Verdrietig of boos? Kom maar op het troostbankje.
- juffie
- Site Admin
- thaliya
Re: Verdrietig of boos? Kom maar op het troostbankje.
wat is er?
Ik kom even zwelgen in zelfmedelijden hier. Want ik vind het allemaal erg yay en zo, al die updates van de kampeermeet. Maar ik wilde ook! Ik ben erg van de planningen dus elke keer heb ik nu zoiets van "anders was ik nu xyz aan het doen", maar ik zit gewoon nog hier!
Naast het gezeik met de papieren, was het ook nog eens mis gegaan met het verzetten van ticket. Kostte bijna 500 euro (slik, ja) en ze hadden wel de betaling ontvangen, maar de medewerker van het reisbureau was "vergeten" de nieuwe boeking te bevestigen. Daar kwamen we later, bij toeval, achter en toen was de oorspronkelijke vlucht datum al verstreken. Dus de vliegmaatschappij zei: sorry, maar jullie ticket is komen te vervallen. Reisbureau zei: sorry, we betalen de 500 euro terug. Ja, hallo! En de 1300 euro voor onze eigenlijke tickets?! Die waren we kwijt, zeiden ze doodleuk. Dus wij pissig, naar advocaat gegaan. En iemand die de eigenaar van dit reisbureau kende (alles hier werkt met connecties) en uiteindelijk hebben ze nieuwe tickets geboekt voor ons. Eind goed, al goed dus. Maar wat een stress.
Komt allemaal goed en ik ga vast een leuke tijd hebben. Maar ik wil NU!
Ik kom even zwelgen in zelfmedelijden hier. Want ik vind het allemaal erg yay en zo, al die updates van de kampeermeet. Maar ik wilde ook! Ik ben erg van de planningen dus elke keer heb ik nu zoiets van "anders was ik nu xyz aan het doen", maar ik zit gewoon nog hier!
Naast het gezeik met de papieren, was het ook nog eens mis gegaan met het verzetten van ticket. Kostte bijna 500 euro (slik, ja) en ze hadden wel de betaling ontvangen, maar de medewerker van het reisbureau was "vergeten" de nieuwe boeking te bevestigen. Daar kwamen we later, bij toeval, achter en toen was de oorspronkelijke vlucht datum al verstreken. Dus de vliegmaatschappij zei: sorry, maar jullie ticket is komen te vervallen. Reisbureau zei: sorry, we betalen de 500 euro terug. Ja, hallo! En de 1300 euro voor onze eigenlijke tickets?! Die waren we kwijt, zeiden ze doodleuk. Dus wij pissig, naar advocaat gegaan. En iemand die de eigenaar van dit reisbureau kende (alles hier werkt met connecties) en uiteindelijk hebben ze nieuwe tickets geboekt voor ons. Eind goed, al goed dus. Maar wat een stress.
Komt allemaal goed en ik ga vast een leuke tijd hebben. Maar ik wil NU!
And sometimes, when we shine, by walking with our heads held high (even when we are crawling),
we give permission for others to find their own path of erotic authenticity as well - Lee Harrington
we give permission for others to find their own path of erotic authenticity as well - Lee Harrington
- kitten
Oh ik kan het me ZO goed voorstellen!! 

- Sabrina
Knufffffffffffff taika!
"Say you'll share with me one love, one lifetime. Say the word and I will follow you. Share each day with me, each night, each morning. Love me, that's all I ask of you" The Phantom of the Opera - All I Ask of You
Niet zozeer verdrietig of boos, wel een beetje gefrustreerd. Mijn scriptie. Er moet meer mee gebeuren dan ik dacht, of beter gezegd, het aanpassen duurt langer dan ik dacht. Gisteren heb ik niet heel veel gedaan; 2 artikelen gelezen, en dat was het dan weer. Ik voelde me best lekker, en nam me voor er de komende 4 dagen goed tegenaan te gaan zodat de scriptie vrijdag af is. Vandaag goed begonnen met een half uur werken (kookwekkers FTW). Na het inpakken van mijn tas (ik ga zo naar mijn werkplek voor de rest van de week: bij mijn vader bovenin Groningen => veel rust en niks hoeven doen behalve die scriptie), wilde ik weer een half uur doen, voor ik de trein pak. En halverwege was ik doodop. Ben echt supermoe nu. En dat is stom! Zo komt dat ding nooit af! En nu voel ik me gestressed, wat de moeheid niet minder gaat maken natuurlijk
Nu ja, de praktische oplossing: nu weggaan, in de trein vooral veel nadenkwerk doen en de opmerkingen van een van mijn begeleiders eens goed doorlezen (niet actief schrijven dus), en later vanmiddag of vanavond nog een half uur aanpassen van tekst. En blijven luisteren naar mijn lichaam/hoofd en dus stoppen als ik supermoe wordt.

