Verdrietig of boos? Kom maar op het troostbankje.

OT = Off Topic. Alles wat niets met BDSM te maken heeft dus...
juffie
Site Admin

Re: Verdrietig of boos? Kom maar op het troostbankje.

Bericht door juffie »

nee. Das inderdaad niet handig. Succes met oplossen dan!
MILF :grin_ani:
oeps2

Bericht door oeps2 »

nah hallooo
mag ik even
als een baby gewoon eten drinken en aai over zn bol krijgt dan zal t m echt een worst wezen of ie nou 4 uur of 6 uur bij iemand anders is
zolang dr maar geen poep in zn luier zit ...

hee sorry maar ik ben erg nuchter met kids

ik zou m zeker aan juf leasen !
tessie
Contacteer:

Bericht door tessie »

Mijn kindjes zouden het ongetwijfeld prima vinden oeps, maar als juffie en Jerry hier om 10 uur zouden moeten zijn, dan zouden ze ook wel heel erg vroeg van huis moeten. Plus dat het me voor hun voor een eerste keer oppassen op 'vreemde' kindjes wel erg lang lijkt (heb er ook nog één van bijna twee jaar he..)
En we zouden een keer gewoon voor de gezelligheid afspreken, maar als ik er dan de hele dag niet ben, dan is dat niet zo gezellig dus he ;)
oeps2

Bericht door oeps2 »

ik zou zeggen tess ...
gooi ze in t diepe ! :mrgreen:

er komt er vast nog wel 1 achteraan in de toekomst ! :)
oeps2

Bericht door oeps2 »

hmm met die van 2 ga je toch gewoon boodschappen doen (en nummer 1 in de wagen)
en daarna naar d espeeltuin of zo ?
dag is zo voorbij dan
met al die flesjes tussendoor
kitten

Bericht door kitten »

Oeps, ga es af joh. Nee is nee.
tessie
Contacteer:

Bericht door tessie »

Net een smsje van mn oppas. Ze heeft wat medicijnen genomen en voelt zich al wat beter en komt morgen dus. Dus ik kan in elk geval naar de dokter en als ze het volhoudt ook naar mn andere afspraak!
kitten

Bericht door kitten »

oh gelukkig!
tessie
Contacteer:

Bericht door tessie »

Ja :D En ik ben op marktplaats aan het zoeken naar een duowagen voor dit soort (nood-)gevallen :)
juffie
Site Admin

Bericht door juffie »

Fijn dat er toch een oplossing is, tess!
tessie
Contacteer:

Bericht door tessie »

Dokter zei dat als je eenmaal eens last hebt gehad van je stuitje, dat dat lange tijd dan nog terug kan komen. Gewoon voorzichtig doen en veel op extra kussentjes zitten enzo, en dan moet het vanzelf een keer helemaal over gaan$
Sabrina

Bericht door Sabrina »

In ieder geval fijn dat er niets ernstigs is! Nu hopen dat 't gauw overgaat :).

En bwuh, ik ik kom ook even binnenlopen. Ik was altijd superenthousiast en wist 't helemaal zeker: ik wil docent Engels worden. Maar de laatste tijd twijfel ik steeds meer... Ik kan alles heel leuk bedenken, en ik kan het ook heel leuk geven, maar nu al een paar keer gehad dat de klas gewoon écht niet wil. En wat moet ik, als ik 27 pubers voor m'n neus heb waarvan er zeker 10 niets willen doen en overal dwars doorheen praten? Wie 't weet, mag 't mij zeggen, maar ik loop gewoon vast. Alles wat ik weet, alles wat ik geleerd heb, ze reageerden nergens op. Ik heb 't er zó mee gehad! Ik zat gewoon te huilen na die tijd, en ben nu maar aan het kijken of er misschien iets anders is wat ik de komende veertig jaar wel zou willen doen tot m'n pensioen... Like, 't is toch ook niet goed als je dagen van tevoren al er tegenop ziet om stage te moeten lopen? Meh :icon_sad:

Oh, en m'n stagebegeleider kan ik er ook niet over spreken, want die moest direct na de les weg, dus ik heb 0 feedback gehad. Ik ga haar nog wel mailen, maar op het moment heb ik het gewoon helemaal gehad...
"Say you'll share with me one love, one lifetime. Say the word and I will follow you. Share each day with me, each night, each morning. Love me, that's all I ask of you" The Phantom of the Opera - All I Ask of You
juffie
Site Admin

Bericht door juffie »

Yeah, I know. Didactiek is niet voor niks een vak.

