Jeejtje, Tweejtje & Threejtje
- juffie
- Site Admin
- JerryM
Re: Het WS-babytopic
Dat is het bij mij vooral tessie, ik moet het ook van mezelf nu af maken omdat ik mezelf ken, en er als de baby er is helemaal niks van terecht komt.
Als de kamer klaar is en alles een plek heeft zal het gewoon makkelijker zijn om in een ritme te komen. iig makkelijker dan wanneer er overal wat ligt want de kamer is nog niet klaar.
Het zal moeilijk genoeg worden.
Als de kamer klaar is en alles een plek heeft zal het gewoon makkelijker zijn om in een ritme te komen. iig makkelijker dan wanneer er overal wat ligt want de kamer is nog niet klaar.
Het zal moeilijk genoeg worden.
"You see this? This is what you want, but you can't have.... unless I let you."
- STM
"You can't trust everything you read on the internet."
- Abraham Lincoln
- STM
"You can't trust everything you read on the internet."
- Abraham Lincoln
- phedre
- Contacteer:
toen ik van de eerste zwanger raakte hebben we alles nieuw gekocht, ledikantje, commode, kast.., ik had dat er destijds heel graag voor over. Wel de bekleding van het hemeltje en heel veel babyspulletjes zoals spuugdoekjes/omslagdoeken en zo allemaal zelf gemaakt n geborduurd en al dat soort dingen. Alles in bij elkaar passende kleuren en motieven
Bij tweede en derde heb ik steeds dingen aangepast, zodat ze wel in een 'nieuwe' kamer lagen, niet in een kopie van die van hun zusje, maar dat meer gedaan met accessoires en bij de derde ook het hemeltje en zo allemaal aangepast.
Ik vond het heerlijk om zo met die kamertjes bezig te zijn, een thuis creeeren voor die kleine. Dit was mijn manier om het kindje welkom te heten, om te laten zien hoe zeer het gewenst was. En daarnaast... het paste ook bij de rest van wat ik in huis deed, zorgen dat alle kamers in orde waren, dat het een thuis was voor iedereen die er in woonde.
Zo'n babytje zelf zal er de eerste weken/maanden weinig van merken idd... die gaat het vooral om de liefde, warmte, verzorging en zo. Maar de voorbereiding naar de bevalling, het toeleven naar het leven met een babytje doet iedereen gelukkig op zijn eigen manier en dat is maar goed ook. Het een is vooral niet beter dan het ander, maar vooral anders, maar zijn we daarvoor ook niet allemaal andere mensen, met unieke wensen en unieke ideeen en allemaal unieke babytjes:)
Bij tweede en derde heb ik steeds dingen aangepast, zodat ze wel in een 'nieuwe' kamer lagen, niet in een kopie van die van hun zusje, maar dat meer gedaan met accessoires en bij de derde ook het hemeltje en zo allemaal aangepast.
Ik vond het heerlijk om zo met die kamertjes bezig te zijn, een thuis creeeren voor die kleine. Dit was mijn manier om het kindje welkom te heten, om te laten zien hoe zeer het gewenst was. En daarnaast... het paste ook bij de rest van wat ik in huis deed, zorgen dat alle kamers in orde waren, dat het een thuis was voor iedereen die er in woonde.
Zo'n babytje zelf zal er de eerste weken/maanden weinig van merken idd... die gaat het vooral om de liefde, warmte, verzorging en zo. Maar de voorbereiding naar de bevalling, het toeleven naar het leven met een babytje doet iedereen gelukkig op zijn eigen manier en dat is maar goed ook. Het een is vooral niet beter dan het ander, maar vooral anders, maar zijn we daarvoor ook niet allemaal andere mensen, met unieke wensen en unieke ideeen en allemaal unieke babytjes:)
Het voordeel van slechte tijden is dat er altijd iets positiefs is om naar uit te kijken
- juffie
- Site Admin
Dát bedoelde ik inderdaad phedre!phedre schreef: Ik vond het heerlijk om zo met die kamertjes bezig te zijn, een thuis creeeren voor die kleine. Dit was mijn manier om het kindje welkom te heten, om te laten zien hoe zeer het gewenst was.