Nu ja, de praktische oplossing: nu weggaan, in de trein vooral veel nadenkwerk doen en de opmerkingen van een van mijn begeleiders eens goed doorlezen (niet actief schrijven dus), en later vanmiddag of vanavond nog een half uur aanpassen van tekst. En blijven luisteren naar mijn lichaam/hoofd en dus stoppen als ik supermoe wordt.
- Sabrina
Knufff faery, stomme scriptie! Goed dat je wel op je grenzen blijft letten; doorgaan als je supermoe bent, gaat je scriptie waarschijnlijk weinig goed doen.
Ik ben boos en verdrietig tegelijk! Telt dat ook? Stomme land, stomme systeem! Twee weken voordat ik weg ging thuis, heb ik bloed laten testen en bleek een oud probleem van mij weer boven water te komen, wat mogelijk op een chronische ziekte zou wijzen. Huisarts gaf me staaltabletten mee om tijdelijk wat meer energie te krijgen, zelfs al zit het oorspronkelijke probleem niet in mijn hemoglobine-waarde. Nou ja, staaltabletten zijn inmiddels al een aantal dagen (ongeveer een week) op, en het gaat weer heel hard neerwaarts. Wil ik naar de dokter gaan, ben ik daar eindelijk (na eerst bij een Poolse kwakzalver terecht te zijn gekomen die in dezelfde straat bleek te zitten), krijg ik te horen dat het consult 55 euro kost, of ik dat maar meteen wil afrekenen. Oh, en een bloedtest kost nog eens 130 euro! Zorgverzekering? Ja mevrouw, daar doen we niet aan. Wtf?!
Mensen in de hostel reageerden basically met "Welkom in Ierland, het kutste zorgsysteem ooit". Enige kans die zij me gaven, was om naar het ziekenhuis te gaan. Nu maar zorgverzekering gemaild en ziekenhuis hier in de buurt gemaild, hopelijk kan ik daar wel normaal terecht. Klotezooi! :icon_sad:
Ik ben boos en verdrietig tegelijk! Telt dat ook? Stomme land, stomme systeem! Twee weken voordat ik weg ging thuis, heb ik bloed laten testen en bleek een oud probleem van mij weer boven water te komen, wat mogelijk op een chronische ziekte zou wijzen. Huisarts gaf me staaltabletten mee om tijdelijk wat meer energie te krijgen, zelfs al zit het oorspronkelijke probleem niet in mijn hemoglobine-waarde. Nou ja, staaltabletten zijn inmiddels al een aantal dagen (ongeveer een week) op, en het gaat weer heel hard neerwaarts. Wil ik naar de dokter gaan, ben ik daar eindelijk (na eerst bij een Poolse kwakzalver terecht te zijn gekomen die in dezelfde straat bleek te zitten), krijg ik te horen dat het consult 55 euro kost, of ik dat maar meteen wil afrekenen. Oh, en een bloedtest kost nog eens 130 euro! Zorgverzekering? Ja mevrouw, daar doen we niet aan. Wtf?!
Mensen in de hostel reageerden basically met "Welkom in Ierland, het kutste zorgsysteem ooit". Enige kans die zij me gaven, was om naar het ziekenhuis te gaan. Nu maar zorgverzekering gemaild en ziekenhuis hier in de buurt gemaild, hopelijk kan ik daar wel normaal terecht. Klotezooi! :icon_sad:
"Say you'll share with me one love, one lifetime. Say the word and I will follow you. Share each day with me, each night, each morning. Love me, that's all I ask of you" The Phantom of the Opera - All I Ask of You
- eireann
- Site Admin
Ik zou bij je Nederlandse zorgverzekeraar navragen of je daar kan declareren, maar idd, gewone ziekte kosten moeten direct afgerekend worden....
**Self Rescuing Princess**
Ik weet niet wat het kost om even een dagje over te steken naar de UK, maar daar is bijna alle zorg gratis, ook voor touristen. Misschien de moeite waard om uit te zoeken?
