Brieven, gesprekken, LinkedIn? Het topic voor baanzoekenden!
Re: Brieven, gesprekken, LinkedIn? Het topic voor baanzoeken
Eh. Ja, zover denk ik dan weer niet na. :p Thanks!
Ik lees net dit op teh inetwebz. Zou dat ook een mogelijkheid zijn?Wie vraag je als referentie?
Het is gebruikelijk om nooit ongevraagd iemand op te geven als referentie. Vraag altijd de betreffende persoon of hij/zij het goed vindt om voor jou als referentie op te treden. Dan wordt diegene niet overvallen door een telefoontje van iemand die van alles over jou wil weten. Kies als referentie mensen die:
jou goed kennen
van wie je weet dat ze positieve dingen over je kunnen vertellen
van wie je weet dat ze minder positieve dingen diplomatiek kunnen verwoorden
Denk bij het kiezen van referenties niet alleen aan je vorige werkgever, maar ook bijvoorbeeld aan oud-docenten, of mensen die jou kennen als vrijwilliger enzovoort.

Dat lijkt mij wel! 
Het is iets minder gebruikelijk, geloof ik, maar als daar een goede referent tussen zit, why not?

Het is iets minder gebruikelijk, geloof ik, maar als daar een goede referent tussen zit, why not?
- juffie
- Site Admin
Kick.juffie schreef:Wie kan en wil mij een keer helpen met een CV op Monsterboard zetten?
En mijn LinkedIn verder pimpen?
Iemand? Ik MOET echt een andere baan voordat ik weer moet gaan werken straks. Zojuist een collega gesproken, ik werd er niet vrolijk van. En dan druk ik me nog zachtjes uit.
Dus, help wanted... Wie heeft er ervaring met Monsterboard en/of LinkedIn en tijd/zin/gelegenheid om een keer samen met mij achter de computer te kruipen en daar actief mee aan de slag te gaan?
MILF 

- kitten
Nja, ik snap de sites. Dus in dat opzicht kan ik je wel helpen?
- juffie
- Site Admin
Ik heb even hulp nodig!
Om het gat in mijn CV op te vullen (vanwege therapie enzo) kreeg ik de tip om wat ik met mijn vriend in die tijd heb gedaan als opvulling te zetten zodat ze zien dat ik niet heb stilgezeten. Ik weet alleen niet goed hoe ik dit neerzet, iemand die kan helpen?
Ik heb (op vrijwillige basis natuurlijk) meegeholpen aan content voor zijn website en het bijbehorende forum modereer ik ook samen met hem.
Hoe zet ik dit in sollicitatie taal neer én in het engels?
Om het gat in mijn CV op te vullen (vanwege therapie enzo) kreeg ik de tip om wat ik met mijn vriend in die tijd heb gedaan als opvulling te zetten zodat ze zien dat ik niet heb stilgezeten. Ik weet alleen niet goed hoe ik dit neerzet, iemand die kan helpen?
Ik heb (op vrijwillige basis natuurlijk) meegeholpen aan content voor zijn website en het bijbehorende forum modereer ik ook samen met hem.
Hoe zet ik dit in sollicitatie taal neer én in het engels?
Een manier die je dan kan gebruiken is de STAR-techniek: het beschrijven van de Situatie, wat daar jouw taak Taak in was, welke Actie je hebt ondernomen, en wat het Resultaat was. In het geval van het modereren zou je dat op kunnen schrijven als:
Op -internetforum- ben ik moderator. Dat betekent dat ik berichten van alle gebruikers las en controleerde of ze aan de regels van het forum voldeeden. Als dit niet het geval was, was het mijn taak deze te verwijderen of aan te passen en de betreffende gebruiker hiervan te verwittigen. Het resultaat is een plek op internet waar open informatie gewisseld kan worden, met een goede sfeer.
(ik ben hier iets kort door de bocht, maar je snapt het idee, denk ik
)
Op -internetforum- ben ik moderator. Dat betekent dat ik berichten van alle gebruikers las en controleerde of ze aan de regels van het forum voldeeden. Als dit niet het geval was, was het mijn taak deze te verwijderen of aan te passen en de betreffende gebruiker hiervan te verwittigen. Het resultaat is een plek op internet waar open informatie gewisseld kan worden, met een goede sfeer.
(ik ben hier iets kort door de bocht, maar je snapt het idee, denk ik

Oh, wauw! Perfect!
Hier kan ik zeker wat mee!
Is er iemand die via PB een engelstalige motivatiebrief zou willen doorlezen en checken?

Is er iemand die via PB een engelstalige motivatiebrief zou willen doorlezen en checken?
- Voleuse
Ik kan goed engels
. PB maar!

I need you to press me down before my body flies away from me ~ Tune yards, Powa
Het is ondertussen gechecked door iemand! Toch bedankt Voleuse dat je het wilde doen!! 

- eireann
- Site Admin
Succes vode!
Eerst had ik drie opties, daarvan is er 1 afgevallen door gebrek aan functies.
Toen had ik twee opties over.
- Ver Weg bij huidig bedrijf blijven werken in niet perfecte functie. (motivatie: geld, vast contract)
- Dicht Bij thuis gaan werken, basis salaris zal zelfde zijn, functie nog steeds niet perfect.
Ik heb besloten de tweede optie ook te laten voor wat het is. Ik wil dichter bij huis. Dus.
Vanavond CV aanpassen van project naar management assistent en dan lokaal actiever worden.
dus.
Eerst had ik drie opties, daarvan is er 1 afgevallen door gebrek aan functies.
Toen had ik twee opties over.
- Ver Weg bij huidig bedrijf blijven werken in niet perfecte functie. (motivatie: geld, vast contract)
- Dicht Bij thuis gaan werken, basis salaris zal zelfde zijn, functie nog steeds niet perfect.
Ik heb besloten de tweede optie ook te laten voor wat het is. Ik wil dichter bij huis. Dus.
Vanavond CV aanpassen van project naar management assistent en dan lokaal actiever worden.
dus.
**Self Rescuing Princess**
Go anne! Iets van een plan is altijd goed.
Zojuist kreeg ik een standaard mailtje van het uwv. Ze waren de bestanden aan het opschonen en of ik nog op zoek was naar werk. Als de informatie van het uwv en het jongerenloket gekoppels was geweest, hadden ze die mail niet hoeven sturen :/
Daarnaast was dit duidelijk een standaard mailtje, en stond weer vol met je's en jij's. Nu maar teruggemaild dat ik niet weet hoe ik in het systeem pas, vanwege het feit dat ik onder de 27 ben, en dat ik graag met u wordt aangesproken in professioneel contact.
Zojuist kreeg ik een standaard mailtje van het uwv. Ze waren de bestanden aan het opschonen en of ik nog op zoek was naar werk. Als de informatie van het uwv en het jongerenloket gekoppels was geweest, hadden ze die mail niet hoeven sturen :/
Daarnaast was dit duidelijk een standaard mailtje, en stond weer vol met je's en jij's. Nu maar teruggemaild dat ik niet weet hoe ik in het systeem pas, vanwege het feit dat ik onder de 27 ben, en dat ik graag met u wordt aangesproken in professioneel contact.
Ik meld het hier ook even! Ik werd net opgebeld door potentïeel teamleider om te kijken hoe mijn engels is, met een kort gesprekje en wat simpele vragen over jezelf en zo. En de feedback was goed en nu komt de volgende ronde in de selectie procedure!! 

- eireann
- Site Admin
Cv verstuurd voor lokale functie. Spannend!
**Self Rescuing Princess**