MILF 

- tessie
- Contacteer:
Ja ik kan je ook echt aanraden om het voor de geboorte zeker klaar te hebben hoor Jerry, geeft gewoon veel rust. En je hebt na de geboorte echt wel wat anders aan je hoofd.
Hier hebben beide Erwtjes ook eerst een tijd bij ons op de kamer geslapen. Erwt1 in een wiegje naast het bed, en Erwt2 voornamenlijk tussen ons in. Maar het idee dat het kamertje gewoon wel al klaar was, was heel fijn. En op het moment dat ze eraan toe waren, konden ze gewoon in hun eigen kamertje slapen. En verschonen en badderen enzo deden we ook in hun eigen kamertje, dus het werd sowieso ook wel gebruikt.
Hier hebben beide Erwtjes ook eerst een tijd bij ons op de kamer geslapen. Erwt1 in een wiegje naast het bed, en Erwt2 voornamenlijk tussen ons in. Maar het idee dat het kamertje gewoon wel al klaar was, was heel fijn. En op het moment dat ze eraan toe waren, konden ze gewoon in hun eigen kamertje slapen. En verschonen en badderen enzo deden we ook in hun eigen kamertje, dus het werd sowieso ook wel gebruikt.
Ow, nee zeg.. kindjes kwijlen en poepen en kotsen... als ik daar alle kleertjes zelf voor moet maken en ik wil genoeg hebben om t koter schoon te houden dan moet ik nu alvast beginnen en het koters kweken zelf nog een jaar of 2 uitstellen, zoveel tijd heb ik dan nodig!Nadine schreef:@Pluu eigenlijk had ik verwacht dat jij de kleertjes zelf zou maken. Vind ik je creatief genoeg voor en je kan dat zoveel leuker en orgineler als de meeste dingen die in de winkel te krijgen zijn.
Maar ik heb naast naaien gelukkig nog een hobby: koopjes scoren. Ik ben gek op koopjes. En op 2e hands, dat zijn vaak per definitie koopjes, de uren die ik voor mezelf besteed aan rekken doorsnuffelen... Als ik een koter heb dan ga ik mijn lol nog op kunnen! Voordat dat koter er is heeft ie al voor de rest van zijn of haar leven kleding

Alleen is het wel jammer dat de predictor stick je niet vertelt of het een jongetje of een meisje wordt, voordat ik dat weet moet ik nog mááááánden wachten. Dus ik kan pas écht op leuke kleertjesjacht gaan als ik echt al een paar maanden zwanger ben, voor die tijd kan ik de roze prinsessenjurkjes of de stoere jongenskleertjes niet kopen :s
Ik had laatst bij een 2e hands winkel al wel een baby pompoenenpakje gezien. Om je kind te kleden als een pompoen met een steeltje. Zo schattig!! Maar dus maar niet gekocht nog, want ik heb met mezelf de afspraak.. ik ga pas kinderdingen in huis mogen halen als er minimaal een bevruchting is. Hoe mooi en goedkoop het ook is wat ik tegen kom, het mag van mezelf pas als de zwangerschapstest ja heeft gezegd. Maar kost me best wel moeite hoor, als ik zo'n mooie pompoen zie...
Wat ik wel zelf wil maken zijn van die borstvoed-schorten. (Edit: "Udder Covers" schijnen ze te heten.. wat een FOUTE naam!!!) Heel preuts ding, tegenwoordig mag je kennelijk je tieten niet meer in het openbaar laten zien, dus vrouwen die borstvoeding willen geven die kopen tegenwoordig van die schorten waaronder je je baby kunt doen en dan je tiet tevoorschijn halen zonder dat iemand het ziet. Schijnen nog best dure dingen te zijn, dus die ga ik zelf maken.

Hmmz.. en op moeder-fora schijnen ze de bijnaam "Voeder-boerka" te hebben.Pluu schreef:Wat ik wel zelf wil maken zijn van die borstvoed-schorten. (Edit: "Udder Covers" schijnen ze te heten.. wat een FOUTE naam!!!)

