Het Groot Vrouwelijke Ongemakken Topic

Voor niet-bdsm topics die wel voor serieuze discussies bedoeld zijn.
Plaats reactie
kitten

Re: Het Groot Vrouwelijke Ongemakken Topic

Bericht door kitten »

@juffie en murron: hou jezelf in de gaten! Tegen het eind van de zwangerschap liever een schimmelkuurtje teveel dan te weinig. Candida kan namelijk bij de geboorte worden doorgegeven aan de baby (ook door kraambezoek, het is *niet* overdreven iedereen te vragen de handen te wassen voor ze de baby mogen vast houden!) en als de baby de schimmel in het mondje krijgt en/of jij aan je tepels, dan kan dat echt doordegrondzaktraneninjeogengruwelijkveel pijn doen bij borstvoeding. Ook voor de baby en ook (vaker zelfs, maar minder vaak opgemerkt omdat tepels dan geen pijn doen) bij flesvoeding. Terwijl het met een zalfje zó opgelost is, dus wees daar alert op. :)
juffie
Site Admin

Bericht door juffie »

Thanx voor de tip!
MILF :grin_ani:
faery

Bericht door faery »

Ik voel me bijna schuldig dat ik hier zo blijf hangen maar: NU BEN IK OOK NOG EENS ONGESTELD!!!

Het idee van implanon was juist dat ik dat niet meer zou worden, dacht ik. En gelukkig wordt ik het "normaal" eens in de drie maanden, maar de vorige keer eindigde 12 dagen geleden... Nu ja, ik moest toch al naar de dokter...
nijntje

Bericht door nijntje »

Oh, om eens een ander geluid te laten horen. Ik was destijds wel heel blij met die vaginaaltablet! Was al na 1 nacht van m'n klachten af en heb weinig last gehad van "smurrie" ;)
eireann
Site Admin

Bericht door eireann »

Ik ga nooit meer mee typen over schimmelinfectie! morgen ook naar de apotheek gaat...
**Self Rescuing Princess**
flamejacky

Bericht door flamejacky »

Heb het ook gehad vorige week... even naar de dokter en kreeg 3 van die vaginaal tabletten.
Vond het wel meevallen eigenlijk... eerste nacht jeukte het als een gek en daar na viel et weer mee.
Tis wel over nou haha en schoonmoeders zei ook al yogurt te gebruiken de volgende keer.

-xxx- jacky
Lilith

Bericht door Lilith »

Ik vond het wel prima, met de vaginale pil. De jeuk is over, en de smurrie vond ik ook wel meevallen.
Enige nadeel is dat ik nu 3 dagen geen (vaginale, penetratieve) sex kan hebben, omdat het smeerseltje condooms minder veilig maakt.. Maar daarna zal de irritatie vans wel helemaal weg zijn, dus dat is ook wel weer verstandig.
avelon

Bericht door avelon »

Ik zweerde altijd bij de creme.. met inbreng huls achtige dingen. (was wel een gemier om die fatsoenlijk gevuld te krijgen) maar weinig last van smurrie. voordeel was ook je kon dan de jeuk aan de buiten kant ook een beetje verzachten...
phedre
Contacteer:

Bericht door phedre »

die creme kreeg ik ook meestal idd.. omdat ik nogal heftig reageerde op die grote ovale pillen. Tegenwoordig gelukkig nooit meer nodig:) en als ik al wat voel opkomen gebruik ik dus de azijn en dat helpt genoeg
Het voordeel van slechte tijden is dat er altijd iets positiefs is om naar uit te kijken
avelon

Bericht door avelon »

Die tip van azijn ik vind hem geweldig. Had er zelf nog nooit van gehoord. dus mocht het zover zijn dat het gebeurd (and thank god is het al lang niet meer voorgekomen) ga ik die zeker gebruiken.
Ik weet niet of iemand hier een antwoord op weet.. En mischien denk ik nu wel met een kronkel. Maar kan het niet ook door hormonen komen.
als ik kijk tijdens het slikken van de pil heel veel last gehad..
in de tijd van de mirena, Nu met de prikpil (ja mirena is er uit bleek toch bepaalde dingen niet meer te kunnen doen) ook geen last
zou dat een met elkaar verband kunnen hebben. of zie ik nu spoken :oops:
kitten

Bericht door kitten »

Hmmm... Mijn ervaring is anders, ik had met Mirena in het begin heel vaak last en de laatste... 2 jaar? Niet meer. Geen verandering in Mirena dus. Ik heb ook veel minder last van de voetvariant.
avelon

Bericht door avelon »

Het kan natuurlijk ook op puur toeval gebaseerd zijn... Het was eigenlijk meer dat ik begon na te denken wanneer ik voor het laatst last heb gehad.
colet

Bericht door colet »

Behalve van na antibiotica kan het ook zijn dat je je partner keertje moet meebehandelen.
Stel je hebt sex gehad met partner tijdens de infectie, kan hij het zonder klachten overigens, bij zich dragen. Dan ga jij na paar dagen jeukerig naar huisarts, doet kuur met pillen van welke soort dan ook.
Dan heb je sex en dan is het wederom bingo :( Dan kan het dus zijn dat je partner het elke keer overbengt. Voor de mannen is het een tube zalf die ze gewoon paar dagen moeten smeren.

Jeuk downunder is echt vreselijk! Al zie ik vanaf nu in gedachten juffie opsekop onder de douche en dat is eigenlijk wel hilarisch. :)
kitten

Bericht door kitten »

colet schreef:Voor de mannen is het een tube zalf die ze gewoon paar dagen moeten smeren
sterker nog, als je de vaginale creme krijgt, die met die inbrenghulsjes, daarmee kan hij ook smeren. En met de orale creme ook, alleen die smeert minder fijn. En voeten kun je er ook mee behandelen. Allemaal dezelfde werkzame stof: miconazolnitraat. Ik ken hem bij naam...

Of azijn dus. Dat las ik hier en dat kan vast ook op piemels en tenen...
phedre
Contacteer:

Bericht door phedre »

jahoor, voetenbadje met azijn helpt prima tegen voetschimmel en schimmelnagels. Maar ook je schoenzolen (in sommige schoenen zitten ze los) even in de azijn leggen dan... helpt ook best wel.

mijn huisarts wilde destijds man niet meebehandelen, omdat het bij man niet schijnt te overleven omdat het aan de buitenkant zit. De jeuk bij de vrouw aan buitenkant wordt gevoed van binnenuit en moet daarom wel behandeld worden.
Het voordeel van slechte tijden is dat er altijd iets positiefs is om naar uit te kijken
Plaats reactie