Ik heb het even bold gemaakt en ik heb mixed-feelings bij wat je schrijft wandering over gebruiken en zomaar gebeuren. Wil je het dan niet, of durf je het (nog) niet en is het eng om te volgen zoals hij wilt. Het is natuurlijk ook een proces. Overgave wil niet zeggen dat alles meteen en direct moet. Het is een weg die je samen bewandelt met stappen vooruit en soms even stilstaan om te kijken waar je nu bent.wandering schreef:Mooi uitgangspunt phedre. Zo denk ik er in principe ook over. Toch is er af een toe wel eens een stemmetje in mij die zegt: "waarom kom je niet voor jezelf op? Waarom laat je je zo gebruiken? Waar ben je eigenlijk mee bezig?! Laat je dit zomaar gebeuren?" en dan ga ik dus tegen hem in. Plus natuurlijk dat een beetje stoeien soms gewoon leuk is en hij dat zelf ook vindt, als hij het niet zou willen zou de lol er snel vanaf zijn en zou ik het denk ik niet meer doen. Als die 'voorfase' waarbij ik tegendraads ben dan voorbij is ben ik meestal wel zo subbig en braaf als het maar kan.
Waarom ik het laat gebeuren... omdat het verdomd lekker is