vode schreef:Dat heb jij niet *weer*, dat hebben veel mensen die last hebben van HPPD

ff gegoogeld en in mijn geval is het dus slecht nieuws.
Een paar jaar geleden een oogoperatie ondergaan en datzelfde zal nu dus weer moeten gebeuren, maar dan met mijn andere oog.
Iets wat toen reeds voorzien werd. En mijn ervaringen zijn niet bepaald positief te noemen, in het bijzonder medicatie en nazorg, en zie daar dan erg tegenop om alles weer te moeten doorlopen :icon_sad:
En dan heb ik het nog niet eens gezegd dat de medicatie niet vergoed wordt door de zorgverzekeraar
Het betrof een staaroperatie aan mijn linkeroog en het gevolg daarvan is dat ik met dit oog alleen goed zicht heb voor afstanden.
Met mijn rechteroog heb (had) ik goed zicht voor juist dichtbij, zoals computeren. Dat is dus mooi verdeeld :icon_biggrin:
En nu is klaarblijkelijk ook voor mijn rechteroog een staaroperatie nodig geworden, dat was destijds al voorzien maar toen nog te vroeg om te behandelen.
En volgende maand moet ik al twee keer naar de tandarts voor een wortelkanaalbehandeling en daar wordt ik niet vrolijker van...
En nu dus zeer waarschijnlijk ook een bezoek aan de oogarts moeten brengen.
Oh ja, HPPD zal volgens Google ook te maken kunnen hebben met diabetes...
IK heb dat gelukkig -nog- niet (voor zover bekend) maar het komt wel voor in onze familie; 1 persoon overigens.