En ook ik, met in totaal 10 jaar ervaring (5 jaar stage en 5 jaar fulltime), loop nog weleens tegen deze dingen aan.
Wat vooral heel erg belangrijk is, is investeren in het pedagogisch klimaat en duidelijk zijn. Investeer in je band met een klas. Begin vooral streng. Misschien wel té streng. Maar je kunt beter gas terug moeten nemen dan bijgeven.
Wees duidelijk en consequent, zodat de leerlingen weten wat ze van je kunnen verwachten. Straal duidelijkheid uit, zorg dat je non-verbale en je verbale communicatie hetzelfde zijn.

Verwacht ook niet dat je hetzelfde met een groep kunt werken als de vaste leerkracht. Mijn stagiaire stapte ook vierkant in die valkuil, die had bij mij gezien hoe ik met een groep kon werken. Geintje hier, grapje daar, maar uiteindelijk: hard werken. Bij haar liep het compleet uit de hand, ze kon de groep niet meer terug in het gareel krijgen.
Nee, duh, daar zitten weken investeren in.

Ook wilde ze graag aardig gevonden worden en wilde ze niet te streng zijn. Dus was ze mild. Met als gevolg dat de kinderen het haar enorm moeilijk maakten. Ze straalden het gewoon uit: 'Hallloohoow, waar zijn de greeeenzen? Niet hier? Okee, dan gaan we nog even verder!'

Het kan dus ook goed zijn dat het niet meer gaat lukken met deze club. Je bent met ze in een bepaald patroon gekomen. Actie-reactie. Dat krijg je bijna niet meer, zeg maar gerust onmogelijk, nog omgebogen. Het kán wel, maar vrijwel niet met 1 stagedagje in de week. Een volgende groep op een andere manier meteen aanpakken, dat kán heel erg helpen voorkomen dat je de volgende keer weer zulke problemen krijgt.

En verder; hell, het zijn pubers. Sodemieter ze buiten als ze bewust zitten te storen zodat *jij* er in ieder geval geen last meer van hebt en ga door met degenen die wel willen. Gebruik heel erg de ik-boodschap en als zij zichzelf en jou niet belangrijk vinden, screw them, jij vindt jezelf wél belangrijk en wilt ook nog een beetje met plezier naar je stage.
bibi{T}

Bericht door bibi{T} »

Niet wanhopen!
Ik heb ook zo'n klas. Ik geef geen Engels maar Frans.
Ik ben van alles aan het proberen, ook buiten de reguliere tips en tricks. Het begint nu enigszins te werken.
Een voorbeeldje; ik neem de les ook wel eens mee naar buiten (vertellen/vragen stellen over wat je ziet en doet)
Heb je ook wel andere klassen waar het anders gaat?
Sabrina

Bericht door Sabrina »

@juffie: Dankjewel! Goed om te horen dat 't ook met zoveel ervaring nog wel 'ns mis gaat, dat geeft me toch enigszins hoop dat 't misschien niet komt omdat ik een failass-docent ben. En nou ja, 't kutte is dat ik deze klas al vanaf september heb. Ging altijd hartstikke goed, ik vond 't leuk en had er heel veel plezier in om hen les te geven, tot ze ineens omsloegen. Andere klassen wil ik wel, maar dan heb ik de keuze uit een klas met wie ik heel veel strijd heb omdat ik bij de eerste les aan hun groep ziek was (en ze dus hebben besloten dat ik bang ben voor ze (oh, en die klas heeft trouwens twee broers van de klas waar ik initieel over postte, en dus hebben die twee broers aan de eerste klas doorgegeven dat ik bang ben voor ze)), een klas die ik niet mag geven omdat het 4 vwo is en ik geen eerstegraads docent ben (stagebegeleider ook niet, maar ach) en een klas met acht autisten, die geen stagiair mogen hebben omdat ze dan flippen... Maar echt, thanks, heel veel goede tips in je post :).

@bibi: Het rotte is dus dat ik maar weinig (lees: geen) andere klassen heb. Wij werken met lessen van 80 min, dus één les per week is in principe al genoeg voor mij om aan m'n stagenorm te komen. Ik heb dus ook geen andere lessen waar ik m'n goede gevoel dan uit kan halen, en da's gewoon rot. Mee naar buiten nemen kan niet, maar ik ben al wel iemand die vanaf dag één heel erg in heeft gezet op alternatieve werkvormen en alles zo leuk mogelijk maken. Ik doe niet anders! Maar ook dat werkt niet, somehow. Dankjewel in ieder geval!
"Say you'll share with me one love, one lifetime. Say the word and I will follow you. Share each day with me, each night, each morning. Love me, that's all I ask of you" The Phantom of the Opera - All I Ask of You
Plaats reactie