(Hoe) vertel je je omgeving over BDSM? En wat is de reactie?

Gesloten
Cera

Re: (Hoe) vertel je je omgeving over BDSM? En wat is de reac

Bericht door Cera »

Tegen leeftijdsgenoten ben ik altijd heel open over seksualiteit geweest en sinds een paar jaar praat ik ook heel open met mijn ouders over seks. Toen ik een jaar geleden mijn vriend leerde kennen heb ik mijn ouders vrij snel daarna verteld dat ik met mijn lief de wereld van BDSM ging ontdekken. Mijn moeder trok amper een wenkbrauw op. Mijn vader vond het een beetje eng en vroeg zich af wat voor jongen het was. Bij de kennismaking tussen mijn vriend en mijn ouders kwam mijn vader tot de conclusie dat BDSM-ers ook hele gewone mensen zijn. Sindsdien is hij vooral erg nieuwsgierig.

Sommige collega's weten ook van mijn interesse in BDSM. Ik heb het hen niet eens echt uit hoeven leggen. In de zomer zie je bij mij regelmatig blauwe plekken op mijn armen en collega's vroegen me alleen of deze plekken er vrijwillig of niet vrijwillig waren gekomen. Toen ik hen vertelde dat dit geheel vrijwillig was waren hun zorgen voorbij en begonnen ze soms met vragen te komen. Aan mijn lesbische collega heb ik zonder schroom een vraag over een voorbinddildo kunnen stellen. Omgekeerd lijk ik soms ook als seksuloog voor collega's maar ook vrienden en familie te fungeren.

Er is voor mij weinig taboe en ik merk dat mensen hierdoor ook heel open en met respect op mij reageren.

Voor mijn vriend ligt dit heel anders. Hij houdt zijn interesse in BDSM erg gescheiden van zijn vrienden en familie. Ik heb hier respect voor en vind dit vooral jammer voor hem. Soms heb ik iets moois op het gebied van seks/BDSM meegemaakt dat ik gewoon met iemand wil delen. Ik ben blij dat mensen uit mijn omgeving dan bekend zijn met deze kant van mij. Zeker omdat deze groeit.

Siets
Lucifer Morningstar

Bericht door Lucifer Morningstar »

Even een oud topic opdiepen.

Vandaag op kantoor zag een collega met wie ik de kamer deel dat ik niet helemaal goed in mijn vel zit. Dus ze vroeg hoe het ging. Ik vertelt over verbroken relatie en dat dat lastig is. Een opmerking gemaakt over dat we elkaar blijven zien op forum. Collega vroeg, vanzelfsprekend, waarom ik niet een ander forum opzoek. Ik maakte nog een cryptische opmerking over een klein wereldje. Ze liet het even rusten, maar was toch nieuwsgierig, "wat is dat dan voor forum". Uitgelegd dat het gewoon gezellig forum is, maar dat het eigenlijk een sm-forum is. Ze reageerde wel leuk. Legde direct link naar gayscene waar je ook snel dezelfde mensen tegenkomt. Snapte ook direct waarom ik relaties had met vrouwen die niet bepaald dichtbij woonden. Verder merkte ze nog op dat ze niet snel schrok, maar het wel voor zich zou houden (en dat met knipoog erbij). Wat mij betreft prima reactie. En nu heb ik drie collega's die het weten. Ieder met andere reactie, maar geen vervelende reacties. :)
pluis

Bericht door pluis »

Dapper, Lucifer.

En goed dat je eerlijk bent over je gevoelens, tegen je collega's. Zo hebben ze er veel meer begrip voor als je een mindere dag (of week) hebt. En als je dan nu eens echt om gezelschap verlegen zit, vinden ze het nog veel logischer als je er eens eentje vraagt om een pilsje te drinken of een filmpje te pakken.
Illustra

Bericht door Illustra »

Na veel wikken wegen en vooral mezelf toch wel in de stress gooien het tegen zus en haar man verteld. Ze hadden het afgelopen jaar al een en ander aan mij gemerkt en stelden vragen die steeds moeilijker te omzeilen werden.

Euhh luister ik moet ff wat vertellen en doe mijn verhaal. Toen ik klaar was keken beide mij aan zo van ja en.....en zus vraagt ben je gelukkig? Ja dat ben ik. Mooi zegt ze dat is het belangrijkste......weet ja wat je wil eten vanavond?