- Daantje
- Contacteer:
Ik weet niet welke zorgverzekeraar je zit. Maar normaal gezien heb je ook dekking in europa, die kosten achteraf aan je vergoed. Maar dat zal je echt even van je zorgverzekeraar moeten horen hoe dat gaat en wat er allemaal wel en niet wordt vergoed.
Volg mijn Transitieblog: fadinggender.nl
- eireann
- Site Admin
(heb je van te voren geen navraag gedaan bij je zorgverzekeraar over declareren?)
**Self Rescuing Princess**
- Sabrina
Een busritje naar Belfast (lang leve Noord-Ierland in deze!) duurt maar 2,5 uur, en is 18 euro voor een retourtje. Da's wel te doen dus, thanks voor de tip!Lilith schreef:Ik weet niet wat het kost om even een dagje over te steken naar de UK, maar daar is bijna alle zorg gratis, ook voor touristen. Misschien de moeite waard om uit te zoeken?
@fixertje: Dat dacht ik ook, dus ik heb m'n zorgverzekeraar maar gemaild. Ik wacht hun antwoord nu af...
@anne: Heb ik wel gecheckt, daar staat over spoedeisende zorg: "volledig op basis van Nederlandse marktconforme tarieven" en over niet-spoedeisende zorg: "volledig op basis van Nederlandse marktconforme tarieven (na voorafgaande toestemming)". In het geval van mijn verzekering (aanvullende yadda yadda) is het zelfs 200% van Nederlandse tarieven, dus het moet gewoon vergoed worden. Hoe dat precies in z'n werking gaat, heb ik niet uitgezocht, nee. Ik dacht dat ik met m'n EHIC gewoon naar de dokter kon... In hindsight vast niet handig, maar heck, ik wist niet beter dan dat ik binnen de EU met m'n EHIC gebruik kon maken van zorg zonder problemen.
- Ravelijne
Sommige zorgverzekeraars hebben een reizigerslijn, misschien de jouwe ook?
Nog een tip: voor ijzersupplementen hoef je geen recept te hebben. Als je een drogist met een beetje vitaminen & mineralen assortiment of een speciaalzaak in voedingssupplementen kunt vinden, kun je ze daar ook gewoon kopen. Ik ben groot fan van "Every Woman's Iron Support" van het merk New Chapter. Heel zacht op de spijsvertering en hoge opname. Zestig tabletten voor 25 á 30 euro. Maar er zijn ook andere goeie merken.
Ik weet niet of de dosering veel verschilt met de pillen van de apotheek, maar dan ben je iig even uit de brand.
Nog een tip: voor ijzersupplementen hoef je geen recept te hebben. Als je een drogist met een beetje vitaminen & mineralen assortiment of een speciaalzaak in voedingssupplementen kunt vinden, kun je ze daar ook gewoon kopen. Ik ben groot fan van "Every Woman's Iron Support" van het merk New Chapter. Heel zacht op de spijsvertering en hoge opname. Zestig tabletten voor 25 á 30 euro. Maar er zijn ook andere goeie merken.
Ik weet niet of de dosering veel verschilt met de pillen van de apotheek, maar dan ben je iig even uit de brand.
- Sabrina
Thanks Ravelijne
. Ik heb ook wel eigen ijzersupplementen, maar die houden 't gewoon niet vol, so to say. 't Probleem zit namelijk eigenlijk in mijn vitamine B12-gehalte (ze vermoedden toen ik 14 was al pernicieuze anemie en hebben toen het peil omhoog gekregen met injecties, maar inmiddels zit het weer ruim onder de ondergrens), en omdat dat probleem niet voortkomt uit voeding, kan ik het niet omhoog krikken met vitaminesupplementen. Enige manier zou een bolusinjectie zijn, maar als ik die krijg, is mijn bloedwaarde maandenlang onbetrouwbaar en kunnen ze dus weer niet kijken wat er aan de hand is. Om het makkelijk ende logisch te houden...

- Ravelijne
Volgens mij kun je met de sublinguale (onder de tong laten oplossen) kleine pilletjes van Solgar ook wel iets doen, hoor! Het opname probleem zit bij pernicieuze anemie in de darm, die pilletjes neem je via je slijmvliezen op. Dan moet je wel de oplos-pilletjes hebben, niet de capsules. Deze, dus.