Jeejtje, Tweejtje & Threejtje

OT = Off Topic. Alles wat niets met BDSM te maken heeft dus...
Plaats reactie
juffie
Site Admin

Re: Het WS-babytopic

Bericht door juffie »

Even een vraag aan de ervaren moeders...

Zou het helpen qua voorkomen knip/scheur om van te voren de vagina en de vaginaranden wat op te rekken door fisten enzo? Of eventueel een opblaasdildo gebruiken? Kijk, wat nodig is, is nodig, maar ik zit nu niet bepaald op knippen of rupturen te wachten... Dus voorkomen: GRAAG!
MILF :grin_ani:
Ravelijne

Bericht door Ravelijne »

Yep! (Ha, deze weet ik, als niet moeder en nog nooit zwanger geweest! :mrgreen: ) "Perineale massage" is in andere culturen iets wat van moeder op dochter overgedragen wordt en in de VS kun je met je partner een cursus volgen. Ik meen dat ik er voor het eerst over gelezen heb in 'Veilig Zwanger' (ooit gelezen toen plots bijna iedereen in mijn omgeving zwanger was). Ik zie ook veel hits in het Engels als je googled op perineal massage. Inclusief research wat bevestigd dat vrouwen minder snel een knip of inscheuren meemaken als ze zich op deze manier voorbereiden.
kitten

Bericht door kitten »

Ja dat helpt! Het heeft zelfs een meer romantische naam (nou ja... beetje minder pervers) dan fisten: perineum masseren. Maar ik zie dat Ravelijne me al voor is daarmee. Zeker doen!! Ik was er toen te preuts voor, maar ben 100% overtuigd dat dat werkt!

Over voorzichtiger als je er minder hebt: klopt wel. Niet omdat mijn 3e me minder aan het hart zou gaan dan de eerste twee, maar omdat je gewoon relaxter wordt. Onvoorzichtiger? Mja mss wel. Bij de eerste vergaat je wereld zowat als ze dr koppie stoot, bij de derde denk je: kusje erop, gaat toch wel over. Bij mijn eerste heb ik alles gelezen wat los en vast zat over vaccinaties, bij de derde denk je: mwah, de eerste 2 hebben dat ook overleefd. Bij de eerste deed ik nog stopcontactdopjes in de stopcontacten. Bij de tweede was ik het beu dat ze steeds met de stofzuigerstekker mee eruit gingen en bij de derde had ik er misschien nog 3 in het hele huis... op ongebruikte stopcontacten. Je wordt er gewoon relaxter en makkelijker in. Bovendien heb je de tijd gewoon niet om net zo bezorgd te zijn, want er zijn er nog meer om je bezorgd om te maken.

Dus dat de gezinnen kleiner zijn, is wel degelijk van invloed op hoe voorzichtig we zijn met ons grut, maar niet omdat het minder pijn doet om er eentje te verliezen.
phedre
Contacteer:

Bericht door phedre »

Toen ik op mijn 3e jaar in de sloot lag, zonder dat ik kon zwemmen en men dus bezig was om mij er uit te halen..riep iemand in het publiek dat het niet zo erg was als men te laat was, want mijn moeder hield er toch nog drie over... Ik kan je verzekeren.. dat alle omstanders zo ongeveer nodig waren om mijn moeder bij dat mens vandaan te houden hoor!!! Het is vanzelf beetje belachelijk om te stellen dat je er wel een kunt missen omdat je er nog een paar overhoudt.

Wat wel zo is.. is dat je misschien makkelijker, minder angstig, minder voorzichtig wordt, omdat je ervaart, leert dat ongelukjes niet te voorkomen zijn en dat het ook allemaal zo'n vaart niet loopt. Dit makkelijker worden heeft volgens mij helemaal niets te maken met feit dat je die ene wel makkelijker kunt missen als je er toch nog paar over houdt.
Het voordeel van slechte tijden is dat er altijd iets positiefs is om naar uit te kijken
kitten

Bericht door kitten »

*schudt hand met phedre* Precies!
puppie

Bericht door puppie »

juffie schreef:Even een vraag aan de ervaren moeders...

