Een beetje in de war....
Een beetje in de war....
Ik heb een account op Fetlife, als andere bron van info en heb bij mijn profiel ingevuld dat ik "unsure" ben....
Nu kreeg ik vandaag een berichtje in mijn mailbox:
hallo ik zie dat je unsure bent en toevallig zoek ik een sub, misschien is wat mogelijk
Nou wil ik graag weten... Is dit de normale gang van zaken? Is dit de manier om met elkaar in contact te komen?
Ik vind het nogal bot... Wat is er mis met gewone kennismaking als persoon?
En hoezo ben ik sub?
Nee, ik ben niet geïnteresseerd, maar het is niet de eerste keer dat ik zoiets toegestuurd krijg....
Ik heb de persoon in kwestie laten weten dat ie verder moet zoeken.
Maar is dit een normale manier van omgaan met elkaar of bot gedrag?
Nu kreeg ik vandaag een berichtje in mijn mailbox:
hallo ik zie dat je unsure bent en toevallig zoek ik een sub, misschien is wat mogelijk
Nou wil ik graag weten... Is dit de normale gang van zaken? Is dit de manier om met elkaar in contact te komen?
Ik vind het nogal bot... Wat is er mis met gewone kennismaking als persoon?
En hoezo ben ik sub?
Nee, ik ben niet geïnteresseerd, maar het is niet de eerste keer dat ik zoiets toegestuurd krijg....
Ik heb de persoon in kwestie laten weten dat ie verder moet zoeken.
Maar is dit een normale manier van omgaan met elkaar of bot gedrag?
Re: Een beetje in de war....
Beetje bot is het wel, zeker omdat je niet aangeeft ergens naar op zoek te zijn. Anderzijds is FL wel een beetje een zien-en-gezien-worden site waar je wat makkelijker dan anders op iemand afstapt.
Gelet op je lege profiel lijkt me wel een beetje een kansloos figuur.
Gelet op je lege profiel lijkt me wel een beetje een kansloos figuur.
- eireann
- Site Admin
Een beetje in de war....
Het is veel voorkomend lomp gedrag, gewoon deleten! De meeste sociaal iets vaardigere mensen communiceren niet zo 
Gelukkig gebeurd het niet altijd, maar het contact advertentie topic hier staat er vol mee!

Gelukkig gebeurd het niet altijd, maar het contact advertentie topic hier staat er vol mee!
**Self Rescuing Princess**
- kitten
We hebben een heel topic gewijd aan zulke clowns:
viewtopic.php?f=27&t=215" onclick="window.open(this.href);return false;
viewtopic.php?f=27&t=215" onclick="window.open(this.href);return false;
- eireann
- Site Admin
Een beetje in de war....
Oh en uit ervaring van het verleden: op vanille datingsites heb je die stumpers ook...
euh...zoals kitten al aangeeft met die thread (en zowat elk zichzelf respecterend BDSM-forum heeft minstens één zo'n thread)...die botte manier van omgaan is zowat de normale manier van omgaan.gerrie schreef:Maar is dit een normale manier van omgaan met elkaar of bot gedrag?

