Verdrietig of boos? Kom maar op het troostbankje.

OT = Off Topic. Alles wat niets met BDSM te maken heeft dus...
Sabrina

Re: Verdrietig of boos? Kom maar op het troostbankje.

Bericht door Sabrina »

Ravelijne schreef:Volgens mij kun je met de sublinguale (onder de tong laten oplossen) kleine pilletjes van Solgar ook wel iets doen, hoor! Het opname probleem zit bij pernicieuze anemie in de darm, die pilletjes neem je via je slijmvliezen op. Dan moet je wel de oplos-pilletjes hebben, niet de capsules. Deze, dus.
Oh hey, dat zou dan wel het proberen waard zijn... Eens kijken of ik die hier kan krijgen dan, en even kijken hoe lang die in je bloed blijven zitten. Ik wil namelijk niet weer maandenlang testen voor de gek houden.

Dankjewel Ravelijne, echt super!
"Say you'll share with me one love, one lifetime. Say the word and I will follow you. Share each day with me, each night, each morning. Love me, that's all I ask of you" The Phantom of the Opera - All I Ask of You
eireann
Site Admin

Bericht door eireann »

Het wordt dan dus wel vergoed (aan jou) maar niet door de zorgverlener gedeclareerd (voor jou) Zou ook haast onmogelijk zijn voor alle buitenlandse diensten om voor alle landen alle systemen te kunnen laten werken.

Maar ik weet nog hoe irri het was.... Gelukkig was ik meestal ziek net NA payday, want anders had ik gewoon geld voor Huisarts of apotheek. (een griepje kost al snel 150 euro :) )

Is het niet een product wat je al eerder in NL hebt gehad? even de huisarts bellen voor een herhaalrecept, de huisarts emailt apotheek, Romanticide haalt het op en doet het op de post?

t komt goed!
**Self Rescuing Princess**
Sabrina

Bericht door Sabrina »

Myeah, dat denk ik idd ook anne, maar de arts in kwestie zei dus dat 't niet vergoed werd... Vandaar dat ik 't maar even check met mijn zorgverzekering.

En yeah, het is inderdaad heel irritant, stomme arts. Hier was 't dus 55 euro voor een consult en dan nog 130 at least voor bloedtesten.

Medicijnen verzenden kan helaas niet, want als ik er iets voor kan krijgen van de dokter, is het een injectie die door de arts gezet moet worden. Dat wil m'n huisarts niet voorschrijven zonder dat hij me gezien heeft, dus daar kan ik geen recept voor krijgen.

Maar thanks voor 't meedenken! Echt heel lief! En ja, het komt vast goed. Heus! <insert nieuwe mantra here>
"Say you'll share with me one love, one lifetime. Say the word and I will follow you. Share each day with me, each night, each morning. Love me, that's all I ask of you" The Phantom of the Opera - All I Ask of You
eireann
Site Admin

Bericht door eireann »

In ierland moet je idd HEEL ERG DUUR verzekerd zijn wil je je huisarts vergoed krijgen. Maar JIJ krijgt dat via NL wel vergoed, maar goed dat weet die ierse arts natuurlijk niet...

Soms vind ik het ook gek dat ik daar zo mis.... afgelopen 8 weken 4 keer naar de huisarts geweest, verschillende medicaties aan het uitproberen. Had ik me in Ierland niet kunnen veroorloven...
Ravelijne

Bericht door Ravelijne »

@Sabrina: Het linkje is naar een Ierse webshop. U vraagt, wij draaien. ;) Deze B12 blijft denk ik ook wel een tijdje in je bloed zitten, als je weer wat buffer opgebouwd hebt. Dus wss moet je dan even wachten met testen als je weer terug bent. Maar tijdens je hele stage een lappenpop zijn is misschien nog minder fijn?
Sabrina

Bericht door Sabrina »

Ik had even m'n SLB'er gemaild om te vragen wat er zou gebeuren als ik het echt echt echt niet red door m'n gezondheid. Haar antwoord:
SLB'er van Sabrina schreef:Dear Sabrina,
no, I will not make you go back next year. You really have done more than we expected. I really hope that you are okay for your own sake.
Dus whoot, yay, de druk van m'n rug af dat ik hier MOET blijven als het echt niet gaat. En anne, ik snap wel dat je het mist :). Ik wil namelijk ondanks deze mail helemaal niet direct terug, want ik vind het hier intussen ook hartstikke leuk en gezellig!

