Op de website over parkeren in Amsterdam staat dat je dat kaartje twee keer kan gebruiken: voor een heenweg en voor een terugweg. Ik verwacht eigenlijk wel dat je in je heenweg, binnen een half uur, een keertje kan overstappen (voor het geval je gelijk vanuit je P&R een ander gedeelte van de stad zou willen bezoeken bijvoorbeeld, zou raar zijn als je dat dan verplicht moet gaan lopen omdat toevallig die tramlijn er niet langs gaat). Maar dit zou je voor de zekerheid nog kunnen vragen bij het loket waar je je chipkaartje ophaalt.
Gebruik dan hetzelfde kaartje weer voor de terugweg naar de P&R en pas dan krijg je korting bij de P&R. (Als je de gebruikte chipkaart niet weer inlevert met je parkeerbon moet je het normale parkeertarief betalen). Het kaartje is 96 uur geldig dus dat moet de volgende dag nog gewoon kunnen.
Trouwens, waarom zou je 'savonds als je naar je logeeradres gaat, weer een kaartje kopen? Je schrijft dat het op loopafstand is? Of snap ik dat verkeerd (ik ken al die afkortingen die je gebruikt niet).