Alleen vanwege al die namen al moet je zo'n ding toch gewoon in huis hebben??
- tessie
- Contacteer:
Waarom zou je in godsnaam zo'n ding over je heen doen als je je kindje gaat voeden??
Maak dan liever een luiertas met de tekst: if breastfeeding offends you, put a blanket over YOUR head (die kan je ook gewoon kopen trouwens
).
Tis toch harstikke natuurlijk om je kind te voeden, ook in het openbaar. Als iemand daar niet tegen kan, kijkt ie toch lekker de andere kant op zeg.
Maak dan liever een luiertas met de tekst: if breastfeeding offends you, put a blanket over YOUR head (die kan je ook gewoon kopen trouwens

Tis toch harstikke natuurlijk om je kind te voeden, ook in het openbaar. Als iemand daar niet tegen kan, kijkt ie toch lekker de andere kant op zeg.
- juffie
- Site Admin
- Crownless
Nou, seks is ook natuurlijk en poepen ook, en dat zien de meeste mensen liever ook niet openbaar.
Ik snap het wel, zo'n voerderboerka. Ik heb er zelf niet zoveel moeite mee, als het maar niet full frontal in-your-face is. Een rustig plekje in het park of café, no prob, in de rij van de supermarkt of midden op straat, nee dank je.
Ik snap het wel, zo'n voerderboerka. Ik heb er zelf niet zoveel moeite mee, als het maar niet full frontal in-your-face is. Een rustig plekje in het park of café, no prob, in de rij van de supermarkt of midden op straat, nee dank je.
If history repeats itself, I'm so getting a dinosaur!
- kitten
Ook in de rij van de supermarkt, midden op straat, zelfs lópend over de rommelmarkt, ik heb echt overal gevoed. Hoor jij liever een blerend kind? Meestal had niemand het door, gewoon omdat ze het niet verwachten. Maar borstvoedende moeders hebben NIKS om zich voor te schamen. Zo'n kleintje moet nou eenmaal elke (gemiddeld) 2 uur eten.
@pluu: het komt niet heel... "liefdevol" over als je het steeds hebt over "dat koter" eigenlijk...
@pluu: het komt niet heel... "liefdevol" over als je het steeds hebt over "dat koter" eigenlijk...
- JJV
ken iemand wiens kind dakota heet...
dah kotah ("dat koter" op zn haags) ,.. zou nog best eens hun inspiratie geweest kunnen zijn
.. hoopte toendertijd al dat ze t kind niet naar een vliegtuig genoemd hadden.
dah kotah ("dat koter" op zn haags) ,.. zou nog best eens hun inspiratie geweest kunnen zijn
.. hoopte toendertijd al dat ze t kind niet naar een vliegtuig genoemd hadden.
~\v/~
- juffie
- Site Admin
oh fijn. Wil ik gaan borstvoeden, bereid ik me min of meer voor op opmerkingen uit mijn directe omgeving wat betreft 'moet dat nou' en ' zou je niet ff naar boven gaan ', en dan hoor je dat zelfs hier gevonden wordt dat voeden achteraf in een hoekje moet... 
@pluu: eens met kitten, ik dacht precies hetzelfde...

@pluu: eens met kitten, ik dacht precies hetzelfde...
MILF 

Ik ben ook tegen de voederboerka hoor. Ik denk dat het heel goed zou zijn als vrouwen gewoon weer zouden claimen hun kote....eh, baby's gewoon in het openbaar te voeden. Ik vond die luierttas-tekst die Tessie postte eigenlijk wel een goeie. Het is eigenlijk van de zotte dat dit soort dingen worden weggestopt. Desnoods "in your face", wat maakt dat nou uit, is toch alleen maar schattig...juffie schreef:oh fijn. Wil ik gaan borstvoeden, bereid ik me min of meer voor op opmerkingen uit mijn directe omgeving wat betreft 'moet dat nou' en ' zou je niet ff naar boven gaan ', en dan hoor je dat zelfs hier gevonden wordt dat voeden achteraf in een hoekje moet...
En zoals Kitten zegt, in de trein e.d. zie ik absoluut liever een voedende moeder dan dat ik een jankend kind hoor

- eireann
- Site Admin
Ik vond koter wel schattig eigenlijk
En gewoon overal voeden hoor, honger is honger!

En gewoon overal voeden hoor, honger is honger!
**Self Rescuing Princess**