Zou het helpen qua voorkomen knip/scheur om van te voren de vagina en de vaginaranden wat op te rekken door fisten enzo? Of eventueel een opblaasdildo gebruiken? Kijk, wat nodig is, is nodig, maar ik zit nu niet bepaald op knippen of rupturen te wachten... Dus voorkomen: GRAAG!
Bij de cursus die wij toen gedaan hebben (waar we het in de trein over hadden) die vertelde dat perineum massage nog wel baat kan hebben.
Ze verkopen zelfs speciale olie van weleda ;-)
Maar volgens mij heeft scheuren en knippen vooral vaak te maken met de snelheid waarmee een bevalling gaat en de ligging van de baby.
gerrie

Bericht door gerrie »

Ik sluit me aan bij puppie: snelheid van de bevalling en ligging van de baby... en grootte van het hoofdje.
Oh en heb je strakke spieren... Bij de eerste was dat de reden voor een knip...

Die je, als je in het ziekenhuis bevalt, niet voelt, omdat ze je netjes verdoven.
(Tenminste, 18 jaar geleden)
phedre
Contacteer:

Bericht door phedre »

@ kitten.. thanks:) zie dat jij eigenlijk al hetzelfde had gezegd idd:)
Het voordeel van slechte tijden is dat er altijd iets positiefs is om naar uit te kijken
Gilraen^

Bericht door Gilraen^ »

Ik dacht dat het sowieso geknipt of gescheurd werd. Kan het zonder schade daarbeneden zeg maar? :oops:
Dat is een van mijn ergste schrikken van bevallen, dat het daar nogal helemaal verandert.
colet

Bericht door colet »

Wat wil je gille? Geruststelling of de waarheid? Of ertussenin? :insert groene monster:
Ik dacht lang dat iedereen min of meer veranderde, dat las ik ook in boeken. Dat je rondere vormen krijgt enzo. Daarbij kan je huid gaan scheuren (striae), zwangerschapsmaskers, idd litteken van de hechtingen in een schaamlip ....nog meer??? :insert weer gronee monster:
Dat kán! Het hoeft helemaal niet!
Ik ken mensen die bevallen en na drie dagen alweer in hun korte minirok in de tuin zitten. (oei...minirok is natuurlijk altijd kort :S)en nergens een spoortje zwangerschap hebben zitten!
er zijn mensen die na borstvoeding minder borst overhouden, zelf vreesde ik ooit het ergste, maar zie mij...ik ben erop vooruit gegaan.

Dat scheuren of inknippen hoeft helemaal niet hoor Gille! Is zo afhankelijk van heleboel factoren. Ik lees net zelfs over perineum massage. Damn, te vroeg kids gekregen, dat had ik graag gedaan.
En als het je troost..ik wilde ooit zo gtraag moeder worden, eenmaal zwanger dacht ik ineens: "help< nu moet ik ook bevallen en hoe ga ik dat doen?" Het gaat bijna vanzelf ;) Je geeft je over aan wat je voelt en terug kun je toch niet meer.
Dat knippen en scheuren klinkt nu eng, maar eenmaal bezig met bevallen kan het je geen donder meer schelen. Tenminste dat zeggen de meesten.
Overigens (pas op, valt onder TMI) ben ik bij eerste geknipt en tweede ingescheurd. En zelf zie ik er niks van, maar blijkt het wel een duidelijk stukje littekenweefsel en merk ik het alleen heel soms bij fisten oid, wat mij dus niet weerhoudt van welke activiteit dan ook ;)

Mijn collega vroeg mij pas of ze het zou doen, kinderen. Ze vroeg aan mij of het nou echt leuk was.
Weet je, bevallen is een drama, zwangerschappen laten hun streperige sporen na op je lichaam, eenmaal geboren houden ze je 's nachts wakker, loop je maanden met wallen onder je ogen, heb je nauwelijks meer seks omdat je zo moe bent, gaan je borsten lekken,......maar dat alles weegt niet op tegen dat ene wonder, je eigen kind. Doen! :)
colet

