Brieven, gesprekken, LinkedIn? Het topic voor baanzoekenden!
- kitten
Re: Brieven, gesprekken, LinkedIn? Het topic voor baanzoeken
Go juffie!! *mee leeft*
Laat deze kans niet schieten om een opmerking die misschien helemaal voor niks was hoor! Dit wilde je zo ontzettend graag, deze baan. Go for it!
Laat deze kans niet schieten om een opmerking die misschien helemaal voor niks was hoor! Dit wilde je zo ontzettend graag, deze baan. Go for it!
- eireann
- Site Admin
Hoe ging het juffie? heb je je een beetje kunnen concentreren?
**Self Rescuing Princess**
- juffie
- Site Admin
Jep, ging best wel aardig. Zat wat tijd tussen echo en gesprek, dus geprobeerd wat te relaxen. Alleen toen ze op het laatst heel belangstellend naar mijn zwangerschap vroegen, kreeg ik het moeilijk.
Verder was het een goed gesprek, ik heb er een goed gevoel over. Ik weet niet wanneer ze het laten weten. Ik hoop vandaag of morgen... Ben erg benieuwd...
Verder was het een goed gesprek, ik heb er een goed gevoel over. Ik weet niet wanneer ze het laten weten. Ik hoop vandaag of morgen... Ben erg benieuwd...

MILF 

- eireann
- Site Admin
Goed gedaan! *trots*
Vanavond voetjes op de bank en warme choco van Jerry? Lijkt me goed plan!
Vanavond voetjes op de bank en warme choco van Jerry? Lijkt me goed plan!
- juffie
- Site Admin
Guess what? Ik kreeg net een huge beker warme choco van hem. 
Goeie ideeën heb jij, anne. Nog meer leuke ideeën? Wie weet wat er dan gebeurt...

Goeie ideeën heb jij, anne. Nog meer leuke ideeën? Wie weet wat er dan gebeurt...

MILF 

- Voleuse
*krijgt meteen heel vieze ideeën
*

I need you to press me down before my body flies away from me ~ Tune yards, Powa
Oké...ik kom hier even melden dat eerste gedachtes verkeerd kunnen zijn.
Ik had vandaag namelijk een gesprek bij een uitzendkantoor. Die belden me vorige week (net toen ik op weg was naar een andere sollicitatie) om eens af te spreken. Mijn ervaringen met dit soort drive-by telefoontjes is niet zo fantastisch (ik had deze middag nog een English dude aan de lijn met een aanbieding "somewhere in the Netherlands"...alleen had hij op mijn online CV bij overige skills het woordje "Visual Basic.net" gezien en had letterlijk al het andere genegeerd). Dat ik vandaag ook te horen kreeg dat de aanbieding waarvoor ik vorige week 2 gesprekken gevoerd heb is afgesprongen (
) maakte dat ik niet zoveel zin had om te gaan. Ook al omdat ik wel heb meegemaakt dat zo'n gesprek eerder gevoerd wordt om profielen te werven en omdat diegene aan de andere kant van de tafel nu eenmaal per gesprek betaald wordt.
Maar zoals ik zei: eerste gedachtes kunnen verkeerd zijn. Het begon wel vrij standaard...hoewel: het is niet de eerste keer dat ik een psychotechnische test heb moeten afleggen, maar al te vaak komt het niet voor. Maar het gesprek daarna wel: wat is je huidige baan, beschrijf dit en dit punt van je CV eens, wat voor persoonlijkheid heb je, bla die bla...
Ik had best een leuke interviewer (euh...ik hou wel van Aziatische types
) waar ik best goed mee kon babbelen. Toch was ik ook verbaasd dat aan het eind van mijn persoonlijkheidsvoorstelling, ze inderdaad afkwam met een aantal openstaande vacatures. En niet in de abstracte zin van "we hebben wel potentiële partners waarbij enige opportuniteiten mogelijk zijn", maar met een daadwerkelijke map waarin dus werkelijk stond wie de klanten waren en wat voor job ze hadden.
En dus niet één, maar een stuk of vier, vijf. Allemaal advertenties waar ik direct mijn CV en motivatiebrief naartoe gestuurd zou hebben omdat het perfect aansloot bij wat ik zocht. Het is dat ik toen al helemaal in mijn professionele rol zat, anders zou ik echt verbaasd geweest zijn.
...Wat me er trouwens aan doet denken...
*stuurt gelijk mijn meest recente exemplaar van de handel...(
) van mijn CV in*
@juffie: nou...ik weet niet van anne, maar IK heb wel nog meer leuke ideeën.
Ik denk alleen dat ze niet erg zwangerschaps-proof zijn. 
Ik had vandaag namelijk een gesprek bij een uitzendkantoor. Die belden me vorige week (net toen ik op weg was naar een andere sollicitatie) om eens af te spreken. Mijn ervaringen met dit soort drive-by telefoontjes is niet zo fantastisch (ik had deze middag nog een English dude aan de lijn met een aanbieding "somewhere in the Netherlands"...alleen had hij op mijn online CV bij overige skills het woordje "Visual Basic.net" gezien en had letterlijk al het andere genegeerd). Dat ik vandaag ook te horen kreeg dat de aanbieding waarvoor ik vorige week 2 gesprekken gevoerd heb is afgesprongen (

Maar zoals ik zei: eerste gedachtes kunnen verkeerd zijn. Het begon wel vrij standaard...hoewel: het is niet de eerste keer dat ik een psychotechnische test heb moeten afleggen, maar al te vaak komt het niet voor. Maar het gesprek daarna wel: wat is je huidige baan, beschrijf dit en dit punt van je CV eens, wat voor persoonlijkheid heb je, bla die bla...
Ik had best een leuke interviewer (euh...ik hou wel van Aziatische types

En dus niet één, maar een stuk of vier, vijf. Allemaal advertenties waar ik direct mijn CV en motivatiebrief naartoe gestuurd zou hebben omdat het perfect aansloot bij wat ik zocht. Het is dat ik toen al helemaal in mijn professionele rol zat, anders zou ik echt verbaasd geweest zijn.
...Wat me er trouwens aan doet denken...
*stuurt gelijk mijn meest recente exemplaar van de handel...(

@juffie: nou...ik weet niet van anne, maar IK heb wel nog meer leuke ideeën.

