Brieven, gesprekken, LinkedIn? Het topic voor baanzoekenden!
Re: Brieven, gesprekken, LinkedIn? Het topic voor baanzoeken
Ik heb gehoord van een superleuke vacature. Gille slaat ook aan het solliciteren! (en ik haat solliciteren zo fel)
- juffie
- Site Admin
- Ravelijne
Go Anne!!! Go Gille!!! W00T!!! *doet cheerleaderdansje met goeie vibes!*
- Daantje
- Contacteer:
Wow Anne, das vlug! Wat voor vacatrure is het?
Ik heb huiswerk voor morgen: Twee sollicitatiebrieven schrijven. Eentje naar een lokale horecagroothandel, voor een eenvoudige verkoopbaan. Wel weer de gastvrijheidsbusiness én de kookbusiness in.
De andere naar een internetmarketingbedrijf, ondanks ik totaal de kwalificaties niet heb voor de vacature maar de functie wel rete-interresant vind. Kijken hoever buiten de doos ze daar durven te denken.
Ik heb huiswerk voor morgen: Twee sollicitatiebrieven schrijven. Eentje naar een lokale horecagroothandel, voor een eenvoudige verkoopbaan. Wel weer de gastvrijheidsbusiness én de kookbusiness in.

Volg mijn Transitieblog: fadinggender.nl
- Heerscher-vd-nacht
@fix; tips zitten in je pb!
Penny: "Where are you going?"
Sheldon: "wherever the music takes me, kitten."
Sheldon: "wherever the music takes me, kitten."
- eireann
- Site Admin
Voor het gesprek van dinsdag moet ik nog een sollicitatieformulier invullen, geen probleem doe ik wel. Maar ze stellen daarin ook de vraag of ik de afgelopen drie jaar nog onder medische behandeling ben geweest en zo ja, waarvoor.
Moet je daar antwoord op geven? onder aan moet je nog tekenen dat je eerlijk bent geweest, liegen lijkt me sowieso niet handig. Maar zet je een psycholoog daar bij? (valt dat onder medisch?) en klachten die de huisarts behandeld, (pms, hoofdpijn) vul je dat in?
Moet je daar antwoord op geven? onder aan moet je nog tekenen dat je eerlijk bent geweest, liegen lijkt me sowieso niet handig. Maar zet je een psycholoog daar bij? (valt dat onder medisch?) en klachten die de huisarts behandeld, (pms, hoofdpijn) vul je dat in?
**Self Rescuing Princess**
- Toran
Persoonlijk zou ik het alleen invullen als je denkt dat het relevant is voor de functie (Denk aan geplande, nu al bekende afwezigheid en dat soort dingen). Huisarts klachten zou ik persoonlijk ook niet invullen.
Sowieso vind ik dit soort vragen altijd twijfelachtig, en vul ik het 'erg terughoudend' in.
Sowieso vind ik dit soort vragen altijd twijfelachtig, en vul ik het 'erg terughoudend' in.
"Just erotic. Nothing kinky. It's the difference between using a feather and using a chicken."
— Terry Pratchett (Eric)
— Terry Pratchett (Eric)
- Ravelijne
Van rijksoverheid.nl: Tijdens het sollicitatiegesprek mag de werkgever u geen vragen stellen over uw gezondheid. Ook mag de werkgever of personeelsfunctionaris u niet vragen of u zwanger bent. Uw werkgever mag u ook geen schriftelijke vragen stellen over uw gezondheid.
Zelf informatie geven over uw gezondheid. In bepaalde gevallen moet u tijdens de sollicitatieprocedure uw werkgever informeren over uw gezondheid. Bijvoorbeeld als u medische klachten heeft die problemen kunnen geven om het werk goed uit te voeren. Ook als u een chronische ziekte of een handicap heeft, moet u die melden.
Hoe om te gaan met een werkgever die toch die vraag stelt, weet ik niet. Ik zou zelf geen dingen invullen die ik te persoonlijk acht als ze in principe niet relevant zijn voor de sollicitatie. Die regel beschermt je privacy op dat vlak nou juist. Misschien gewoon iets neerzetten als 'af en toe huisartsenbezoek'? Een psycholoog is geen arts, een psychiater wel. Dus op die 'technicality' kun je psych sowieso weglaten, volgens mij. Maar dat is mijn leken-mening.
Zelf informatie geven over uw gezondheid. In bepaalde gevallen moet u tijdens de sollicitatieprocedure uw werkgever informeren over uw gezondheid. Bijvoorbeeld als u medische klachten heeft die problemen kunnen geven om het werk goed uit te voeren. Ook als u een chronische ziekte of een handicap heeft, moet u die melden.
Hoe om te gaan met een werkgever die toch die vraag stelt, weet ik niet. Ik zou zelf geen dingen invullen die ik te persoonlijk acht als ze in principe niet relevant zijn voor de sollicitatie. Die regel beschermt je privacy op dat vlak nou juist. Misschien gewoon iets neerzetten als 'af en toe huisartsenbezoek'? Een psycholoog is geen arts, een psychiater wel. Dus op die 'technicality' kun je psych sowieso weglaten, volgens mij. Maar dat is mijn leken-mening.

Laatst gewijzigd door Ravelijne op 03 jun 2011, 11:24, 1 keer totaal gewijzigd.
- Yara
Ze mogen het officieel niet eens vragen. Nou is er over liegen als je weet dat ze er (als je er in dienst komt) toch achter komen natuurlijk sowieso niet handig, maar vragen er naar mogen ze simpelweg niet.
Edit: Ninja'd bij Ravelijne.
Edit: Ninja'd bij Ravelijne.
Dance like nobody is watching
Love like you've never been hurt
Sing like nobody can hear you
Live like it's heaven on earth
Love like you've never been hurt
Sing like nobody can hear you
Live like it's heaven on earth
- eireann
- Site Admin
Ik denk dat iets van 'niets dat de werkzaamheden in de weg staat'
of gewoon 'nee' idd.
of gewoon 'nee' idd.
- madeleine
Mmm geeft me wel een beetje rare indruk dat ze dat vragen.....
Life hurts! (thank God i'm a masochist)
- eireann
- Site Admin
Ja, mij ook wel eigenlijk, ben benieuwd hoe ze reageren op de nvt die ik in ga vullen 

- kitten
Ik denk dat nvt de beste optie is inderdaad. Je mankeert toch ook niks waardoor je die functie niet zou kunnen uitvoeren?
- eireann
- Site Admin
Precies, niets wat de functie zou belemmeren, en als ze lastig doen stel ik wel een vraag over hun algehele personeelsbeleid en of ze daar nog meer regels in breken
solliciteren als het niet moet is leuker dan als het wel moet 

- kitten
Oeh hahaha zou je dat durven??