En Ravelijne, merci! Je bent een schat :). De hele periode een lappenpop zijn, is inderdaad niets. Even afwachten dus hoe het nu uitpakt, wat de bloedwaarde blijkt te zijn als ik me lek kan laten prikken, en dan overleggen met Herr Doktor.
dbj

Bericht door dbj »

Sabrina schreef:@anne: Heb ik wel gecheckt, over niet-spoedeisende zorg: "volledig op basis van Nederlandse marktconforme tarieven (na voorafgaande toestemming)".
Ik wil niet lullig doen, maar heb jij je wel aan de regels gehouden? D'r staat toch echt: "na voorafgaande toestemming" en had jij die ook?
Kon dat niet eruit halen uit jouw tekst.
Sabrina

Bericht door Sabrina »

dwangbuisjongen schreef:
Sabrina schreef:@anne: Heb ik wel gecheckt, over niet-spoedeisende zorg: "volledig op basis van Nederlandse marktconforme tarieven (na voorafgaande toestemming)".
Ik wil niet lullig doen, maar heb jij je wel aan de regels gehouden? D'r staat toch echt: "na voorafgaande toestemming" en had jij die ook?
Kon dat niet eruit halen uit jouw tekst.
Ik ben niet geweest.

Edit: Oh, en de voorafgaande toestemming ging om niet-spoedeisende zorg die je bij voorbaat had kunnen zien aankomen. Ik had er dus ook geen toestemming voor nodig om nu naar de huisarts te gaan; dit is spoedeisend genoeg in the sense dat het niet kan wachten tot ik thuis ben.
Ravelijne

Bericht door Ravelijne »

Uh, Sabrina, dat is niet de definitie van 'spoedeisend' die de verzekering gewoonlijk hanteert, hoor. Als het niet binnen die definitie valt, en je krijgt niet van te voren het okay van je verzekeraar, dan krijg je het dus ook niet later terug (je declaratie wordt dan niet gehonoreerd).

Met spoedeisend bedoelen ze echt dat je onmiddelijk medische hulp nodig hebt. Gescheurde enkelbanden, bloedingen, acute infecties, dingen waarvoor je naar de eerste hulp (tegenwoordig dus ook spoedeisende hulp genoemd) moet. De regel is grofweg dat zolang je er zonder echte problemen nog wel een paar daagjes mee rond kunt lopen, je ook wel van te voren contact kunt opnemen met de verzekering over de toestemming.
nijntje

Bericht door nijntje »

Maar ze IS helemaal nog niet ergens geweest ravelijne... En volgens mij gaat ze nu ook eerst met de verzekering contact hebben VOORDAT er een consult plaatsvindt of bloed geprikt wordt. Tenminste, zo lees ik haar verhaal. En dan is er dus helemaal geen paniek nodig.
Sabrina

Bericht door Sabrina »

Ravelijne, wat ik schreef ging om de situatie waarin je toestemming moet vragen, zoals ik 't bij mijn zorgverzekering kon opmaken in ieder geval. Wat nijntje zegt, ik ben nog helemaal niet geweest want ik heb de afspraak afgezegd, en ik controleer dat inderdaad bij mijn zorgverzekering. Juist om 'on the safe side' te zijn. Er is dus inderdaad geen reden voor paniek.
chell

Bericht door chell »

Ik wilde een afspraak maken bij de huisarts "Donderdag om 8.20 hebben we plek voor u, Mevrouw"

WTF! Het is nu vrijdag!
eireann
Site Admin

Bericht door eireann »

Dat duurt wel een beetje lang!
chell

Bericht door chell »

Ja, belachelijk!

Heb gezegd dat het dan niet meer hoeft... Ga sowieso huisarts switchen, want dit schiet echt niet op...en dan nu maar de HAP misbruiken dit weekend of de EHBO ofzo.
kitten

Bericht door kitten »

Wauw, dat is wel heel extreem zeg!
Plaats reactie