Jeejtje, Tweejtje & Threejtje

OT = Off Topic. Alles wat niets met BDSM te maken heeft dus...
Plaats reactie
phedre
Contacteer:

Re: Het WS-babytopic

Bericht door phedre »

oh juffie.. ik heb ook niets tegen kindjes buiten laten slapen of zo hoor, ook niet als het koud is. Zoals ik al zei,.. mijn meiden sliepen ook buiten met vorst, als het zonnetje maar scheen en zomerdag nog vaker, en idd.. ook als ik binnen was was vouwen of dat soort dingen hoor, daar heb ik helemaal echt totaal niks op tegen,.. juist niet.. heerlijk!! Maar ik vind zo'n huisje idd net een veredeld konijnenhok, sorry. Ik zou dus idd kiezen voor een campingbedje of zoiets.
Het voordeel van slechte tijden is dat er altijd iets positiefs is om naar uit te kijken
Crownless

Bericht door Crownless »

Ik vind het ook wel een grappig idee. Wel net een konijnenhok, maar heej, ik zou het zelf ideaal vinden als rustruimte bij een sauna. Een volwassen uitvoering dan. :P

Vind het in de tekst wel vreemd dat ze waarschuwen om je baby uit het zicht te zetten wegens 'mensen met akelige gedachten'. Like... Uhm.. Wtf?

Maarre, baby-onterend, neuh. Sinds Bryan een box zag en riep 'kijk, een babykooi!', kan ik wel wat hebben. ;)

Plus, je kunt zowel Jeejtje als hondje even onbeheerd buiten laten zonder bang te hoeven zijn dat t beestje in het campingbedje/box/winkelwagen springt. En bescherming tegen muggen voor baby... Ik zie een win!
If history repeats itself, I'm so getting a dinosaur!
juffie
Site Admin

Bericht door juffie »

De reden dat het op een knijnehok ( :P ) lijkt is ook omdat die zijn ontworpen om zo veel mogelijk regen en wind buiten te houden, dus eigenlijk is het best logisch dat ze dat ontwerp hebben gebruikt.

En idd, hondje en baby kunnen tegelijk buiten zijn, kat van de buren kan er niet inspringen (want daar zie ik nog meer 'gevaar' in dan onze hond), het lijkt me ook WIN!

Zelf bouwen is ook een optie, bouwtekeningen zijn te vinden op internet. Aanschaffen is namelijk best duur. Nou ja, we hebben nog even natuurlijk. :)

Edit: En inderdaad, een volwassenuitvoering lijkt me ook heerlijk!
MILF :grin_ani:
dbj

Bericht door dbj »

juffie schreef:Edit: En inderdaad, een volwassenuitvoering lijkt me ook heerlijk!
Kan toch niet al te moelijk zijn lijkt me, een kwestie van de maten aanpassen :icon_biggrin:
Zal dan wel eerst moeten verhuizen naar een huis + tuin...
Dan zal zo'n veredeld knijnehok ook door mij te gebruiken zijn, als ik dat zou willen ;)
tessie
Contacteer:

Bericht door tessie »

Ik heb er geen ervaring mee, maar vind het ook wel wat hebben hoor. Er zijn ook wel kdv's die die dingen gebruiken. En het lijkt me idd een stuk veiliger dan je baby zo in de wagenbak of in een campingbedje buiten te zetten, en een stuk warmer en beter beschermd ook.
kitten

Bericht door kitten »

Oei. Ik vind het niks. :nooo: Ik vind het meer een weergave van "als er bruids- of baby- voor staat kost het 3x zo duur en heb je 5 maanden levertijd" plús totaal redundant. In de wandelwagen staan ze ook heel stabiel en met de kap omhoog en evt een parasolletje staan ze uit de win/zon. Je zegt dat dit ding handig buiten kan blijven staan en een wandelwagen niet, dan neem ik aan dat je bedoelt als je hem niet gebruikt. Wel, die wandelwagen heb je toch al, dus dat die niet buiten kan blijven staan als hij niet gebruikt wordt, dat geldt sowieso, of je nu zo'n hokje hebt of niet. Als zo'n hokje buiten blijft staan 's nachts, raakt het verweerd en vochtig van binnen. Dus ga je hem toch binnen moeten slepen in de schuur oid.
juffie
Site Admin

Bericht door juffie »

