Brieven, gesprekken, LinkedIn? Het topic voor baanzoekenden!
Re: Brieven, gesprekken, LinkedIn? Het topic voor baanzoeken
Ik lijk alles onder controle te hebben. Maar dat is ook maar schijn hoor. Na ruim 20 brieven en dan tel ik de reacties via een uitzender niet mee, heb ik nog steeds niets nieuws. Bij de zoveelste afwijzing komen de frustraties ook naar boven. Ik wil eigenlijk om mijn niveau blijven werken, maar dit is moeilijk in het noorden. Zoveel reacties op een vacature of belachelijke specifieke (branche)eisen dat ik me uberhaupt afvraag of de perfecte kandidaat er tussen zit. In het noorden zijn ook heel andere salarisniveau's heb ik ervaren. Nu wil ik best een concessie maken als investering voor de toekomst en nu heb ik het geluk dat mijn vriend een eigen huis heeft en mijn inkomen niet mee hoeft in bewoning. Maar toch, ook ik heb mijn onzekerheden en twijfels en zou graag iets nieuws hebben voor de zomer.
- eireann
- Site Admin
Toch is het niet ongebruikelijk dat het lang duurt voor je iets vind hoor mej.s, 20 brieven is, afhankelijk van wat je zoekt, niet eens perse veel.
Maar wel frustrerend als je toekomst plannen er vanaf hangen.
Blijven werken waar je nu werkt en toch verhuizen? is dat een optie of is de reistijd dan echt te lang?
Maar wel frustrerend als je toekomst plannen er vanaf hangen.
Blijven werken waar je nu werkt en toch verhuizen? is dat een optie of is de reistijd dan echt te lang?
**Self Rescuing Princess**
Mijn werkgever gaat niet akkoord als ik ga verhuizen naar Drenthe en blijf werken in Gelderland. Dat snap ik ook helemaal met reistijden en kilometervergoedingen. Dan heb ik de files niet eens meegerekend. Een regiowijziging is afgewezen terwijl deze mogelijkheid er wel is. Dus hmm, het is lastig en moeilijk omdat mijn baas niet mee wil werken. En ik ga geen oude schoenen weggooien voordat ik nieuwe heb. Maar vriendlief en ik hebben geen haast en willen het ook niet forceren. Maar na een jaar op-en-neer reizen zou het wel een keer fijn zijn dat we uitzicht hebben op samenwonen en niet dat gehop elke week mét een leuke baan.
Net van het net 2 vacatures geplukt, dus we kunnen weer gaan schrijven...

Net van het net 2 vacatures geplukt, dus we kunnen weer gaan schrijven...