Da's gewoon bot.
Ik zie het al voor me... "oh, unsure, die is gewoon onzeker, kan ik wel een subje van maken"
Gewoon negeren, of als je in een aardige bui bent uitleggen dat je niet opzoek bent.
Eventueel kun je in je profiel zetten dat je niet van dat soort berichten gedient bent.
Ik zie het al voor me... "oh, unsure, die is gewoon onzeker, kan ik wel een subje van maken"
Gewoon negeren, of als je in een aardige bui bent uitleggen dat je niet opzoek bent.
Eventueel kun je in je profiel zetten dat je niet van dat soort berichten gedient bent.
Ik vind het fijn om te merken dat je hier zo verontwaardigd van raakt gerrie! Klinkt wat tegenstrijdig misschien, maar dat drukt 'ons' (mensen die wat dieper en langer in de scene zitten) weer eens met onze neus op de feiten dat bepaalde online omgangsvormen niet normaal maar zeer bot zijn, en dat er toch vrij veel ingebakken stereotypen verweven zitten in onze scene, die je er maar niet uitgemept krijgt. In dit geval het stereotype dat elke vrouw die onzeker is over haar positie ten opzichte van bdsm wel een sub zal zijn.
Maar goed, wat de mensen boven mij al zeggen: negeren of reageren met een afwijzing. Met dat laatste wel het risico dat je in een discussie belandt over het waarom niet trouwens... erg irritant.
Maar goed, wat de mensen boven mij al zeggen: negeren of reageren met een afwijzing. Met dat laatste wel het risico dat je in een discussie belandt over het waarom niet trouwens... erg irritant.
Volgens mij heeft het niet veel met onze scene te maken. Op internet zijn de omgangsvormen wat losser. En sommige mensen (of idioten) laten de omgangsvormen maar helemaal los.
Tien jaar geleden toen ik nog regelmatig op chatboxen kwam sprongen er bij de dames ook regelmatig mannen prive met seksuele voorstellen. Dat was dus een normale chatbox, niet op seks of op bdsm gericht en degenen die prive sprongen waren wildvreemden.
Volgens mij gaat het meestal om geile mannen die alles bespringen waarbij ze ook maar enigszins een kans denken te maken. Meestal komt dat neer op alles wat vrouwelijk is.
Terugkomend op de situatie van gerrie. Ik ben benieuwd hoe lang het duurt voor een mannelijke sub zijn diensten aan komt bieden...
Tien jaar geleden toen ik nog regelmatig op chatboxen kwam sprongen er bij de dames ook regelmatig mannen prive met seksuele voorstellen. Dat was dus een normale chatbox, niet op seks of op bdsm gericht en degenen die prive sprongen waren wildvreemden.
Volgens mij gaat het meestal om geile mannen die alles bespringen waarbij ze ook maar enigszins een kans denken te maken. Meestal komt dat neer op alles wat vrouwelijk is.
Terugkomend op de situatie van gerrie. Ik ben benieuwd hoe lang het duurt voor een mannelijke sub zijn diensten aan komt bieden...
- Ravelijne
Mmmmja, ik ben wat meer geneigd zo iemand het voordeel van de twijfel te geven. Het is wat horkerig en kort van stof, maar het kan best dat de gedachtengang erachter zo kwaad nog niet is. Hij (of zij?) gaat er vanuit dat je op Fetlife bent om je kink-kant te gaan ontdekken, wat niet zo'n vreemde gedachtengang is. In dat licht gezien kan je het berichtje (met een beetje welwillendheid) ook lezen als 'als je zin hebt om wat dingen te gaan ontdekken, dan biedt het misschien mogelijkheden om kennis te maken'. Waarbij hij meteen aangeeft voor welke uitprobeer-dingen hij mogelijkheden biedt (namelijk als je de subkant wilt uitproberen).
Vaak blijkt dat voordeel van de twijfel en welwillend-lezen onterecht.
Maar soms ook niet. Zelf stuur ik meestal een simpel berichtje terug met 'geen interesse' of (als ik het echt bot geschreven vindt) negeer ik het idd gewoon.
Vaak blijkt dat voordeel van de twijfel en welwillend-lezen onterecht.

Eerste punt geldt inderdaad voor het hele internet. Tweede punt is wel echt alleen in onze sceneLucifer Morningstar schreef:Volgens mij heeft het niet veel met onze scene te maken. Op internet zijn de omgangsvormen wat losser. En sommige mensen (of idioten) laten de omgangsvormen maar helemaal los.

Niet mee eens faery. Eirann noemt al ervaringen op vanille datingsites en ik noemde al een voorbeeld van een gewone chatbox.
- eireann
- Site Admin
Dat is niet waar hoor faery, dat dat tweede punt alleen in onze scene is. Ik ben me toch een stelletje malloten zonder enige omgangsvormen tegen gekomen in mijn vanille datingsite verleden!
Mijn eerste punt was dat het hier "normaal" is dat mensen botte omgangsvormen hebben. Ik zei net al dat dat inderdaad over het hele internet speelt.
Mijn tweede punt was dat er in de scene al snel vanuit wordt gegaan dat een vrouw de nog "onzeker" is over haar rol, wel een sub zal zijn. Dat speelt echt alleen in onze scene, aangezien je die rolverdeling in de vanille wereld niet hebt
Mijn tweede punt was dat er in de scene al snel vanuit wordt gegaan dat een vrouw de nog "onzeker" is over haar rol, wel een sub zal zijn. Dat speelt echt alleen in onze scene, aangezien je die rolverdeling in de vanille wereld niet hebt

- eireann
- Site Admin