Nee, ik bedoel dat een kindje met lichte regen wel in een babyhuisje kan blijven slapen buiten, maar in een wagen niet. En natuurlijk worden dingen klam 's nachts, daarom haal je ook iedere avond het matrasje e.d. eruit. Het beddengoed blijft dan wel goed droog en dus warmer.
kitten

Bericht door kitten »

En wat is er het probleem van om het dutje in die lichte regen binnen te doen? Ik denk dat kinderen niet genoeg buitenlucht krijgen, omdat ouders niet genoeg naar buiten gaan. Daar helpt zo'n huisje niet aan, dat moet je als ouders gewoon zelf doen.
puppie

Bericht door puppie »

Wat is er mis met een raam open op de slaapkamer?!
Een kindje buiten laten slapen in de regen vind ik eerlijk gezegd nogal... uhh... apart :confused:
Ik vind het overigens ook niks. Zie er geen meerwaarde aan dan aan een wagenbak, sorry :lol:
kitten

Bericht door kitten »

Te huur voor 15 euro per maand, Nou, dan zou ik zeggen: huur er eentje en kijk of je het wat vindt in de praktijk. :) 15 euro is geen baby man overboord als het niks blijkt. :)
juffie
Site Admin

Bericht door juffie »

Er is geen probleem kitten, dat zeg ik toch ook niet? Het is en blijft Nederland, ik kan me zo goed voorstellen dat een kindje buiten begint te slapen, al dan niet in de wagen en dat het dan gaat regenen. Maar ik vind het wel jammer dat je dit op zo'n toon zegt, geloof niet dat het ergens voor nodig is.

@ puppie: Neuh, dat mag ook hoor, jullie mogen je mening hebben, niks mis mee.

Ik heb hier gewoon een erg goed gevoel bij, het is misschien wat controversieel, alhoewel men op het Groningse platteland niet beter weet.
Ben dan ook benieuwd of Lotus hier bijvoorbeeld ervaring mee heeft.
juffie
Site Admin

Bericht door juffie »

@kitten: Dat huren leek me ook een goede optie, kunnen we altijd nog aanschaffen als het bevalt. En trouwens fijn, die post is een stuk aardiger en positiever van toon. :)
phedre
Contacteer:

Bericht door phedre »

kinderwagen rijd je zo naar binnen als het begint te regenen.. hoef je kindje niet eens voor wakker te maken. En met beschermkap over wagen kan het bij lichte regen net zo goed buiten blijven staan. Ik denk ook dat wagen makkelijker verplaatsbaar is als zonnetje of juist schaduwlijn verschuift bijvoorbeeld...en makkelijker draaibaar, naar het zonnetje toe, of er juist vanaf.. net wat je wilt.

Maar goed.... jouw kindje:) jouw keuze:) en als jij het leuk vindt, moet je het idd gewoon doen:)
misschien ben ik wel gewoon oud zo ondertussen... :)
Het voordeel van slechte tijden is dat er altijd iets positiefs is om naar uit te kijken
kitten

Bericht door kitten »

LOL phedre, dit was voor het eerst dat ik bij mezelf dacht: sjonge, "dat hadden ze IN MIJN TIJD niet." :jjv: :schater:
juffie
Site Admin

Bericht door juffie »

Ik denk dat het qua frisse lucht in een huis waar goed geventileerd en niet gerookt wordt wel aardig goed zit. En dat dus een babyhuisje niet 'noodzakelijk' is. Maar, als je kindje meerdere dagen naar een kdv gaat, dan kan dat wél een probleem worden. Ik heb zelf op een kdv gewerkt, en daar was de ventilatie soms bar slecht te noemen. En als er dan kindjes verkouden of ziek waren, waren ze dat binnen no time allemaal. Ik wil zeker niet beweren dat een kindje door buiten slapen *dus* niet meer ziek wordt, maar ik denk dat met 10 kindjes op een slaapzaal met minimale ventilatie de kwaliteit een stuk beroerder is dan buiten.

@kitten en phedre: LOL, het stamt juist uit de 2e helft van de vorige eeuw, dus ze waren er ook in jullie tijd. (Toen al! :P ) maar alleen veel minder bekend buiten Groningen. :)
De laatste jaren beginnen ze weer aan bekendheid en gebruikers te winnen doordat ze weer zijn herontdekt door kdv's.
Plaats reactie