Kan je er niet achteraan gaan waarom die regiowijziging is afgewezen mej.s?
Lijkt me dat die in het voordeel is van meerdere partijen.
- JerryM
Als ik die regel google komen er ettelijke sites omhoog, dus het lijkt vooral een gekopieerd stukje om uit te leggen wat GRC (Governance, Risk management and Compliance) is.kitten schreef:Ze doen iets met Risk Management en de site is een walhalla voor de fervente bullshit bingo fan!![]()
![]()
"...by enhancing corporate culture and integrating governance, risk management, and compliance processes by providing guidelines and standards, establishing a community of practice and by developing evaluation criteria and benchmarks."
Yada yada, yawn. Mijn hemel... ik zou bijna twijfelen of ze dit oprecht menen, maar er zit teveel moeite in de site om niet serieus te zijn. Klinkt niet als het soort bedrijf dat bij kitten past eigenlijk.![]()
Wij houden u op de hoogte.
"You see this? This is what you want, but you can't have.... unless I let you."
- STM
"You can't trust everything you read on the internet."
- Abraham Lincoln
- STM
"You can't trust everything you read on the internet."
- Abraham Lincoln
Dat lijkt me ook. Maar helaas heb ik te maken met een redelijk autoritait niet te bewegen bestuur die vasthoudt aan eigen ideeen en strategien en niet echt tegenspraak duld. Nu heb ik normaal gesproken daar ook geen last van. Nou ja, soms wel maar het is leefbaar en kan het van me af laten glijden. Voor het niet willen inwilligen van mijn verzoek heb ik geen fatsoenlijk antwoord gekregen en een nieuw gesprek is niet mogelijk. Dus tja, dan ga ik mijn eigen weg. Ik heb gelukkig een geweldige provincie met gemotiveerde vrijwilligers en andere leuke contacten, dat maakt het werkbaar voor the time being.funga{MrPaul} schreef:Kan je er niet achteraan gaan waarom die regiowijziging is afgewezen mej.s?
- Sabrina
Meh, klinkt heel naar mej.s... Ik hoop dat je snel een nieuwe, passende baan vindt!
"Say you'll share with me one love, one lifetime. Say the word and I will follow you. Share each day with me, each night, each morning. Love me, that's all I ask of you" The Phantom of the Opera - All I Ask of You
Ik ben een vacature tegengekomen van een functie van 20uur, bij een organisatie die ik cool vind (kom er nu al regelmatig), en waar veel organiseren, vergaderen en advies geven bij zit. Ik denk dat ik mar ga solliciteren, zeker omdat ik ontdekt heb, dat ik het dan financieel net aan red. En dat maakt het starten van mijn eigen training en coaching praktijk een stuk makkelijker... Ik ga vandaag of zondag mijn cv herschrijven, zou daar iemand naar willen kijken?
-
tuurlijk, stuur maar door.
Was, meint ihr, will aus mir werden
.Gutes oder boses?
Therapy?
.Gutes oder boses?
Therapy?
- Toran
Natuurlijk wil iemand dat. Ik gok zelfs meerdere iemanden. PB maar deze kant op.
"Just erotic. Nothing kinky. It's the difference between using a feather and using a chicken."
— Terry Pratchett (Eric)
— Terry Pratchett (Eric)
Ik ga er straks mee aan de slag (even ontbijten
) en dan komt het jullie kant op!

- Sabrina
*steekt vinger op* Ik wil ook wel kijken 

"Say you'll share with me one love, one lifetime. Say the word and I will follow you. Share each day with me, each night, each morning. Love me, that's all I ask of you" The Phantom of the Opera - All I Ask of You
- kitten
Bites, jouw cv vond ik heel mooi qua layout, maar ik heb hem niet meer. Mag ik hem nog eens, om de layout te jatten? 
Gesprek ging overigens goed. Als ik afgewezen wordt, is het op mijn uren (niet fulltime) of salaris. Dat laatste verwacht ik echter niet, de meneer leek goed te beseffen dat een senior in mijn vak zeldzaam is en dus geld kost. Als ik op 2e gesprek mag komen... best kans dat ik dan ook serieus ga overwegen ook. Het is een duretaal bedrijf, maar wel solide en correct, zoals ik het nu inschat.
Goede HRM'er trouwens. Hij refereerde naar een twitter post van mij van vanmorgen.

Gesprek ging overigens goed. Als ik afgewezen wordt, is het op mijn uren (niet fulltime) of salaris. Dat laatste verwacht ik echter niet, de meneer leek goed te beseffen dat een senior in mijn vak zeldzaam is en dus geld kost. Als ik op 2e gesprek mag komen... best kans dat ik dan ook serieus ga overwegen ook. Het is een duretaal bedrijf, maar wel solide en correct, zoals ik het nu inschat.
Goede HRM'er trouwens. Hij refereerde naar een twitter post van mij van vanmorgen.

Oeh, dat klinkt goed kitten!
Overigens, bedacht ik me net, als ik op gesprek wordt uitgenodigd bij de functie die ik hierboven noemde, moet ik op gesprek bij een kennis van me. Hebben jullie daar nog tips voor? Dat lijkt me namelijk wel lastig.
Overigens, bedacht ik me net, als ik op gesprek wordt uitgenodigd bij de functie die ik hierboven noemde, moet ik op gesprek bij een kennis van me. Hebben jullie daar nog tips voor? Dat lijkt me namelijk wel lastig.