Inmiddels hebben we er diverse gesprekken over gehad en kan ik er met hun lekker vrij over praten ondanks dat het hun ding niet is en ze het eigenlijk niet snappen zijn ze wel vol belangstelling en interesse naar dat wat mij eindelijk rust gegeven heeft :)
gidez

Bericht door gidez »

Ik heb nog niet veel geschreven hier, maar vind dit wel een leuk draadje

Ik ben zoekende, weet wel dat ik van nature onderdanig ben en dromen heb vanaf mijn jeugd, nooit iets mee gedaan, tot aan mijn scheiding 2 jaar geleden. Ongeveer een half jaar geleden zat ik met vriendin te borrelen en we hadden een hoop lol. Ach drank maakt je wat losser en in een gekke bui heb ik haar verteld over mijn gevoelend en mijn zoektocht op het internet (met name info... nee ik ben helemaal niet gek :))

Van verbazing was ik van mijn stoel gevallen als ik niet op de grond had gezeten toen ze mij vertelde dat ze een slavin is en een Meester heeft (die ik dus ook ken)
Sosm is het dichterbij dan je denkt. Nee heb het verder nog niet verteld, ben nog steeds zoekende
fran

Bericht door fran »

Vind het een lastige keuze. Alles in mij schreeuwt bdsm uit. Ik zou het graag aan vrienden willen vertellen en uitleggen. :yes:

De paar waarbij ik erover ben begonnen, die laten meteen merken er niets mee te hebben. Al heb ik niet het gevoel dat ze er negatief tegenover staan. Maar ongetwijfeld zijn er bdsm'ers in mijn omgeving. Heb ze alleen nog niet ontdekt.... Of anders gezegd. Ze hebben mij nog niet ontdekt...

Lieve groet,
musje
Nadine

Bericht door Nadine »

Op maandagochtend bij de koffie even lekker met collega's over het weekend kwebbelen.
Door een van mijn collega's werd aan mij gevraagd 'Leuk weekend met vriendje gehad' (ik zei regelmatig namelijk dat ik bij vriendje mijn tijd doorbracht).
En in al mijn onschuldigheid antwoord ik: Nee natuurlijk niet, die is bij zijn vriendin in het weekend.

Toen werd het even stil om mij heen.
cinderella

Bericht door cinderella »

Als ik dit zo zou horen zou ik het zo opvatten dat hij een relatie heeft, en vreemd gaat met jou.
toen doet er nu niet meer toe
meisje1983

Bericht door meisje1983 »

Dit is wel leuk om te lezen.
Want eigenlijk was het Dreamer die mij deze website doorgaf.
Hij was de tweede met wie ik erover sprak. De eerste was mijn Kerel natuurlijk. :inluv:
Eigenlijk heb ik het voorzichtig laten vallen ofzo iets. Kwam gewoon in het gesprek voor.

En dankzij Dreamer heb ik nu wel een aantal mensen ontmoet.
En ik vind het leuk om er met mensen over te kunnen praten zonder uit te hoeven leggen waarom.
Of waar het vandaan komt. Het is nu eenmaal zo....

Het gekke is dat mijn beste vriendin het niet weet, maar als het over seks gaat ze aan mij denkt al :smiley_whip: :zweepje:
En het tegenovergestelde is waar. Ik vertel het ze bewust niet. Geloof niet dat ze er wat mee kunnen.
Terwijl een aantal andere nilla vrienden het wel weten en daar kan ik het er mee over hebben.
En ja dan zijn de grapjes niet van de lucht....De zweep erover e.d. :) Dat kan ik wel waarderen.
Ik hou van humor.Eer was er een die er niets mee had en er niets over wilde weten. Geen probleem, doen
we dat niet. Gaan we over op het gesprek van de dag.

Familie weet het niet. Wil dat nu ook niet. Wie weet ooit....
kitten

Bericht door kitten »

Nadine schreef:Toen werd het even stil om mij heen.
:schater:

toch vind ik dat wel eens jammer, dat ik bijv. mijn collega niet kan vertellen hoe onwijs tof dat 'kamperen met een grote groep vrienden' was. Nooit helemaal.
Voleuse

Bericht door Voleuse »

Jamaar ook als ze weten dat je aan SM doet zullen ze nooit snappen hoe tof zo'n kampeerweekend is. Waarschijnlijk vinden ze dat juist moeilijker om te begrijpen (Dus.. jullie slaan elkaar? Gewoon... zomaar? Op een camping? En dat is leuk?), dan als je zegt dat het met vrienden was.
I need you to press me down before my body flies away from me ~ Tune yards, Powa
kitten

Bericht door kitten »

Daar heb je gelijk in. Dat blijft jammer.

WS bedrijf oprichten dan toch maar? :)
eireann
Site Admin

Bericht door eireann »

yup yup! naast de commune!
**Self Rescuing Princess**
Daantje
Contacteer:

Bericht door Daantje »

kitten schreef:Daar heb je gelijk in. Dat blijft jammer.

WS bedrijf oprichten dan toch maar? :)
"Hmmmm, yes. About those TPS-reports"

Ik ben voor. Hoofdkantoor in Den Bosch ofzo. Wat voor diensten/producten gaan we leveren?
Volg mijn Transitieblog: fadinggender.nl
Sabrina

Bericht door Sabrina »

Ik ook! *solliciteert*
"Say you'll share with me one love, one lifetime. Say the word and I will follow you. Share each day with me, each night, each morning. Love me, that's all I ask of you" The Phantom of the Opera - All I Ask of You
Gesloten