tessie schreef:Ja dat is ook helemaal waar wat je zegt nijntje, het gaat om je gevoel erbij. En elke sub is anders. Ik kick juist op angst en dat machteloze. Dat is iets wat ik fijn vind en waardoor het bij mij dus zo werkt. En dan ook nog niet eens altijd en met alles. Maar in deze situatie ging dat dus heel goed.
Maar je bent toch geen namaak-bdsm'er als dat bij jou anders werkt. Iedereen moet gewoon doen waar hij/zij zich goed bij voelt

Niks namaak aan volgens mij.
Helemaal eens wat betreft de 'namaak'. Voor mij is 't inderdaad ook de angst die ik een enorme kick vind, en om mij écht bang te maken, is in de buurt van mijn grenzen gaan zitten haast wel een vereiste. Ik denk niet dat dat beter is of 'echter' dan wanneer je 't niet leuk vindt om op grenzen te spelen, 't heeft gewoon te maken met je kinks denk ik. Mijn hoofd gaat tegenwerken als Romanticide me bang wil maken met iets wat niet geloofwaardig is of wat niet eng is, dus "Als je nog één keer je mond opentrekt, sla ik je!" is niet indrukwekkend, maar "Als je nog één keer je mond opentrekt, snijd ik je tong eruit" doet bij mij ook weinig. Omdat ik nu eenmaal wel een blij purrend (of eigenlijk klein huilend) subje word van angst, is spelen met grenzen dus gewoon heel leuk voor mij.
Daarnaast helpt het ook voor mijn bewijsdrang. Ik wil heel graag laten zien aan Romanticide hoe goed ik alles wil doen voor hem, en juist door dingen te doen die ik heel moeilijk vind, die dichtbij mijn grenzen komen, kan ik dat voor mijn gevoel doen. Like, ik ben geen waardeloze slavin als ik het niet doe, maar 't past wel in mijn beleving om te proberen over mijn grenzen heen te stappen wanneer hij dat van mij verwacht.
Dat betekent voor mij echter niet dat 't prima is als een Dominant over grenzen heen gaat. Ik vind het in deze context leuk, maar zou ik tegen een grens aanlopen waar ik niet overheen kom, dan zou ik het Romanticide niet in dank afnemen als hij dat niet zou respecteren. Dan heeft hij gewoon iets getroffen wat op dat moment voor mij dus nog een brug te ver is, en dus niet binnen mijn kunnen ligt. Knalt hij daar overheen, well, dan zou ik niet happy zijn. Het zou voor mij niet einde relatie zijn, maar dat betekent niet dat ik 't leuk vind.
Edit: Eens met pluis trouwens, ik heb al vaak gevoelens gehad die nergens op sloegen, en die zeker niet 'waar' waren. Like, als nijntje bedoelde dat het gevoel erkend moet worden in z'n bestaan, helemaal mee eens! Maar hoe vaak ik wel niet gevoeld heb dat Romanticide me haatte, me negeerde, me verwaarloosde, me gewoon stom vond, I dunno... Dat was toch echt niet waar, maar ik voelde 't wel. Zou hij gedacht hebben dat mijn gevoel de waarheid was, dan waren we niet meer samen geweest vermoed ik.
Nog een edit: Aargh, jullie posten te snel! (en ik ben te vaak afgeleid) Maar inderdaad, het erkennen van het gevoel, daar ben ik 't wel mee eens. Als hij zou zeggen dat het bullshit is en ik m'n kop moet houden, dan zou dat niet erg constructief zijn...