Vergeleken met wat ik verdiende als projectmedewerker ben ik er eigenlijk niks op vooruit gegaan met m'n nieuwe functie...

Maar blijf het moeilijk vinden te bedenken wat dan wel realistisch is om te vragen

Maar blijf het moeilijk vinden te bedenken wat dan wel realistisch is om te vragen
This heart gets stronger, this skin gets thicker, this mouth gets louder (Danko Jones)
- Daantje
- Contacteer:
Met de feedback van Juffie en Bitemarks heb ik mijn sollicitatiebrief aangepast. En inmiddels doorgemaild. Nu de vingertjes gekruisd. Want ik heb eigenlijk wel enorm heel veel zin in deze baan.
- thaliya
Vandaag kreeg ik contract opgestuurd... En heb gewoon, zonder te hoeven onderhandelen, de 1100 gekregen + nog 100 elke maand als tegemoetkoming in de huur (andere optie is -gratis- op de campus te wonen, maar dat wil ik niet) + elk jaar vliegtickets voor mij, partner en 2 kinderen naar Nederland + gratis onderwijs voor 2 kinderen.taika schreef:Ik heb toch maar gesolliciteerd op m'n oude baan hier, en niet terug naar NL.
Kan er even niets bij hebben. En hey, mijn oude baan n collega's zijn super!
Maar... nu zit ik met het volgende dilemma: de onderhandelingen. De 'nieuwe' buitenlanders krijgen allemaal een hoger salaris dan de 'oude' (zijn geen salarisschalen hier, beetje afhankelijk van het humeur van HR). Simpel gezegd: als ik was gebleven had ik bv 1000 per maand gekregen, maar de nieuwen krijgen nu 1100. Juist omdat er geen salarisschijven zijn mag je niet over je salaris praten, ook omdat wij buitenlanders ongeveer 3x zoveel verdienen als de lokalen, maar van elkaar weten we precies wie wat verdient.
Dus zal ik genoegen nemen met 1000, of de bitch uithangen en voor de 1100 gaan? En hoe kan ik dat verantwoorden? *onderhandelen haat*
Nog niks van Amsterdam gehoord...En hier kan ik 1 april beginnen...
And sometimes, when we shine, by walking with our heads held high (even when we are crawling),
we give permission for others to find their own path of erotic authenticity as well - Lee Harrington
we give permission for others to find their own path of erotic authenticity as well - Lee Harrington
- Crownless
En ik heb 17 maart een gesprek... Voor consumentenonderzoeker op oproepbasis. Het is beter dan niks, en hoera, het is veel beter dan schoonmaakwerk of een outbound callcenter. En toch... Ik wil gewoon een leuke baan in de jeugdgezondheidszorg verdorie!
Oh well, hopelijk levert aan het werk zijn meer energie op dan me thuis zitten te vervelen en denken 'ik kan niks'. En heej, als ik iets kan is het mensen benaderen (op straat) om ze vervolgens chips te laten proeven en vragen te laten beantwoorden.
Zucht. Waarom pas de 17e? Ik wil ook wel nu beginnen...
Oh well, hopelijk levert aan het werk zijn meer energie op dan me thuis zitten te vervelen en denken 'ik kan niks'. En heej, als ik iets kan is het mensen benaderen (op straat) om ze vervolgens chips te laten proeven en vragen te laten beantwoorden.
Zucht. Waarom pas de 17e? Ik wil ook wel nu beginnen...
If history repeats itself, I'm so getting a dinosaur!
- phedre
- Contacteer:
geen soll.plicht, maar daarnet zomaar opeens een heel spontane brief verstuurd... brief leek denk ik nergens op, maar hoop dat spontaniteit eraf straalt en dat enthousiasme compenseert voor het niet mezelf kunnen verkopen..
http://www.ggdhollandsnoorden.nl/GetDoc ... 3981148275
was echt heel spontaan.. ik zag die vacature en dacht.... YEAH>... dat lijkt me nu werkelijk heel gaaf om te doen... opleidingseisen waren er niet... dus huppakee... brief geschreven emeteen verstuurd... moest vandaag binnen zijn. Nu maar hopen.. duimen...
(als er nog eens zoiets is en er is meer tijd en ik heb lef verzameld, vraag ikmisschien ook wel eens om m te checken....)
http://www.ggdhollandsnoorden.nl/GetDoc ... 3981148275
was echt heel spontaan.. ik zag die vacature en dacht.... YEAH>... dat lijkt me nu werkelijk heel gaaf om te doen... opleidingseisen waren er niet... dus huppakee... brief geschreven emeteen verstuurd... moest vandaag binnen zijn. Nu maar hopen.. duimen...
(als er nog eens zoiets is en er is meer tijd en ik heb lef verzameld, vraag ikmisschien ook wel eens om m te checken....)
Het voordeel van slechte tijden is dat er altijd iets positiefs is om naar uit te kijken
Top phedre! En ik ga voor je duimen!
Woensdag een sollicitatiegesprek in Heerenveen n.a.v. een kleine oproep op LinkedIn. Geen idee wat het allemaal precies is maar 'administratieve duizendpoot' zal de lading wel dekken
. Voor het eerst ben ik nerveus en denk ik 'jaaahhh als het wat word, dan moet ik snel mijn huis verkopen, verhuizen, enzo verder binnen een maand'. En natuurlijk mijn baan opzeggen *slik*. En vrijdag ga ik een week op vakantie. Dus ehhh, het kriebelt enorm en kan best zijn dat het niets is en we weer aan de bak moeten.
Woensdag een sollicitatiegesprek in Heerenveen n.a.v. een kleine oproep op LinkedIn. Geen idee wat het allemaal precies is maar 'administratieve duizendpoot' zal de lading wel dekken

- eireann
- Site Admin
Hmm, of ik toch niet bij dit bedrijf op een soortgelijke functie wil reageren...
Baas: betaald goed, is veilig groot bedrijf,
functie: mogelijk net zo saai als deze
reisafstand: nog steeds anderhalfuur enkele reis (wel volledig vergoed)
Collega's: leuk.
M'n gevoel neigt naar Nee, m'n verstand naar ja.
want als je me vraagt wat ik dan anders wil, weet ik het ook niet, kom waarschijnlijk toch weer in een zelfde soort positie terecht als ik naar ander bedrijf ga. Dichter in de buurt zou wel leuk zijn natuurlijk, maar misschien minder functies die mijn salaris betalen...
lastig.
Baas: betaald goed, is veilig groot bedrijf,
functie: mogelijk net zo saai als deze
reisafstand: nog steeds anderhalfuur enkele reis (wel volledig vergoed)
Collega's: leuk.
M'n gevoel neigt naar Nee, m'n verstand naar ja.
want als je me vraagt wat ik dan anders wil, weet ik het ook niet, kom waarschijnlijk toch weer in een zelfde soort positie terecht als ik naar ander bedrijf ga. Dichter in de buurt zou wel leuk zijn natuurlijk, maar misschien minder functies die mijn salaris betalen...
lastig.
**Self Rescuing Princess**
- Voleuse
Hoe zit het met doorgroeimogelijkheden? Misschien begin je net zo saai maar als er wel mogelijkehden zijn om te groeien kan dat later anders zijn...
I need you to press me down before my body flies away from me ~ Tune yards, Powa