Het Groot Vrouwelijke Ongemakken Topic

Voor niet-bdsm topics die wel voor serieuze discussies bedoeld zijn.
Plaats reactie
Suus

Re: Het Groot Vrouwelijke Ongemakken Topic

Bericht door Suus »

Ik heb sinds een klein jaartje een spiraal. Kreeg allemaal vage klachten door de pil. Ik dacht: "woppaaaa!!! komende 5 jaar lekker niet te schrikken als ik anticonceptie vergeten ben!!!". Nou, na het zetten ben ik 4 maanden achter elkaar ongesteld geweest (was echt een freaking hell). Toen ging het over en kreeg ik andere ongemakken... en nu heb ik vorige maand voor het eerst een soort van migraine-aanval gehad. Ik heb nooit migraine gehad (zag met mijn rechteroog allemaal kleuren en of ik door gebroken glas keek), ieder geluidje was te veel, kon geen licht verdragen en had knallende hoofdpijn.
Zou dit door mijn spiraal komen? Dat mijn lichaam niet goed reageert hierop? Zijn er meer vrouwen met dit soort klachten? Ik geef het allemaal nog een jaar... en als ik dan nog zulke klachten heb, laat ik hem er uit halen.
Voleuse

Bericht door Voleuse »

Is het een hormoonspiraaltje (miss. domme vraag hoor)? Want dan zou het wel kunnen, niet iedereen reageert daar goed op (migraine heb ik ook wel eens gehad, maar dan van de prikpil). Misschien is een koperspiraaltje beter? (OK ik heb totaal geen medische kennis verder, dus ik roep maar wat he :P)
I need you to press me down before my body flies away from me ~ Tune yards, Powa
Suus

Bericht door Suus »

Voleuse schreef:Is het een hormoonspiraaltje (miss. domme vraag hoor)? Want dan zou het wel kunnen, niet iedereen reageert daar goed op (migraine heb ik ook wel eens gehad, maar dan van de prikpil). Misschien is een koperspiraaltje beter? (OK ik heb totaal geen medische kennis verder, dus ik roep maar wat he :P)

Ja, mirena-spiraaltje. Hormoon dus.
Ik reageerde ook slecht op de pil. Werd wat labiel en mijn libido... een steen had nog meer zin in seks.
Toen ik stopte met de pil veranderde ik in een nymfomaan. Heb maandenlang de schade ingehaald.
Heb nu weer een gezond libido.
gerrie

Bericht door gerrie »

Als mede mirena-spiraaltje gebruikster zou ik zeggen, terug ermee...
Het is bekend dat de eerste 6 maanden wat rommelig kunnen verlopen, maar daarna zou het toch beter moeten gaan.
En omdat jij hem toch al een jaar hebt, zou ik niet nóg een jaar wachten.

Ik had trouwens dezelfde reactie op de pil als jij. (Eigenlijk ben je gewoon dubbel beschermd: je slikt de pil en je hebt totaal geen zin meer!)
Nu met het spiraaltje heb ik nergens last van; heb 'm bijna een jaar.
eireann
Site Admin

Bericht door eireann »

@faery: hoe'st met de wratjes? heeft de dokter iets anders kunnen doen?
**Self Rescuing Princess**
faery

Bericht door faery »

Owja, dat had ik hier niet niet verteld. Lief dat je het vraagt!
De dokter heeft me geadviseerd om maar even niks te doen. De wratjes zijn heel klein, te klein om voor naar een dermatoloog te gaan die ze weg kan halen, en vaak gaan ze vanzelf weg (bij mij niet, weet ik uit ervaring inmiddels, maar goed). Het vage is dat ik het idee heb ook vaak verkeerde voorlichting gehad te hebben: ik moet het nu altijd met condoom doen schijnbaar, ook als er geen wratjes zitten . En ze kon me niet vertellen hoe de besmettingskans met beffen was (wat ik nog steeds niet weet trouwens, websites van soa-aids nederland en de ggd zijn daar niet duidelijk in, maar ik ga de ggd wel even bellen vandaag), en de dokter vertelde me dat met vingeren er geen risico's zijn voor besmetting van de partner, maar de soa-aids website zei van wel...
eireann
Site Admin

Bericht door eireann »

dat is wel lastig dat het zo onduidelijk is! en ALTIJD met condoom? dat zou ik wel balen vinden zeg...

Fijn dat je er voorlopig even niks aan hoeft te doen
**Self Rescuing Princess**
faery

Bericht door faery »

Tsja, ik had al geen neukseks, dat scheelt. Maar dat van het vingeren en beffen wil ik toch wel graag weten, want dat doen of ondergaan met een beflapje wordt 'm echt niet.
Lilith

Bericht door Lilith »

Ik zou zelf eerder de soa-aids infolijn bellen dan de GGD. Daar heb ik zelf wat slechtere ervaringen mee (weinig telefonisch geduld). Maar misschien zijn ze in jouw deel des landsch wel aardiger ;)
faery

Bericht door faery »

Zojuist met SOA-aids nederland gebeld, en supergoede info gehad, onder andere voor een creme die ik nog zou kunnen proberen (wordt niet vergoed door de verzekeraar, maar werkt wel goed volgens onderzoek). Goed: op een gegeven moment zou het wel weg moeten gaan, en dan zou ik ook mensen niet meer kunnen besmetten (yay). Beffen (of eigenlijk gebefd worden) is geen probleem, aangezien de kans echt superklein is dat het virus op de mond overgaat (dat zijn wel slijmvliezen, maar anderen dan bij de vagina). Wel kan het met vingeren overgebracht worden, als je zonder je handen te wassen van de ene naar de andere kut of penis gaat. Dus: handen wassen. Superaardige vrouw trouwens, was echt een relaxed gesprek.
Lilith

Bericht door Lilith »

Oh, goed om te horen!

Unrelated: 2 weken te vroeg ongesteld.. Nouja, kunnen we in ieder geval zeggen dat de morning after pil heeft gewerkt deze maand. Bah, ik haat hormonen slikken!
kitten

Bericht door kitten »

Vet! Ik heb een menstruatiecyclusapp op mijn telefoon waarin ik dagelijks mijn temperatuur opsla. Na de eisprong ben ik 0,5 graad warmer dan ervoor en bij de menstruatie daalt ie weer. Vanmorgen was ik ineens weer 0,5 graad kouder. Ik dacht al: wat gek, ben helegaar niet ongesteld en dat zou zondag pas komen. Thermometer stuk of zo! Blijk ik verkeerd gekeken te hebben, vandaag moet ik ongesteld worden. Dus zo nauwkeurig is dat temperaturen, dat je je menstruatie ziet aankomen nog voor het 'losbarst'. :)

Minder vet: meh, kmoet vandaag ongesteld worden... :|
cmeermin

Bericht door cmeermin »

Had ik maar een of andere app :evil: ik ben helemáál de kluts kwijt met mijn cyclus, dan gaat het weer een tijdje regelmatig en dan weer ineens helemaal niet meer. Nu kan ik maar niet ongesteld worden, voel ik me emotioneel :cry: En ook nog misselijk erbij, Ik lijk wel zwanger... Shit, ik ben gewoon in de overgang en dat kan ik niet accepteren.....bah!

Ik wil nog jong zijn en vruchtbaar en...en... :nopompom:
kitten

Bericht door kitten »

:aai:

Bij mij klopte het i ieder geval. Het is doorgebroken met kramp als kadootje erbij.
Gilraen^

Bericht door Gilraen^ »

*knuffelt cmeermin*
Plaats reactie