- Daantje
- Contacteer:
Kan ik nog iemand vragen om een sollicitatiebrief te proeflezen?
Volg mijn Transitieblog: fadinggender.nl
- Voleuse
Ik wil wel hoor fix. Stuur me maar PM.
I need you to press me down before my body flies away from me ~ Tune yards, Powa
- juffie
- Site Admin
Telefoontje gehad, ik ben het niet geworden...
Maar... de andere kandidaat ook niet. En de reden van mijn afwijzing was 'mijn onzekere situatie op privégebied op het moment'. Kortom, de zwangerschap was de hoofdreden, het lag niet aan mij persoonlijk of professioneel.
Ze gaan de vacature nu intern oplossen en in het najaar opnieuw werven en daarbij werd gevraagd of ze mijn sollicitatie in portefeuille mochten houden en me opnieuw mochten benaderen. En ik mag aangeven wanneer mijn zwangerschapsverlof eindigt.
Er was 1 ding waar ze nog wel op door wilden praten, maar zoals de man al zei: 'Nobody's perfect'.
Dus, meh, ik heb niet de zekerheid van een andere baan, en deze had me echt super geleken, maar ik ben ook niet volledig afgewezen en al helemaal niet op een gebied waar ik weinig aan kan doen. En laten we eerlijk zijn, zwanger solliciteren was een long shot.
Dus jammer, een afwijzing voor het moment maar nog niet definitief. En dat geeft de burger toch moed.
Maar... de andere kandidaat ook niet. En de reden van mijn afwijzing was 'mijn onzekere situatie op privégebied op het moment'. Kortom, de zwangerschap was de hoofdreden, het lag niet aan mij persoonlijk of professioneel.
Ze gaan de vacature nu intern oplossen en in het najaar opnieuw werven en daarbij werd gevraagd of ze mijn sollicitatie in portefeuille mochten houden en me opnieuw mochten benaderen. En ik mag aangeven wanneer mijn zwangerschapsverlof eindigt.
Er was 1 ding waar ze nog wel op door wilden praten, maar zoals de man al zei: 'Nobody's perfect'.
Dus, meh, ik heb niet de zekerheid van een andere baan, en deze had me echt super geleken, maar ik ben ook niet volledig afgewezen en al helemaal niet op een gebied waar ik weinig aan kan doen. En laten we eerlijk zijn, zwanger solliciteren was een long shot.
Dus jammer, een afwijzing voor het moment maar nog niet definitief. En dat geeft de burger toch moed.

MILF 

- eireann
- Site Admin
Dat is wel een positieve afwijzing ja!
En als ze weer beginnen met werven ben jij er klaar voor!
En als ze weer beginnen met werven ben jij er klaar voor!
pfff
ik moet deze week beslissen
ik coordineer een tussenschoolse van ongeveer 400 kinderen en 55 vrijwilligers en 3 coordinatoren op de pay roll
nu ben ik gevraagd voor nog een basisschool zelfde aantal kinderen
helft vrijwilligers ... het draait redelijk dus ik moet eigenlijk alleen bedrijf opzetten
3 scholen aansluiten (er zit ook nog een dependance waar ik nu al zit waar deze 2 scholen samen zitten)
tegelijkertijd pfffffff wordt ik gevraagd door de directie of ik nu toch niet echt de pabo af wil maken
met een hoop dispensatie ..
ik sta soms al voor de klas om in te springen bij zieke leraren ..
tsja wat to do ?????
eigen bedrijf ?
of opleiding ?
alles tegelijk kan ik echt niet al ben ik een duizendpoot dammnnn

ik moet deze week beslissen
ik coordineer een tussenschoolse van ongeveer 400 kinderen en 55 vrijwilligers en 3 coordinatoren op de pay roll
nu ben ik gevraagd voor nog een basisschool zelfde aantal kinderen
helft vrijwilligers ... het draait redelijk dus ik moet eigenlijk alleen bedrijf opzetten
3 scholen aansluiten (er zit ook nog een dependance waar ik nu al zit waar deze 2 scholen samen zitten)
tegelijkertijd pfffffff wordt ik gevraagd door de directie of ik nu toch niet echt de pabo af wil maken
met een hoop dispensatie ..
ik sta soms al voor de klas om in te springen bij zieke leraren ..
tsja wat to do ?????
eigen bedrijf ?
of opleiding ?
alles tegelijk kan ik echt niet al ben ik een duizendpoot dammnnn

- kitten
En toch maakt het me boos. Je mag niet afgewezen worden op grond van je zwangerschap. Poep.
pcies kit !
dat vind ik ook !~
dat vind ik ook !~
3nd kitten en oeps, dat is geen reden om je af te wijzen.. dat mag volgens mij ook niet
en morgen bellen ze me om een echte afspraak te maken voor volgende week. AAAAh de eerste baan waar ik op solliciteer en zij zijn meteen zo enthousiast
en morgen bellen ze me om een echte afspraak te maken voor volgende week. AAAAh de eerste baan waar ik op solliciteer en zij zijn meteen zo enthousiast