Bedankt voor de inlichtingen. Dat ze zich op studenten richten had ik wel verwacht, maar voor reputatie...euh...daarop vertrouw ik liever op externe bronnen (ik heb nog niet veel uitzendbureaus geweten die op hun website uitpakten met hun reputatie van ontbrekende contracten, slechte service, foute inlichtingen over belastingen of werktijden die niet bleken te kloppen

).
Ik heb inmiddels een mailtje teruggestuurd met de vraag of de functie inderdaad over vast werk gaat. We zien wel wat ervan komt.
@mej.s: ik ken Arnhem (een erg mooie stad, trouwens

). Een huis huren is, voor zover ik begrijp, nergens gemakkelijk. Ik probeer het niet te minimaliseren, maar wat mij betreft is dit een zorg voor later.
Met die perfecte functies...ik ken ze. Mijn strategie is "100% je best doen op het gesprek...maar er nadien niet op vertrouwen dat 't wat gaat worden". Het klinkt misschien wat cynisch, maar die houding heb je nodig om niet gefrustreerd te worden. Zo had mijn gesprek van woensdag volgend fragment:
detacheerder: hoeveel wil je verdienen?
ik: ik heb geen speciale wensen voor mijn loon.
detacheerder: dat begrijpen we. Hoeveel verdien je nu?
ik: <bedrag>.
detacheerder: *noteert* netto of bruto?
ik: netto. ik weet niet hoeveel ik bruto heb.
detacheerder: en maaltijdcheques?
ik: ja.
detacheerder: van hoeveel?
ik: 6 euro het stuk. maar dat hoeft voor mij niet, hoor.
detacheerder: *noteert* nee. dat weten we. maar we gaan gewoon mee met wat de klant aanbiedt. Dit is puur om een idee te krijgen.
ik: ah. ok.
detacheerder: verder nog iets?
ik: Euh...vervoerskosten. Maar dat is hier niet van toepassing.
(de nieuwe job ligt op nog geen half uur met de fiets van mijn deur)
detacheerder: en verzekering?
ik: ...ik geloof van wel. Nooit gebruik van gemaakt.
detacheerder: dat is alles?
ik: ja. Maar nogmaals: voor mij is mijn loon niet het belangrijkste punt.
detacheerder: ja. Maar zoals we net zeiden: het is de klant die het loon bepaalt. Wij gaan er niet boven of onder bieden.
ik: ok.
Tja...dan is het wel even jammer dat je nadien een mail krijgt waarin twee reden zijn waarom je niet meegenomen wordt naar de volgende selectie. Dat ze niet denken dat je geschikt bent voor werken in shiften is één ding (blijkbaar is alle dagen om 5u opstaan geen indicatie). Maar dat de "loonsvoorwaarden" genoemd werden...tja, dan is het even moeilijk om je humeur niet te laten bederven.
(terwijl het net een enorm goede mail was: een snelle reactie die ook nog eens duidelijk en geen standaardwerk is...dat is eigenlijk enorm zeldzaam

).