Bericht door colet »

Ohja, gerrie....ik ben niet verdoofd hoor in ziekenhuis. Zal dus ook wel aan lokaal beleid liggen. Net zoals de arme vrouw (ik!) laten beavllen en dan zeggen: oei dat hebben we slecht ingeschat, dat had een keizersnede moeten worden.":oops:
Ik slik nu een : "hadden ze maar..." in.
tessie
Contacteer:

Bericht door tessie »

Bij Erwt1 kreeg ik ook een knip, omdat het te lang duurde en moest met de vacuumpomp enzo, en dan doen ze vaak gelijk ook een knip daarbij. Had me er vantevoren ook zoooo ontzettend druk over gemaakt, maar tegen die tijd had ik zoiets van: je gaat je gang maar hoor, doe maar wat nodig is, I couldn't care less. Echt, op zo'n moment is dat het laatste waar je je druk over maakt. Was trouwens ook zonder verdoving gedaan, en ja, je voelde het wel, maar vond het echt niet zo shocking hoor. Herstel erna was wel wat vervelend ja, hechtingen daar, ja, dat is gewoon niet zo fijn. Maar is allemaal weer goedgekomen.
Bij Erwt2 geen knip en geen scheur. Erg fijn, herstel ging ook sneller en had al snel nergens meer last van.

Na de bevalling van Erwt1 vond ik het wel tegenvallen. Had er nooit zo bij stil gestaan dat je na de bevalling ook nog allerlei ongemakken had. Daar was ik graag wat meer voorbereid op geweest. Ik dacht, dan ben je bevallen, en dan is dat gewoon klaar. Niet meer zwanger, dan voel je je gewoon weer zoals voorheen. Maar ja, das nie zo dus.
juffie
Site Admin

Bericht door juffie »

Ik heb dit topic op viva deels met afgrijzen maar ook zeker met tranen over mijn wangen van het lachen zitten lezen.

Dat zijn nog eens dingen die ze je niet vertellen van te voren! Edit: wat tessie zegt dus!

Het is wel echt TOOOOOOOOOOOOOOOOOMI, dus lezen op eigen risico! :mrgreen:
juffie
Site Admin

Bericht door juffie »

Oh mijn god, die hormonen... :mrgreen:

Ik zit zaterdagavond bovengenoemd topic op viva te lezen, en ik kom helemaal niet meer bij. Slappe lach, tranen over mijn wangen van het lachen. Jerry ligt naast me in bed en probeert te slapen. Die zegt op een gegeven moment enigszins geërgerd: 'Wat lach je nou steeds?' Dus ik geen een voorbeeld uit dat topic en hij ziet er de humor niet zo van in, wel grappig, maar niet slappe lach grappig.

Dus ik zeg: 'Nou ja, ik heb gewoon schik, dat geeft toch niet?'
Hij zegt: 'Nee, maar het is wel irritant, ik kan niet slapen.'

Op slag slaan mijn lachtranen om in janktranen en voel ik me Zwaar Verdrietig! Zegt Jerry nog: 'Maar goed, je kunt beter lachtranen dan janktranen hebben.'
Dus ik: 'Maar nu jank ik wel! Want jij vind me irritant!!! (Boehoeee en pruillip enzo)'
Toen lag Jerry dus in een deuk! En ging ik nog harder janken. En toen door mijn tranen heen lachen want toen besefte ik me hoe achterlijk dit was. :mrgreen:
tessie
Contacteer:

Bericht door tessie »

Nou het is echt wel heel goed om dat soort dingen te lezen hoor. Zolang je er een beetje relaxed onder kan blijven natuurlijk. Het hoeft jou niet allemaal te gebeuren, iedereen vertelt dan natuurlijk ook gelijk de horrorverhalen. Maar het is wel fijn om te weten, dan is het niet zo'n tegenvaller.
Plaats reactie