WS valt af!

Voor niet-bdsm topics die wel voor serieuze discussies bedoeld zijn.
Plaats reactie
nimueh

Re: WS valt af!

Bericht door nimueh »

Mm, lekker. Waar vindt je die sapjes?
faery

Bericht door faery »

Ik heb er zo nog twee voor je liggen als je wil, kom maar halen!

(voel me bagger en ben misselijk. Misselijk! Nu ja, ik heb ten minste geen honger meer, maar als dit aanhoud stop ik. De peptalk van Crownless van een uurtje terug hielp echt, alleen toen had ik dus alleen de honger en de extreme fascinatie voor eten, maar dit is niet grappig meer...)
Crownless

Bericht door Crownless »

Yay! Je bent bezig afvalstoffen uit je lichaam te gooien! Althans, volgens deze site:

http://www.loverendale.nl/SapkuurBoekje.asp

Je kunt het! Detoxen die hap!

edit: en deze site zegt het ook http://www.warenatuur.nl/index.php?item=577
Laatst gewijzigd door Crownless op 11 sep 2009, 17:08, 1 keer totaal gewijzigd.
If history repeats itself, I'm so getting a dinosaur!
faery

Bericht door faery »

Ja, klopt, dat had ik ook al door (ken die site al ;)). Blij word ik er nog steeds niet van.
Crownless

Bericht door Crownless »

Ja, dat snap ik. Maar toch, het is eigenlijk wel een goed teken dan toch? Misschien even mediteren en 'ademen' naar je buik?
pebbles

Bericht door pebbles »

maar feary,, doe dit je alleen om je lichaam te reinigen en aftevallen?.. want echt verandering in je eetgedrag/gewoonte bereik je hier niet mee..
faery

Bericht door faery »

Ik heb in totaal 2 porties van 100ml gedaan. Nu voel ik me al misselijk als ik er alleen aan denk... (verder heb ik gewoon weeer honger, en wil ik stiekem de pasta met tomatensaus met veel kaas, die in de vriezer zit)
nimueh

Bericht door nimueh »

faery schreef:Ik heb er zo nog twee voor je liggen als je wil, kom maar halen!
No problem, waar woon je?

Ikje is dol op groenten. Mag wel, vegan zijnde... :lol:

Ik heb wel wat medelijden met je, faery... waarom doe je je dit aan? Reiniging? In no time zit je toch weer vol met afvalstoffen. En is iets ervan wetenschappelijk bewezen?

Euh, wil je niet deprimeren, echt niet... :oops:

Je kunt het!
faery

Bericht door faery »

Ik begin me ook ernstig af te vragen waarom ik me dit aan doe. De ervaring? Tsja, ik weet nu wel dat honger kut is, en dat ik heeeeeeel veel van eten hou. Ik ben nu daadwerkelijk bang voor een vreetbui als ik straks 3 dagen niet gegeten heb en dan weer ga eten. Andere reden was inderdaad dat food-gasm wat Marijke al noemt, en ook het breken met oude gewoontes. Dat laatst is waarschijnlijk een grote fail, aangezien ik nu alleen maar vet en ongezond eten wil, en ik het waarschijnlijk wel een paar dagen vol kan houden dat niet te doen, maar niet veel langer.

Maar dat van het overnemen van dat sap, is goed hoor :) we spreken wel een keer een koffie/thee date af.

(overigens ben ik zelf 11 jaar vegetarier geweest, en dat beperkt je ook in veel hoor, en vegan zijn al helemaal ;) ik eet sinds kort weer vlees soms, en dat is toch wel heel erg lekker, ondanks de gewetensbezwaren)
Crownless

Bericht door Crownless »

Ik had een jel voor je bedacht, op de fiets:

Go sapvastgurl, goooo! sapvastgurl! Go sapvastgurl she got spirit.
Yeah, spirit, sapvastgurl, yeah, spirit, sapvastgurl FTW!!! :static:

Nu nog een bijbehorend dansje en de high-school experience is compleet ;)
faery

Bericht door faery »

Helaas, fail. Net een dubbele rijstwafel met magere komijnenkaas ertussen gegeten.

Met name dat vreetbui idee heeft me hiertoe laten besluiten. Ik had het idee dat ik al mijn zelfbeheersing kwijt aan het raken was, en dat leek me niet bepaald goed. En de misselijkheid en het koortsige gevoel ook wel.

Jullie steun deed me wel heel veel goed!
Sabrina

Bericht door Sabrina »

Goed bezig faery! Ik ga zo'n sapdingetje ook maar 'ns overwegen denk ik :).
Ik ben ook goed bezig geweest! Gewoon bijna 50 minuten gezwommen nadat Romanticide zwemles gegeven had. En echt zwemmen, baantjes trekken zonder ellenlange pauzes tussendoor, gewoon rustig en steady door blijven gaan. Ik voel me gebroken, maar wel tevreden!
"Say you'll share with me one love, one lifetime. Say the word and I will follow you. Share each day with me, each night, each morning. Love me, that's all I ask of you" The Phantom of the Opera - All I Ask of You
faery

Bericht door faery »

Goed bezig? Het idee was dat ik niet at... ik raad het je niet aan trouwens, met alle klachten die je hebt (wordt door de meeste websites ook gedaan).
nimueh

Bericht door nimueh »

faery schreef:(overigens ben ik zelf 11 jaar vegetarier geweest, en dat beperkt je ook in veel hoor, en vegan zijn al helemaal ;) ik eet sinds kort weer vlees soms, en dat is toch wel heel erg lekker, ondanks de gewetensbezwaren)
Ow, ik ben niet strikt (vandaag nog een boterhammetje met americain op). Ik haat restricties en 'nooit meer...'. Daar doe ik niet aan. Still, ik leef zo vegan als mogelijk. En soms durf ik daar eens van afwijken. Zonder schuldgevoel, heb je niets aan.
Maar qua eten 'beperkt' worden? Ik den het niet. Er zijn echt gigantisch veel lekkere dingen die vegan zijn, toch als je de juiste winkels en receptenboeken kent :icon_biggrin:

Ik denk dat je er goed aan hebt gedaan, faery ;) zo'n fail vind ik het dus niet... *knuft*
faery

Bericht door faery »

Het voelt ook niet als fail, het voelt als goede keuze. Ik heb het geprobeerd, en het is echt niks voor mij.

En ik weet dat vegan eten lekker kan zijn, zoals ik al zei, ik heb 11 jaar vegetarisch gegeten, waarvan een kleine 5 jaar dat ik op mezelf woonde, dus dat ik zelf kookte (en ik kook graag). Het voelt dan niet als een beperking: ik merk pas nu ik weer vlees eet, dat ik bepaalde dingen toch wel gemist heb. Dat iets een beperking is, is geen waarde-oordeel, maar gewoon een waarheid als je een bepaald voedselpatroon aanhangt. Of dat nu een dieet is, of een 'levensstijl' als vegan.
Plaats reactie